iPod Nano säljer bra, eller?

Permalänk
Melding Plague

iPod Nano säljer bra, eller?

<font style="font-size: 10pt"><b>iPod Nano säljer bra, eller?</b></font> <small class="small">torsdag 15 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.forbes.com/markets/2005/09/14/apple-ipod-nano-sale..." target="_blank">Forbes</a> skriver att iPod Nano säljer bättre än Apple först räknade med. Speciellt den svarta modellen är slutsåld i de flesta Applebutiker. Apple lovar dock att de inte ska göra samma misstag som med iPod Mini förra året och försöker därför tillverka så många spelare som möjligt för att möta efterfrågan. Intressant nog strider detta mot en <a href="http://www.theregister.co.uk/2005/09/15/ipod_nano_sales/" target="_blank">annan undersökning</a> som hävdar att Nano säljer sämre än Apple väntade. Den här undersökningen säger att många Applebutiker som fått ungefär 1500 exemplar av spelaren bara sålt några hundra exemplar.<br /><br /><i>AppleInsider's own checks, the site said, indicate the 4GB model is the focus of demand, giving weight to our belief that the 1,000-song capacity is the sweet spot for mainstream music player buyers. There may be more capacious devices out there, but the majority of consumers simply don't have music collections large enough to warrant the higher price tag.</i><br /><br />Båda undersökningarna håller dock med om att den svarta modellen säljer bäst och alltså har störst risk att bli slutsåld.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Varför var det ett misstag att tillverka många ipod mini för att möta efterfrågan???

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

um vem behöver 1000 låtar från början? man har fler men alla vill man kanse inte lysna på. variation? jaha? 400 är åsså varierande

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Tror snarare att misstaget var att de tillverkade förlite minis.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk

jag tvivlar på att de säljer för lite, alla de jag säger tycker att nanon är underbart fin, hade jag pengarna att slösa på en ny mp3 skulle den vara det självklara valet.
och ja minisen såldes väl slut rätt fort

Permalänk
Medlem

Farsan var inne i Apple butiker i Boston(tror jag) och 2 styckna i New York området och det fanns endast ett fåtal vita 2GB kvar i New York i resten av butikerna var dom slutsålda

Permalänk
Medlem

tar väl lite tid innan normalt folk har insett att det finns en ny spelare... vänta till apple släpper sina siffror för Q4. kan tänka mig 1M nanos per kvartal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Varför var det ett misstag att tillverka många ipod mini för att möta efterfrågan???

efterfrågan var så stor att på ipod mini att det tog ett år innan den officiellt kom till europa, tror det var hårddisk tillverkaren som inte kunde producera i tempot som de såldes i

EDIT: misstaget var att inte köra det, för att svara på frågan^^

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar podmänniskorna kanske inse att svart är sexigare än vitt och kommer alltid vara det.

Ones you go black, you never go back ,-)

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vet hur min svarta psp ser ut, finger avtryck! Svarta nano ska tydligen ha samma "problem". Av denna anledning valde jag vit : )

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Äntligen börjar podmänniskorna kanske inse att svart är sexigare n vitt och kommer alltid vara det.

Ones you go black, you never go back ,-)

http://www.colorwarepc.com/
Ferrariröd är mycket hetare än svart Frågan är bara när man kan lägga vantarna på en sådan.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

fan den röda var het den med

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Jag höll på att kasta min iPod min som jag köpte några vecker innan nanon kom ut i golvet, så arg blev jag för jag hade aldrig hört att det var en ny på väg fören den kom!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heltok
tar väl lite tid innan normalt folk har insett att det finns en ny spelare... vänta till apple släpper sina siffror för Q4. kan tänka mig 1M nanos per kvartal.

Det tror jag faktiskt är en underskattning eftersom apple säljer 6m ipods per kvartal nu och de flesta är minis vilka nano nu ersätter.
Så runt 3 miljoner nanos q4 tror jag lugnt på.

Det blir jul och allt.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL

http://www.colorwarepc.com/
Ferrariröd är mycket hetare än svart Frågan är bara när man kan lägga vantarna på en sådan.

Snygga, men dyra :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Jag höll på att kasta min iPod min som jag köpte några vecker innan nanon kom ut i golvet, så arg blev jag för jag hade aldrig hört att det var en ny på väg fören den kom!

Sälj din ipod då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Båda undersökningarna håller dock med om att den svarta modellen säljer bäst och alltså har störst risk att bli slutsåld.

meh.. jag skulle tagit den vita. nu kommer jag ju inte alls vara unik och trendig. fuck!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Sälj din ipod då?

Det blir ändå pengar att lägga emellan och det har jag inte råd med just nu, då jag ska ha ett nytt chassi och vattenkylning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
meh.. jag skulle tagit den vita. nu kommer jag ju inte alls vara unik och trendig. fuck!

Lacka om?

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte att folk har greppat att det kommit en ny Ipod. Jag är själv återförsäljare av Ipod och visste knappt själv om att den nya kommit förens jag såg den på lagret häromdagen. Folk frågar fortfarande efter Ipod mini så med lite reklam så sätter nog försäljningen igång på allvar.

Visa signatur

Sojid

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sojid
Jag är själv återförsäljare av Ipod och visste knappt själv om att den nya kommit förens jag såg den på lagret häromdagen.

nä, det är lite lustigt. deras grejer dyker liksom bara upp helt utan förvarning ofta..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nä, det är lite lustigt. deras grejer dyker liksom bara upp helt utan förvarning ofta..

Jadu efter den förra stämningen så är man lite mer försiktig nu med att publicera info om apples kommande saker

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KTL
http://www.colorwarepc.com/
Ferrariröd är mycket hetare än svart Frågan är bara när man kan lägga vantarna på en sådan.

Ferrarriröd var den dock inte!
Nån fulröd som såg nästan lite solblekt ut...
Nej, det får komma en custombranded med Ferrarri-logo innan jag köper en...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Avstängd

ja, jag har köpt en

Permalänk
Medlem

För vad det är värt... själv tror jag aldrig en ipod sålt under förväntningarna...
vilken färg det sen gäller har ju mindre betydelse om man snackar om maskinen i sig.
Ipod har länge vart störst... om det sen gäller det stora massan eller folket som vet vad de köper är ju annorlunda men för de som tänker efter innan de slänger ut flera tusen tror jag ipod alltid vart ett val. Även om resultate sen vart annorlunda så har alltid ipod varit med i bilden. Och detta tror jag gäller nano med. Även om den är ny, och än så länge rätt osäker (enligt den stora massan) så tror jag att man absolut inte kan döma ut den. Även om apple förväntt sig större siffror så tror jag det bara betyder att folk köpt mer av deras äldre produlter istället. I slutet tror ja nano träffar alla förväntningar om inte mer...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Permalänk

Jag beställde en i måndags. När man kollar på orderstatus så är den just nu påväg från Hongkong, så det kan ju inte finnas överväldigande gott om dom. Inte i Sverige iaf.

Visa signatur

/Spec

Permalänk
Medlem

OM den inte säljer så bra (den säljer nog tillräckligt bra men inte superduper bra!) så beror det nog på att de flesta är nöjda med sin iPod Mini. Iaf inte tillräckligt missnöjda för att hosta upp med 2 laxar för en ny iPod.

Jag funderar på en själv men ingen radio och 14h batteritid stoppar mig nog den här gången. Väntar på iPod Nano G2.

Visa signatur

Antec Sonata II | Seasonic S12II 380W | Asus P5B | C2Q Q6600 | Scythe Ninja Plus B | 2x1024 Corsair | PowerColor Bravo X700 PCIe | 500GB + 160GB Seagate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crose
OM den inte säljer så bra (den säljer nog tillräckligt bra men inte superduper bra!) så beror det nog på att de flesta är nöjda med sin

Skall verkligen vara ett OM där

Nyheten om Nanon släpptes "kvällen" den 7:e så första dag att ens försöka beställa var torsdag 8:e.
Artikeln om att Nano säljer dåligt fanns ute på morgonen den 13:e vilket är fem dagar senare (varav två är helg).
Känns som lite kort tid att säga något alls när de flesta speditioner kräver över hälften av dessa dagar...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Är det en succé om en bok om misslyckande inte säljer bra?

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Har en svart nano. Jag älskar den Jag sover med den om nätterna ^^