Om Intel vs. AMD antitrust

Permalänk
Melding Plague

Om Intel vs. AMD antitrust

<font style="font-size: 10pt"><b>Om Intel vs. AMD antitrust</b></font> <small class="small">fredag 9 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Det pågår just nu en antitrusträttegång mellan AMD och Intel. AMD hävdar att Intel använder tvivelaktiga metoder för att behålla sitt monopol på processormarknaden och avsiktligt gör det svårt för AMD att bli större hos exempelvis OEM-marknaden. <a href="http://www.techreport.com/etc/2005q3/intel-response/index.x?p..." target="_blank">The Tech Report</a> har skrivit en sammanfattning som förklarar olika detaljer om den här rättegången. Artikeln handlar speciellt om hur Intel reagerat på rättegången och om Intels försvar verkligen håller.
<br />
<br /><i>WHEN AMD FILED ITS ANTITRUST complaint against Intel this past summer, the document's contents quickly engendered a wealth of industry commentary and analysis. The complaint itself alleges that Intel has a monopoly in the x86 processor market, and has illegally used that position to lock PC makers into contract agreements. </i>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Alla vet nog att AMD börjar komma ikapp och om Intel,så man blir ju inte förvånad att detta sker!

Permalänk
Medlem

Tror att det kanske är på tiden att Intel får sig en smäll dom med.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

jag bryr mig faktiskt inte om vem som har rätt eller fel.
Jag vet att jag tycker Intel behöver en knäpp på näsan och att AMD behöver
en chans att gå "gå på samma stig" som intel.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

Intel är nog jävligt rädd att AMD ska ta över i princip hela CPU-marknaden, vilket kommer att hända om det fortsätter i denna riktning. HEJJA AMD!!!!!

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk

Det enda jag bryr mig om är fördelaktiga priser till slutkunden-oss mao. Sen sk*ter jag fullständigt i om ena gnäller på den andra eller tvärtom. Tycker att amd har gått ifrån att vara det billigare alternativet till det många ggr dyrare alternativet. X2 cpu'n och dess plattform ligger fortfarande utom räckhåll för dom flesta användare. Nära 4 tusen för endast en cpu är pinsamt (X2 3800+) och då drog jag till med den sämsta utav X2 jag hittade på komplett.se

*peace and out*

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broderick
Det enda jag bryr mig om är fördelaktiga priser till slutkunden-oss mao. Sen sk*ter jag fullständigt i om ena gnäller på den andra eller tvärtom. Tycker att amd har gått ifrån att vara det billigare alternativet till det många ggr dyrare alternativet. X2 cpu'n och dess plattform ligger fortfarande utom räckhåll för dom flesta användare. Nära 4 tusen för endast en cpu är pinsamt (X2 3800+) och då drog jag till med den sämsta utav X2 jag hittade på komplett.se

*peace and out*

Höga priser på AMDs cpuer beror nog på att Intel inte har något i samma klass.
Skulle tex intel ha en cpu som verkligen hotar X2 och fx57 gissar jag att dessa(Intel cpuer) skulle vara dyrare, eller amds gå ner i pris.
Vad jag försöker säga är att man kan fortfarande se amd som billigast i sin klass, för att dom är ensamma i den klassen.

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broderick
Det enda jag bryr mig om är fördelaktiga priser till slutkunden-oss mao. Sen sk*ter jag fullständigt i om ena gnäller på den andra eller tvärtom. Tycker att amd har gått ifrån att vara det billigare alternativet till det många ggr dyrare alternativet. X2 cpu'n och dess plattform ligger fortfarande utom räckhåll för dom flesta användare. Nära 4 tusen för endast en cpu är pinsamt (X2 3800+) och då drog jag till med den sämsta utav X2 jag hittade på komplett.se

*peace and out*

Nu får du ta å lugna dig lite! Många ggr dyrare? Hur jämför du då?
Ge oss exempel!
Vad kostar en Intelprocessor om den ska prestera lika som en X2 3800+.

Nära 4000kr för bara en processor är pinsamt säger du.......hmmmmmmm.....jag undrar vad Intels P4EE variant kostade när den var ny...närmare 10 000kr har jag för mig.. (Kommentarer överflödiga!)

Fördelaktiga priser till slutkunden......Ja vilken processor ska man välja då, inte blir det en Intel i alla fall.......känns som att detta har skrivits några ggr.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broderick
Det enda jag bryr mig om är fördelaktiga priser till slutkunden-oss mao. Sen sk*ter jag fullständigt i om ena gnäller på den andra eller tvärtom. Tycker att amd har gått ifrån att vara det billigare alternativet till det många ggr dyrare alternativet. X2 cpu'n och dess plattform ligger fortfarande utom räckhåll för dom flesta användare. Nära 4 tusen för endast en cpu är pinsamt (X2 3800+) och då drog jag till med den sämsta utav X2 jag hittade på komplett.se

*peace and out*

Om man tittar på datorn i din sign. så förstår man varför du gnäller på allt är så dyrt.

Men visst.. AMD va billigare förr och klassasdes som budget..