Dual Mini-ITX från VIA

Permalänk
Melding Plague

Dual Mini-ITX från VIA

<font style="font-size: 10pt"><b>Dual Mini-ITX från VIA</b></font> <small class="small">tisdag 13 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
VIA:s Mini-ITX-system med dubbla processorer lanserades nyligen i Japan. Systemet heter VT-310DP där DP står för Dual Processors och har två stycken Eden-N processorer på 1 GHz vardera, en VIA CN400-nordbrygga och en VT8237R-sydbrygga. VT-310DP har bland annat inbyggt gigabitnätverk och integrerat grafikkort med hårdvaruavkodning för MPEG2 och MPEG4. Dessvärre kostar systemet motsvarande $530 USD i Japan vilket blir nära 4 000 med svenska valutakurser. Systemet är dock främst till för integrerade system i industrin och inte datorentusiaster.
<br />
<br /><i>The VIA VT-310DP is the latest in VIA's growing line of highly acclaimed Mini-ITX mainboards and introduces dual processing power and Gigabit Ethernet connectivity to the Mini-ITX form factor for the first time.</i>
<br />
<br />Läs mer specifikationer hos <a href="http://www.viaembedded.com/product/epia_dp_spec.jsp?motherboa..." target="_blank">VIA</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mysigt

Hade gärna köpt en sånn för leka lite, men de är lite mycke pengar bara för att testa lite..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Mysigt

Hade gärna köpt en sånn för leka lite, men de är lite mycke pengar bara för att testa lite..

Sant.
Men hade man pengar att lägga ut som inte gjorde någon nytta på
annat håll vore det mycket mysigt att bygga nått av

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Blir att investera i en sådan för att ha som skrivbordsdator när den kommer till europa.
En ljudlös liten multitaskande dator är allt jag behöver. Kan lätt sälja min Dual CPU Powermac för det. Den låter så jävla mycket...

Permalänk
Avstängd

liten tyst, hårdvaruavkodning för mpeg4 .. mumma!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

är detta dyrt eller billigt? kan inte bestämma mig riktigt.. ett kort med 1 sån CPU går ju på 2000, så 3000 hade väll varit mer lämpligt för detta kort.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Riktigt hög vill ha faktor på den. Synd att den skulle vara så förbaskat dyr bara. För 800kr mer får man en dualcore 4200+ som nog ger en del med prestanda för pengarna.

Permalänk

hmm ny htpc till mig . btw , det räcker med en c3 på 1.3ghz för att klara av det mesta

Visa signatur
Permalänk

Känns som lite hög prislapp med tanke på prestandan i datorerna. Och vill man inte ha prestandan kan man ju köpa deras vanliga kort. Kan nån upplysa mig?