Soundblaster X-Fi Xtreme Music testad

Permalänk
Melding Plague

Soundblaster X-Fi Xtreme Music testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Soundblaster X-Fi Xtreme Music testad</b></font> <small class="small">lördag 10 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Vi har sett ganska många recensioner av Soundblaster X-Fi vid det här laget. Trots detta har <a href="http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=xfi&page=1" target="_blank">GamePC</a> skrivit en recension på modellen X-Fi Xtreme Music. Recensionen är inte lika positiv som andra recensioner varit och ger en alternativ syn på produkten nu när hypen lagt sig lite. GamePC testar produkten i bland annat spel och subjektiva kvalitetstester. Recensionen har även väldigt fina bilder.
<br />
<br /><i>Considering this is such a major architectural change for Creative, we can’t help but feel somewhat under whelmed by all the hype. The X-Fi is an impressive audio card, but the new audio processor architecture does little for the average gamer / music fan, and the hardcore enthusiasts are still left without the features they’ve been asking for. While Creative has made solid improvements in many areas (most notably software), the X-Fi does not provide the dramatic quality increases over previous generation Audigy cards which one would expect.</i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.gamepc.com/labs/view_content.asp?id=xfi&page=1" target="_blank">GamePC</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lustigt detta, i vissa recensioner blir kortet hyllat bortom all reson, och andra, som denna, verkar ha en mer avvaktande hållning. Har svårt att lite på hårdvarutest nu förtiden, man misstänker nästan att det förekommer en viss "sponsring" av mer posetiva recencenter.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Lustigt detta, i vissa recensioner blir kortet hyllat bortom all reson, och andra, som denna, verkar ha en mer avvaktande hållning. Har svårt att lite på hårdvarutest nu förtiden, man misstänker nästan att det förekommer en viss "sponsring" av mer posetiva recencenter.

Håller med dig där

Permalänk
Medlem

Eller så är dom inga experter på ljud.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

kan man få igång dom nya korten från creative under linux?

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Äntligen en någolunda seriös recension om detta extremt överprisatta ljudkort, och han testade även det kort som jag antar de flesta kan tänka sig ha råd med. Eller är folk verkligen så galna att de blåser 2000-3000kr på ett ljudkort för spel? Bortsett från de "rika" som några tusenlappar spelar mindre roll för.

Håller också med nienithaur, ibland undrar man om vissa recensenter är betalda att göra reklam för grejerna de recenserar. Man får nog vara lite misstänksam när superlativen för en produkt sprutar från recensenten, eller får man anta att Jesus har gett sig in i hårdvarubranchen.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

Pålitliga recensioner till ljudkort är det sällan man ser, dessvärre.
Själv kan jag inte ett skit om ljud, så jag är liksom en naken fjällämmel rätt så utlämnad. Jag vill bara ha ett kort som låter ok och som inte bekluddar systemet med en massa skitfiler jag inte vill ha. Jämfört med grafikkort så är det ganska märkligt att det inte har hänt mer med ljudkorten sedan Live! kom till staden. Förmodar att det *är* bra med konkurrens

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

piss.. jag som nyss köpte ett Audigy 2

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Lustigt detta, i vissa recensioner blir kortet hyllat bortom all reson, och andra, som denna, verkar ha en mer avvaktande hållning. Har svårt att lite på hårdvarutest nu förtiden, man misstänker nästan att det förekommer en viss "sponsring" av mer posetiva recencenter.

Sen blir det väl iofs inte mycket mer rättvisande med den förutfattade meningen positiv=köpt och negativ=sanningen i alla sammanhang heller...

Skönt att äntligen se en recension på det "billigaste" kortet i serien iaf, alla andra sidor testar de dyraste korten, som knappt någon köper. Fast jag undrar vilken utrustning de har testat med när de inte hörde nån direkt skillnad ljudkvalitetsmässigt mot tidigare Audigy-kort, när alla andra testare beskriver klara skillnader till det bättre. Ju sämre lyssningsutrustning man har desto mindre blir ju skillnaden.

Överlag är ändå testet försiktigt positivt tycker jag. Men varför finns det ingen S/PDIF-kontakt på kortet!?

Permalänk
Medlem

Jippie en seriös recension! Fantastiskt (läs: patetiskt att det bara är 1 som tar sitt uppdrag på allvar).

Nej Creative ni får inte mina pengar den här gången heller.

Permalänk
Medlem

Verkar mest som en hypad ljudkorts serie. Tror jag nöjer mig med mitt sb128 ett tag till.
Sblive! kortet ligger och dammar... pga. creativs drivrutiner....

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem

Bra recension, dock alldeles för dyrt kort.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

Väntar tills det sjunker i pris. Det inbyggda räcker ett bra tag till.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
Väntar tills det sjunker i pris. Det inbyggda räcker ett bra tag till.

Håller med.