Hej, hjälp med internettjänst.

Permalänk
Medlem

Hej, hjälp med internettjänst.

Hej

Jag sitter här på min powerbook som ej använts på 2 månader i princip och ska fixa internetjtänsten på handelsbanken. De säger dock att mina internetläsare ej duger och att man måste ha netscape eller mozilla 1.4.1 och netscape vill jag nte ha och mozilla 1.4.1 e väl gammalt? Hittar det iaf inte för nerladdning.

Fungerar handelsbankens internetjänst för någon av med mac osx tiger?
Alternativt ngn som hittar 1.4.1 för mac?

/mvh icke

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Medlem

http://unix.se/Internetbank#Svenska_Handelsbanken_.28SHB.29

Dock hörde jag lite ryckten om att handelsbanken ska fungera i firefox.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Är inte HB windows only? Jag fick för mig att de kräver att du har ett speciellt program installerat på din dator, som bara finns för windows. Om den bara gnäller på din webläsare kan du ju alltid använda Firefox och tillägget "user agent switcher" som gör att din webläsare identifierar sig som något annat.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem

När man ska logga in står det på systemkrav: Macintosh 10.1.5 - 10.3.7 med
* Netscape 7.1
* Mozilla 1.4.1

Just nu står de att jag har fel mozzila, typ 1.7.10

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk

Byt bank. Nordea fungerar på de flesta populära browsers...

Permalänk
Medlem

När jag har 200 000 i utspridda fonder i handelsbanken har jag ej lust att börja flytta om :P. Aja får väl använda pcn till det, som till allt annat.

Visa signatur

Ragnarok: PowerBook G4 1,5ghz 12", 1280ram, 60GB, BT

Permalänk
Medlem

Installera 1.4.1 och använd den bara till bankärenden då. Eller gnäll på deras kundtjänst?

Permalänk
Medlem

Ta o gnäll på dom för det är ju klart att dom måste göra så vem som helst ska kunna använda tjänsten...

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Som jag sa - installera Firefox och tillägget "user agent switcher" så borde dina problem lösas.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
Byt bank. Nordea fungerar på de flesta populära browsers...

Det känns inte som en vettig anledning...

Jag vägrar internetbank än så länge... jag vill ha en egen X.25 lina annars får det vara...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler