Permalänk
Medlem

Proxy

Hej!

Jag är hyffat ny inom Linux och kör med Clarkconnect home edition som gateway.
Där finns det en inbyggd Proxy server (Squeed).
Denna funkar inte riktigt som den ska, och tänkte därför köra Squeed på en Windows 2003 server, fast med Clarkconnect fortfarande som gateway.

Jag ska snart hålla i ett LAN, och tänkte ha det som så, att jag kör med min Clarkconnect som gateway, och sen passera all HTTP trafik till Windows 2003 burken. Skulle vilja kunna redirecta trafik, fast det låter inte så simpelt som det är?

Vill ha Windows 2003 burken som transparent proxy. Så hur gör jag så den blir transparent när jag kör med min Clarkconnect burk som gateway?

Och vet ni några "enkla" tips om hur man kan redirecta trafiken.

Som sagt; Mina linux kunskaper är vääldigt begränsade. Så jag uppskatta om, ni skriver väldigt simpelt

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ska linux maskinen enbart vara proxy och gateway?
Jag kan rekomendera ipcop som är väldigt lätt att hålla på med och som även har transparent proxy inbyggt från början, bara o bocka i en ruta o köra.

www.ipcop.org

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

SQUID!!!!! inte Sqeed. Och ja den funkar garanterat lika bra på *nix som på Windows. Antagligen har du bara konfigurerat den fel.

Men det du vill göra är att routa trafik på port 80/443 till en proxy. Det är väl bara tala om i internet explorer att du ska ha den burken som proxy. O sedan blockera allt som går vid sidan om proxyn.

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Jag undrar hur man använder proxy..? För jag har blivit bannad från en irc server och behöver komma in igen.. Snälla någon som kan lätt förklara?? Thx

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Katt3n
Jag undrar hur man använder proxy..? För jag har blivit bannad från en irc server och behöver komma in igen.. Snälla någon som kan lätt förklara?? Thx

Ip ban antagligen? Jag kan tunnla dig grabben.

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Jao ip ban

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte ställa upp och tunnla någon som har blivit IP-bannad från ett IRC-nät, speciellt om jag inte visste varför heller...

Permalänk
Medlem

Nä, inte jag heller

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Men tyst nu Jag behöver komma in igen.. Och anledningen till att jag blev bannad var att det kom en ny op som typ alla börja hata och då snackade jag med henne och blev jävligt irriterad för att hon sa att hon k..... head adminen och att dt var dfr hon var op och höll på och tjaffsa as mkt med mig.. Sen så klaga hon hos head admin och han banna mig Och den open som klaga har fått head admin att skicka ut as många även om de inte gjort nåt bara att hon inte gillat personerna. T.ex. hon fick head admin att deopa en person.. Så alla vill ha ut henne och jag blev inte rättvist bannad

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

Tuff skit.

Permalänk
Medlem

"deopa en person", har du blivit bannad från en kanal eller från ett helt nät?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Mkt.. Men men.. Hela servern.. Och jag vill bara komma in i en kanal som jag är op i och som en ircop också äger och han e på min sida och vill att jag ska komma in igen men enda sättet e med proxy

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

Om din kompis är ircop bör ju han rimligtvis kunna snacka med head admin?

Permalänk
Medlem

Head admin = kille, op som banna = tjej. Head admin = kär i tjej open. Han har ganska låga chanser att lyckas.. Det finns flera ops som försökt få bort denna tjej op men inte lyckats eftersom head admin e på hennes sida.

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

men om du känner en ircop borde ju han kunna häva din ban.

men det viktiga är: är hon fräsch?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Om en ircop har satt en ban så får inte en annan ta bort den. Det måste den open göra som satt den eller head admin. Jag stör mig nåt otroligt på henne hon säger att hon e modell och haft sex med alla dfr hon fått bli op men hon e asful..

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem

Jag vet faktsikt inte riktigt vad vi snackar om. Är det en kanal du har blivit bannad i, eller från ett nätverk? Vad är en head admin? Så head admin har mer privilegier än en ircop?

Nämligen aldrig hört talas om head admins

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Vad är det för oseriöst nät det handlar om egentligen?

Permalänk
Medlem

irc.funplanet.com

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

1. Head admin är han som äger och har gjort chatten. 2. Ja den är otroligt oseriös den chatten. 3. Nej inte funplanet.

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Katt3n
1. Head admin är han som äger och har gjort chatten. 2. Ja den är otroligt oseriös den chatten. 3. Nej inte funplanet.

Kanalen? Eller nätverket? Det måste vi få klartext i

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Tur man håller till på hyfsat seriösa nät....

O på mitt eget släpper man inte in vem som helst...

Visa signatur

We live in the age o stupidity || SparcStation 20,384mb RAM,1gb disk,2*125mhz, Solaris8
--------------------------------------------------------------------------------------------
Every suicide is a solution to a problem. -- Jean Baechler

Permalänk
Medlem

Men döh det är hela nätverket.

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Katt3n
Men döh det är hela nätverket.

Stort och seriöst nät om en kille är admin på alla servrar...

Finns väl INGET seriösare IRC-nät där En enda snubbe bestämmer över allt och alla servrar?

Byt IRC-nät killen..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Nätverk på en server?

Permalänk
Medlem

Alltså, den här tråden började med en vanlig person som hade problem med sin gateway.
Fortsätter sedan i en klassisk "jag var jobbig på irc nu är jag bannad kan någon fixa", för att sedan bara urarta i en såpaliknande fars.
Ska vi se hur långt vi kan dra den här egentligen? :>

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Kan inte katt3n posta lite bilder på hon op-tjejen! Han var modell säger han här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5756799...

Hon kanske är skitsnygg! Hon ligger med alla som har op desutom, ända gången man behöver op säger jag

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
Kan inte katt3n posta lite bilder på hon op-tjejen! Han var modell säger han här: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5756799...

Hon kanske är skitsnygg! Hon ligger med alla som har op desutom, ända gången man behöver op säger jag

Den stora frågan är om hon ens existerar.
Upp till bevis!

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Dam dam jag är tjej.. Hon är inte snygg och hon har inte legat med en enda op, något hon säger bara för att få respekt enligt henne och JA hon existerar men man får inte ge ut bilder eventuell fakta om personer på internet.. Däremot kan ni söka lite på snyggast så kanske ni hittar henne ;D Vfr fan skulle hon inte ens finnas? Dumt att hitta på nåt sådant. Och NEJ jag var inte jobbig på irc.

Visa signatur

One Life, One Birth, One Death, One Love, Millions Of Lies, Thousands Let Downs, Hundreds Of Disappointments, Tens Of Depressions