AMD får ny teknisk chef

Permalänk
Melding Plague

AMD får ny teknisk chef

<font style="font-size: 10pt"><b>AMD får ny teknisk chef</b></font> <small class="small">torsdag 8 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
AMD:s nuvarande tekniska chef (Chief Technology Officer) Fred Weber kommer att sluta arbeta för företaget och ersättas av en person som heter Phil Hester, som jobbat på IBM i 23 år. Weber var bland annat ansvarig för AMD64 och HyperTransport och då dessa tekniker är lanserade anser han att sitt jobb på AMD är klart. Nu vill Weber prova på att arbeta i ett mindre utvecklat företag. Både AMD och Fred Weber är övertygade om att Phil Hester med sin långvariga erfarenhet kommer att utveckla AMD i rätt riktning.
<br />
<br />Läs mer på <a href="http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104..." target="_blank">AMD</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas han är snäll mot intel )

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
Hoppas han är snäll mot intel )

Hehe jo får hoppas det.
vi vill ju ha lite konkurens så utveklingen går snabbare
dock så hade jag inte tackat nej till lite priskrig

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Hoho nu har IBM blandat i sig rejält med Amd. Det kan leda bara till ännu mer positiva grejer. Ser verkligen fram emot det här. Återstår att se vad dom släpper härnäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Hoho nu har IBM blandat i sig rejält med Amd. Det kan leda bara till ännu mer positiva grejer. Ser verkligen fram emot det här. Återstår att se vad dom släpper härnäst.

Menar du att det är IBM som tillsatt AMD´s tekniske chef?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Nice med lite nytt folk, ny människor betyder nya ideer. Sånt är bara bra

Permalänk

Smart att köpa upp personal från IBM, där lär ju finnas rätt mycket kunskap ;).
Go AMD

Permalänk

Hmm.. detta kanske betyder att IBM såsmåningom övergår till AMD, vilket tillför bra med inkomster för AMD, så att de blir ännu bättre, härligt!

Eller de kanske redan använder AMD:)

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Menar du att det är IBM som tillsatt AMD´s tekniske chef?

Vad menar du? Läser du inte Nyheten eller? Sluta vara så stöddig. Tror du jag är bakom flötet eller.
Gå genom alla dina inlägg som du har skrivit, inget nytt du bara går runt och pikar på folk eller citerar dom.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DualCore
Vad menar du? Läser du inte Nyheten eller? Sluta vara så stöddig. Tror du jag är bakom flötet eller.
Gå genom alla dina inlägg som du har skrivit, inget nytt du bara går runt och pikar på folk eller citerar dom.

Nej jag läste ditt inlägg där då påstår att IBM blandat sig i AMD´s bolag.. vad du nu menade med det, så därför frågade jag.. därav frågetecknet...

Att AMD får en ny teknisk chef med ett annat tänkande kan vara positivt men det innebär inte per automatik att han besitter större teknisk kompetens än den avgående... vad detta nu har med IBM´s framtida processorval att göra som du vill ge sken av... men AMD kanske skall passa sig för Intel kanske använder sig av detta för att påstå att AMD nu får insider information.. vem vet... jag vet vi fortsätter att spekulera eller du påstår att du vet?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Musikälskare

Bara han inte dricker upp allt kaffe :S

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

"AMD får ny teknisk chef..."

Intressant...

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nej jag läste ditt inlägg där då påstår att IBM blandat sig i AMD´s bolag.. vad du nu menade med det, så därför frågade jag.. därav frågetecknet...

Att AMD får en ny teknisk chef med ett annat tänkande kan vara positivt men det innebär inte per automatik att han besitter större teknisk kompetens än den avgående... vad detta nu har med IBM´s framtida processorval att göra som du vill ge sken av... men AMD kanske skall passa sig för Intel kanske använder sig av detta för att påstå att AMD nu får insider information.. vem vet... jag vet vi fortsätter att spekulera eller du påstår att du vet?

Det du skall tänka på, är inte vad jag menar, sköt du ditt så sköter jag mitt. Du tolkar så som du vill, och sluta citera folk hela tiden utan kom själv med nåt nytt. Amd har haft bra sammarbete med Ibm och genom att det kommer en teknik chef från Ibm så stärker dom sammarbete ännu mer. Enkelt. Sen att den gubben har 30år i erfarenhet det glömmer du. Sen så skrev du att jag påstår att "IBM¨s framtida processorval." du måste verkligen öppna dina ögon och kolla. Jag har inte skrivit det nånstans och så slut anklaga mig utan det är du som påstår det. Jag har skrivit att Amd kommer att dra ännu mer nytta av en sån person kommer och hjälper dom. Men så som du ser med dina ögon så tolkar du det oxå.
Tack och adjö.

Permalänk
Medlem

To argue on the internet is like running the special olympics......

Permalänk
Medlem

Påstå & ge sken av innebär 2 olika saker...

Skall inte tänka på vad andra skriver? Ska vi föra monologer menar du?

Jag tolkade inte utan jag frågade, hade jag tolkat hade jag påstått.... skillnad på frågetecken & utropstecken.
Men det kändes som om du ville ge sken av att det var så.. därför frågade jag & sen skenade du iväg... men att fråga var/är kanske fel?

& om en ny chef blir ett positivt inslag för ett bolag vet man aldrig i förväg.. men sannolikheten för att det är så i detta fallet kanske är väldig hög, men säker kan man aldrig vara, & jag tror inte för ett ögonblick att AMD´s avgående tekniske chef är en okompetent människa enbart för att han är en yngre? människa med kortare tid inom det tekniska världen än sin efterträdare!

Så om t.ex. DELL anställer en teknisk chef som kommer från Intel så är det bra för det stärker samarbetet mellan företagen? Låter inte positivt i mina ögon iaf.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

CAT FIGHT!!!!!! ne... serriöst...

IBM har enormt duktig personal en av deras största tillgågnar är just deras personal.
Oftast brukar IBM satsa på att rekrytera folk som kan sin sak och utbildar dom till s.k "super users" till olika arbetsprogram som CAD, Ekonomi program, intranets mm... som dom hyr ut till företag för över 2000kr i timmen för!! så där tjänar IBM rätt mkt. Och därför är dom så kända inom företag, bara att ringa IBM så skickar dom ned personal för högsta möjligaste priset men som sagt dom kan sin sak.

Visa signatur

][ AMD XP 64 3500+ "Newcastle" @ 2.2 GHz socket 939 ][ MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra ][ 2048mb ram ][ Leadtek Geforce 6800GT 256mb ][ 600gig Hdd ][ Tagan 480W ][ 2* 19 TFT Hansol H950 + mus o skit...

Permalänk
Medlem

Visst besitter IBM en betydande kompetens... & iofs. varför skulle inte AMD kunna få samma typ av sk. "exklusiva" avtal med en tillverkare som Intel har med DELL t.ex. det kan man fråga sig?

Hehe om AMD hade rott iland en sådan deal så tror jag att det lilla bruna på en del höga Intel chefer börjat pulsera lite...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Så om t.ex. DELL anställer en teknisk chef som kommer från Intel så är det bra för det stärker samarbetet mellan företagen? Låter inte positivt i mina ögon iaf.

Beror ju lite på hur man gör det, "själ" man en anställd lär det nog inte vara så populärt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Beror ju lite på hur man gör det, "själ" man en anställd lär det nog inte vara så populärt

Men är det inte så -> Money talks?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeerCan
To argue on the internet is like running the special olympics......

... even if you win, you are still retarded.

Rätt kass "talesätt" men ibland stämmer det kanske

Att personen har jobbat för IBM i många år innan betyder ju knappast att IBM och AMD "blir
ett". Det är ju ungefär lika "far fetched" som när Sledgehammer skrev att AMD var med och
tog fram x86 bara för att några av de personerna råkar jobba för AMD idag

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Shit, kan inte dagisbarnen sköta sitt bråk via PM? Smutsar ju ner tråden.

On topic; låter intressant utan att veta så mkt förutom det som står i nyheten. IBM är ett fint företag - jag hoppas att det kommer fungera fint detta.

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
"AMD får ny teknisk chef..."

Intressant...

jaa, kan ju vara bra att ha teknisk personal på ett processorföretag

eller han kanske är bra på fotboll?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeerCan
To argue on the internet is like running the special olympics......

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=AgV=-

... even if you win, you are still retarded.

Hahaha
Fin avslutning som dessutom stämmer

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt