Leadtek WinFast PX7800 TDH MyVIVO Extreme

Permalänk
Melding Plague

Leadtek WinFast PX7800 TDH MyVIVO Extreme

<font style="font-size: 10pt"><b>Leadtek WinFast PX7800 TDH MyVIVO Extreme</b></font> <small class="small">onsdag 7 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
Ja, så långt namn har Leadteks nya fabriksklockade 7800GTX-kort. Det är Leadteks svar på ASUS fabriksklockade variant. Leadtek-kortet kommer med frekvenserna 490 / 1250 MHz (ASUS-kortet har frekvenserna 486 / 1350 MHz) och är utrustad med en maffig heatpipe-kylning, något som bådar för god överklockningspotential.<br /><br />HardwareZone har testat detta kort, och självklart jämför de detta mot ASUS motsvarighet. De testar även dess överklockningspotential. <br /><br />Läs hela testet <a href="http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?id=1704&cid=3&p..." target="_blank">här</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Damn va snygg Leadteks kort va. Kylningen såg oxå rätt så maffig. Äntligen en riktig fläkt på den inga små skrikande jä..ar.
En sån vill man ha eller varför inte ggr 2.
Asus Extrem i org utförande så vann den alla tester, men när man kom till överklockningen så överklockade Leadteks bättre och vinner prestandan ändå.

Är själv inne på Leadteks 4-e kort och har varit väldigt nöjd med dom. Så ett sånt kort skall man hålla ögona öppna. Gillar kylningen och tempen var bättre än standard 7800Gtx.

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, Leadtek skickar alltid med fin kylning. Undra vad priset kommer att hamna på detta kort.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jäklar va det ser nice ut, gillar Leadtek korten skarpt!

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

Trevligt att de användes sig av Quadro FX 4500 kylning.

Tyst och bra.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Jo, Leadtek skickar alltid med fin kylning. Undra vad priset kommer att hamna på detta kort.

Tyckte redan på GF4 tiden model Ti 4400, så såg den kylningen rätt så fräck ut, fast den hade 2*40mm fläktar. Men deras 6800 serie hade riktigt bra kopparmacka och en tyst fläkt det gillade jag väldigt mycket. En sak som jag tycker var väldigt bra och den där dammfiltret som dom hade på 6800 serien. Det är ingen annan som har haft det tidigare och även Leadteken har tagit bort den på 7800 serien som jag tycker är synd. För ibland när man öppnade lådan och bara drog handen rätt över den så såg man att det följde med lite dammtössar så den gjorde sitt jobb tycker jag. Den lösningen skall dom absolut ta tillbaka igen.
Sitter med ett 6600Gt nu och där fick jag ju byta kylningne för den fläkten lät mer än vad jag önskade.

Permalänk
Medlem

Jäkligt töntigt med dessa fabriksklockade kort, nästan lika töntigt som ATi:s PE serie.

Visa signatur

Main: i5 6600k|ASUS Z170-P|Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4
WindForce GTX970| 500GB evo850|Phanteks Enthoo EVOLV

Retro: S939 A64 venice 3000+@2826mhz|ASUS A8N-E|PoV 7800GT|1024mb Corsair XMS 450mhz|Aspire 520w

Permalänk
Medlem

ohh herrejävlar vilket monster.. man skulle nästa köpa bara för utseendets skull

Permalänk
Medlem

Vore intressant & veta om detta kort kommer va billigare eller dyrare en Asus 7800gtx top?

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Undrar om kylningen är tyst, ser dock riktigt bra ut.
Just de, samma kylning som dell har på sina gtx kort i xps 600.

Visa signatur

Antec 182b | Intel Quad Q6600 @ 3 GHz| Thermalright Ultra 120 | Gigabyte P35 DS3 | Corsair PC6400 CL4 4x1024 MB | 8800 GTS 320 | Raptor 36 GB | Samsung SpinPoint 320 GB | Corsair Powersupply 520W | Eizo S2201W

Permalänk

Det här grafikkortet visades ju upp i forumet för några/någon vecka sen?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Det här grafikkortet visades ju upp i forumet för några/någon vecka sen?

Vad har det med HardwareZones test att göra?

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skatedragon
Det här grafikkortet visades ju upp i forumet för några/någon vecka sen?

Det var inte det här grafikkortet men det var ett fake 7800Ultra? Som visade sig vara ett Quadro kort. Men det skulle inte förvåna mig att det där är nvidias nästa kylare på deras kort. Det betyder att den kylaren inte är specifik för just leadtek.

Permalänk

Ah, jäklar.. my bad.
Uppfattade det som en nyhet på vad som ska komma och inte ett test :/

Permalänk
Medlem

När jag läste denna nyhet så gick jag först in här och läste kommentarerna. Med alla dom superlativen så måste man bara se testet.

Den här gången är jag lite kluven. Visst ser kylaren stor och maffig ut , och nog är den effektiv.

Men en av orsakerna till att jag blev intresserad av 7800-korten va att dom bara tog upp en kortplats. Så jag vet inte riktigt. Behövs verkligen en så stor kylare ?

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

Kylningen är inte större än kylningen på X850XT om det gäller upptagande av slots.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
ohh herrejävlar vilket monster.. man skulle nästa köpa bara för utseendets skull

Hur ofta tittar du in i burken och glor på grafik kortet???
typ aldrig haha lr hur ? har jag inte rätt

Permalänk
Avstängd

jag ser mitt dagligen

Visa signatur

Signatur raderad. Var vänlig läs §7 i våra regler

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smocken
Hur ofta tittar du in i burken och glor på grafik kortet???
typ aldrig haha lr hur ? har jag inte rätt

lika ofta som du tittar ner i din byxor ... med andra ord ofta, speciellt efterom jag har plexifönster i mitt chassi

Permalänk
Avstängd

Eller hur... snacka bajja

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luugen
Undrar om kylningen är tyst, ser dock riktigt bra ut.
Just de, samma kylning som dell har på sina gtx kort i xps 600.

Så här ser mitt kort ut uppifrån, ganska likt...
http://img280.imageshack.us/my.php?image=mobo24vr.jpg

Visa signatur

Dell XPS 600 || NForce4 SLI x16 || P4 3,2 || 2x512 DDR2 || 2x160 SATA RAID || 7800 GTX || 2005FPW || 3DMark2005:7917p