Microsoft Laser Mouse 6000

Permalänk
Avstängd

Lär ju nog inte kunna ställa sig mot Logitech och Razer om man ska jämföra "prestandan". Men lasermöss är alltid välkommen in på marknaden

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tallen
Den var riktigt snygg, men den trådlösa varianten på länken nedan ser mer intressant ut.

http://www.betanews.com/slideshow/Microsofts_New_Keyboards_an...

Anpassad för höger hand, två tumknappar, laser och trådlös.

Den ser ju ut att ha TILT WHEEL och det suger ju stenhårt....om man spelar med MS möss som har tilt wheel är det rött kort direkt!

Som föregående talare nämnde så räcker det med 2 knapper, ett ordentligt scrollhjul med hårda steg och en push down funktion på densamma. Och om man måste knysta kanske en enda tumknapp är ok på högersidan.
Om man spelar ordentliga spel behöver man inte mer alltså.

Hoppas hoppas att dom har valt ordentlig plast, ingen hårdplast som glider av handen och känns snuskigt billig utan rejäl oljeraffidinerat skulle vara suveränt med mjukgummilager på vissa ställen så den inte glider ur handen.

Formen på denna musen är väl sådär, lite väl "bulligt" lite vassare kanter och mer formade knappar.

Alltså någon som vill starta upp ett företag och göra dom fetaste mössen man kan tänka sig för dom som sitter på utvecklingsavdelningarna gör ju aldrig en mus som är 100%:ig, och nu tänker jag då på glidfri plast t.ex. osv varför inte liksom?

Visa signatur

Alltid otur!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Lär ju nog inte kunna ställa sig mot Logitech och Razer om man ska jämföra "prestandan". Men lasermöss är alltid välkommen in på marknaden

Allt över 1000dpi är typ överdrivet mycket för normala människor så det är nog ingen fara ^^
400 dpi med 500hz har hittils räckt väldigt bra på min mx500

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
eee vad? sitter det inte en knapp på både vänster & höger sida, dvs. 2 knappar en för fram & en för bak..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Har du tummar på båda sidorna om handen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Har vänster hänta tummen på vänster sida menar du?

Citat:

Den är anpassad för både höger- och vänsterhänta ..........................

Nåååååå hur var det med tummarna nu då?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Nåååååå hur var det med tummarna nu då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
WoW! Ännu en mus med enbart EN tumknapp *blänger surt på G-serien*
Jättebra gjort Logitech und Microsoft! (håller de på och utrotar fram/bak knappen??)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
eee vad? sitter det inte en knapp på både vänster & höger sida, dvs. 2 knappar en för fram & en för bak..?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Den är anpassad för både höger- och vänsterhänta ..........................

Det borde ju finnas 4 tumknappar isf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
Det borde ju finnas 4 tumknappar isf

Kanske det... men som det är nu så finns det 2 tumknappar... en för var hand.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Kanske det... men som det är nu så finns det 2 tumknappar... en för var hand.

japp det duger bra för mig, för jag kommer ändå inte köpa den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeebZ
japp det duger bra för mig, för jag kommer ändå inte köpa den.

Inte jag heller då jag är så nöjd med min Explorer 3.0A... med 2 tumknappar för höger hand...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless