Thermaltakechassin jämförda

Permalänk
Melding Plague

Thermaltakechassin jämförda

<font style="font-size: 10pt"><b>Thermaltakechassin jämförda</b></font> <small class="small">tisdag 13 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/tt-cases.html" target="_blank">X-bit labs</a> har skrivit en recension om fem stycken chassin från Thermaltake. Recensionen handlar om modellerna SViking, Soprano, Tsunami Dream, Shark, Armor och Tenor och tester inkluderar kylningsprestanda, installation och konstruktion. Thermaltake har tidigare blivit kritiserade för att tillverka fruktansvärt fula chassin men här verkar några av modellerna designats om. Kan vara intressant om man är intresserad av ett nytt chassi.
<br />
<br /><i>We have managed to gather together almost all models from the company’s new series of system cases for our today’s tests. We’ve got six models in total and none of them is going to leave you indifferent. Read more about the system assembly tips, thermal conditions and more in our new detailed Thermaltake cases roundup!</i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/tt-cases.html" target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

jag är nöjd med mitt shark iallfall...

Visa signatur

jag är lyckligare än du. Jag är bra på poker...

Permalänk
Medlem

För mycket av allt som alltid på Xbit.

Permalänk
Medlem

Är nöjd med mitt Armor (Aluminium istället för stål). Har bytt ut de två 120mm fläktarna mot Enermax 120mm. Har även tagit bort kontakerna i topp panelen. Gillar stark att det är dammfilter i fronten vilket hindrar att 120mm fläkten drar in en massa damm i chassit. Har även fått tag på en BTX-kit.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

airhead, word. Känns nästan som om de överdriver i sina recensioner. Visst är det bra att man är grundlig, men 37 sidor om några chassin?! Knappt så att man orkar läsa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
airhead, word. Känns nästan som om de överdriver i sina recensioner. Visst är det bra att man är grundlig, men 37 sidor om några chassin?! Knappt så att man orkar läsa.

Jätte bra om du är intresserad av ett eller 2 chassin som det skrivs om. Jag läste exempelvis bara om Shark och jämförde med dem andra och kom fram till att det är det chassit jag vill ha. Att Hdd blir lite varmare spelar inte någon större roll...

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Bra om man är intresserad av ett specifikt chassi, men inte om man letar från "scratch". Själv kom jag fram till att trots allt så är det ett Armor jag vill ha. Undrar bara var jag ska få pengarna ifrån...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Vill folk verkligen ha en låda som Armor för shark lådan är ju så mycket finare

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kunde verkligen inte vara nöjdare med mitt Shark! Både funktionsmässigt, prestadamässigt och estetiskt.

Imho det KLART snyggaste chassit på marknaden!

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

Jag vill ha Armor istället för Shark, därför har jag ett Armor chassi. Gillar inte Shark men Frun fick ett sådant

Permalänk
Medlem

Hmm, Shark känns alldeles för överarbetad för mig, plus de där jättehålen på sidan måste innebära att en massa oväsen hittar ut

Rent estetiskt föredrar jag nog Tsunami Dream om jag ska ta nån i testet... Jag kan även förstå dem som tar armour pga utrymmet, men då skulle nog en stacker vara frestande istället.

Jag tycker det är lite synd att de inte testade både Dream och Soprano individuellt.. Med luckan stängd tycker man ju sopranon borde ha problem att hålla hårddiskarna kalla då det är riktigt dåligt med ventilation fram.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.