17 grafikkort testade

Permalänk
Melding Plague

17 grafikkort testade

<font style="font-size: 10pt"><b>17 grafikkort testade</b></font> <small class="small">lördag 10 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.htm..." target="_blank">X-bit labs</a> har skrivit en väldigt stor jämförelse av 17 grafikkort, alla med olika kärnor eller klockfrekvenser. Jämförelsen testar både kraftfulla grafikkort som Nvidia 7800GTX och Radeon X850 XT och lite långsammare grafikkort som GeForce 6600 GT och Radeon X700. Hela 30 olika benchmarks används i testet varav flertalet spel, inklusive Battlefield 2, Doom 3, The Chronicles of Riddick med flera.
<br />
<br /><i>An appropriate graphics card is needed to get the full satisfaction from newest game releases and we, at X-bit labs, are offering you the results of our comprehensive test session with 17 graphics cards and 30 benchmarks. This review was conceived to be a shopper’s guide for the time being and to make your choice of a graphics card in any price category easier.</i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.htm..." target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

har nästan 80000 Punkte(inte överclockert) im AquaMark3 och det räcka ett Tag till däremed att spela. Power Color X850XT-PE är en vass Kort........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
<font style="font-size: 10pt"><b>17 grafikkort testade</b></font> <small class="small">lördag 10 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.htm..." target="_blank">X-bit labs</a> har skrivit en väldigt stor jämförelse av 17 grafikkort, alla med olika kärnor eller klockfrekvenser. Jämförelsen testar både kraftfulla grafikkort som Nvidia 7800GTX och Radeon X850 XT och lite långsammare grafikkort som GeForce 6600 GT och Radeon X700. Hela 30 olika benchmarks används i testet varav flertalet spel, inklusive Battlefield 2, Doom 3, The Chronicles of Riddick med flera.
<br />
<br /><i>An appropriate graphics card is needed to get the full satisfaction from newest game releases and we, at X-bit labs, are offering you the results of our comprehensive test session with 17 graphics cards and 30 benchmarks. This review was conceived to be a shopper’s guide for the time being and to make your choice of a graphics card in any price category easier.</i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2005-17gpu.htm..." target="_blank">X-bit labs</a>.

Nice! har varit efterlängtat
ska slå mig till ro, läsa igenom testet, se vad kan man förvänta sig utav sitt system.

/R

Visa signatur

Athlon 64 x2 4200+ 2.2 ghz 2048 ddr Corsair TwinX pc 3200,XFX 7800GT 256mb, Samsung Spinpoint 120 250 gb ncq 7200 rpm, Creative Soundblaster Audigy 2 Zs platinum, chassi: Antec Sonata, nätdel: Seasonic S12 430w.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Synd att de inte fick med X800GT i testet. Det borde väl ändå ge bäst "bang for the buck" i dagsläget?

Permalänk
Medlem

Kan inte säga att jag litar på testet ett dugg. Titta på splinter cell chaos theory-testerna. GF7800GTX och X850XT PE ligger i princip lika. Tittar man på anandtechs tester så ligger GF7800GTX cirka 60% före.... Nä, illa XBit-labs. Kan tillägga att jag hade ett x800xl innan mitt gf7800gtx och skillnaderna är MARKANT högre än vad Xbit-labs visar.

Permalänk
Medlem

Tycker också att 7800GT ligger lite för låg ner att t.ex ett x850pe får 2fps mer än ett 7800GT i farcry..njaa tror inte det i verkligheten...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

Gnäll på då,alla spel är inte gjorda enbart för 7800gt/gtx utan har några år på nacken så det så.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Ja det är ju inte gratis att ligga på topp precis

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Gnäll på då,alla spel är inte gjorda enbart för 7800gt/gtx utan har några år på nacken så det så.

Farcry presterar 7800gt/gtx väsentligt bättre i än x850-serien.

Permalänk
Medlem

håller helt och hållet med dig HMB...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

klart ni tycker,har man spenderat en mindre förmögenhet på ett top off the line kort så är det inte roligt att se att kortet inte ligger etta i alla tester:-))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
klart ni tycker,har man spenderat en mindre förmögenhet på ett top off the line kort så är det inte roligt att se att kortet inte ligger etta i alla tester:-))

Nä, till skillnad från fattiglapparna så har man faktiskt kört med båda korten själv och vet att xbit:s test inte stämmer.

Permalänk

skit test, inget utav de sämmer. ett gtx kort tar 2 stycken 6800 sli nästan i allt i högre upplösningar. och ATis kort bland dom korten kan slänga sig i väggen mot gtx, så det skittestet är inget att lita på som fler skriver som skrevet

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kan inte säga att jag litar på testet ett dugg. Titta på splinter cell chaos theory-testerna. GF7800GTX och X850XT PE ligger i princip lika. Tittar man på anandtechs tester så ligger GF7800GTX cirka 60% före.... Nä, illa XBit-labs. Kan tillägga att jag hade ett x800xl innan mitt gf7800gtx och skillnaderna är MARKANT högre än vad Xbit-labs visar.

Tycker det känns som om 7800 kortet är begränsat av cpu´n? Kan det vara så att Anandtech körde med snabbare prolle/system?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Kan inte säga att jag litar på testet ett dugg. Titta på splinter cell chaos theory-testerna. GF7800GTX och X850XT PE ligger i princip lika. Tittar man på anandtechs tester så ligger GF7800GTX cirka 60% före.... Nä, illa XBit-labs. Kan tillägga att jag hade ett x800xl innan mitt gf7800gtx och skillnaderna är MARKANT högre än vad Xbit-labs visar.

Kanske skall ta och läsa lite och inte bara titta på bilderna...

Citat:

The GeForce 6/7 cards were benchmarked in the Shader Model 3.0 mode here, so they are quite naturally slower than the RADEONs that use Shader Model 1.1. Yet the visuals are much nicer in the Shader Model 3.0 mode, so graphics cards that use it are preferable for playing Chaos Theory.

Det har ju kommit en patch som ger stöd för SM2.0 i SC:CT, undrar varför de valde att inte använda den.

Permalänk
Medlem

Känner mig bara mer nöjd över att jag köpt ett 7800GT

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Synd att nvidias referensklock är satt så låg, finns det nått fabrikat som bara kör i 430 på gpun?
Det är svårt att se hur "GTX" presterar eftersom det finns så sablans många olika fabrikat/klockningar, å skillnaderna i prestandan är påtaglig.

Men men..ett omfattande test har dom lyckats med iallafall, gav upp halvägs.

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HMB
Nä, till skillnad från fattiglapparna så har man faktiskt kört med båda korten själv och vet att xbit:s test inte stämmer.

Jag är inte fattig,har bara inte behovet av snabbare grafik just nu,sen presterar jag likvärdigt med dig(nästan) i superpi 30 sekunder med en sketen P-M:-)

Men du har ju riktigt nice benchmarkvärden med ditt 7800 iafall:))

Det har inte jag:-(

Sen att spelen i verkligheten går minst dubbelt så snabbt mot min förra 3,2 northwood är det som gäller för mig:)

Skulle jag skaffa snabbare gfx så skulle jag antagligen dubbla hastigheten igen i mitt främsta syfte,att spela spel:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate