Permalänk
Medlem

Okej, kan väll komma med lite kritik oxå då jag ändå håller på...

Tycker personligen att layouten är under all kritik, ide kontakterna på kortet sitter väldigt långt ner... lika så agp platsen, å det blir riktigt trångt där nere.
Bios är väll inte 100% stabilt, ibland då speedfan ska starta så hänger det sig då det scannar av dom olika chipen...

Sen misstänker jag att det är nån bugg... det vill inte gå över 270 för mig ... även om jag minskar både htt, multiplier å säker minnesdividern... vägrar boota änns..

nån frågade om tempen, Nord bryggan håller sig på 28-33 för mig... å cpu 30-38
har dock rätt bra vent i lådan...

men jag måste säga att jag är positivt överrasskad överlag... knappa 700:- för ett kort som fungerar så pass bra som det gör...

Permalänk
Medlem

ah, IDE och diskdrive kontakterna är väldigt låga.. Jag har en NV Silencer också och det blev väldigt tight mellan IDE kontakten och den.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk

murak: märkte du någon skillnad på v1.20 BIOS? stabilare, lägre temp, fler inställningar eller liknande? CSN har fått tummen ur idag (tack!) så nu blir det räkningar och troligen ett sånt här kort.

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem

OBS OBS OBS !!! datorhandel.com säljer det för 650Kr !!!

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Precis ett sånt här kort jag saknat, skulle kommit långt tidigare tycker man. Är ju knappast dags att byta ut sitt AGP-6800gt ännu, men är däremot mycket missnöjd med NF3-brädan jag har nu. Varför kunde dom inte släppt det som ett fulländat Asus-kort istället för en budgetvariant med tveksam layout, och var är alla andra tillverkare?

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk

Spectryym: hittar inget asrock alls hos datorbutiken (länk?), menar du inte datorhandel.com? Där tar de 661kr...

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | i7 6700K@4,5GHz | 16GB@2800MHz | 500GB Evo 960 m.2 | Dell U2515H | Logitech MX Master/K750 | FD Node 304

Permalänk
Medlem

jepp du har helt rätt NirreFirre det var så jag menade! sorry

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

Perfekt, endast ny propp + mobo som behövs. Får hoppas fler tillverkare följer trenden. Vem vet med SLI eller Fire + AGP stöd ?

Permalänk
Medlem

Att tänka på ang ASRock kortet.

Kortet har ingen fungerande automatisk fläktkontroll om ni ska köra med Cool' n' Quiet för att få tyst på datorn (fläktarna går alltså med samma hastighet oavsett). Men har man en "extern" fläktkontroll så är ju det inget problem.

Och kom ihåg att köpa en 80cm IDEkabel om ni ska ha DVD/CD i ett miditower. OM ni ska ha dom på IDE2 porten och enheterna högst upp i chassit.

Permalänk
Medlem

jepp!, Yogge du har rätt där finns inte någon auto fläktkontroll på moderkortet lite synd men vad kan man kräva av ett moderkort som är nästan hälften så billiga än de andra däremot utgör den nästan samma prestanda...och det tycker jag man ska titta på..prestanda o kvallité före litaa extra prylar...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jodå förutom IDE grejen så är jag nöjd med mitt kort (har bara tysta fläktar).

Permalänk
Medlem

NirreFirre: Jag använde inte den medföljande BIOSen mycket.. Flashade 1.20 samma dag jag fick kortet. Stabilitet vet jag inget om, men det fanns fler överklocknings options (vcore, multipel etc) Så, jag rekommenderar iallafall alla som hade tänkt överklocka att flasha 1.20.

Ang fläckt så är det att föredra att ha antingen en tyst cpukylare eller en fanmate eller liknande. Tänk också på att det inte följer med någon "backplate" (plattan som skall sitta bakom moderkortet för vissa kylare) till detta kort! Min VC Micro anlände utan denna och jag fick således till slut modda "cpu-bracketen" och använda en backplate från en s754 kylare.
Och ja, lång IDE sladd är att föredra, jag fick flytta ner min cdbrännare ett steg för att nå ordentligt. Layouten är nog det enda jag har att "klaga" på..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Code Red
Är det just det kortet eller är AGP-porten lite sämre? Eller är grafikkorten helt identiska?

Det är chipet som styr AGP porten som presterar lite sämre men 9% gällde bara ett av testen de flesta andra testen var skillnade mycket mindre så det är helk ok fast det är bra att veta bristerna.

Annars presterar AGP och PCIe samma med dagens grafikkort.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murak
.... Flashade 1.20 samma dag jag fick kortet. Stabilitet vet jag inget om, men det fanns fler överklocknings options (vcore, multipel etc) Så, jag rekommenderar iallafall alla som hade tänkt överklocka att flasha 1.20. ...

Hur mycket kan man öka vcore på bios 1.20 då? Kan man öka vmem också, mer än bara high?
Det skulle vara intressant att få reda på om det funkar med ddr-booster.

Visa signatur

Turn on, tune in, drop out!
DFI NF4 Ultra-D, A64 3700+ San Diego @3.23Ghz, 2x1Gb Nanya@215Mhz 2,5-3-2-7, Xpertvision 7800GT@580/540/1300Mhz
R404 moddad Mach2

Permalänk
Medlem

Jag som har en Venice kan ställa in 1.45v max. Du som har San Diego kan få 1.55v men det är allt. Skall väll säga att min övervoltar... 1.472~1.501v brukar den ligga på. Vmem är bara High ja..

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Kan man undervolta Vcore, och i så fall hur mycket? Kan vara bra att undervolta om man vill ha tyst dator.

Inget problem med SATA-portarna när man överklockar?
Jag menar på mitt DFI Nforce3 s754 så är bara vissa SATA-portar låsta vid överklockning och man kan få korrupt hårddisk om man råkar koppla fel...

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är med SATA 1 portarna, men SATA 2 porten ligger på PCI-E vilken man kan låsa hastigheten på så den e ok. Bara att läsa vart SATA 1 portarna ligger...

Du kan sänka volten på cpun ja, typ ner till 1.1v för venice. Men om du har en tyst fläkt behöver du inte volta ner.. jag har 33 grader just nu och har fläkten på tystast möjliga då den överröstas av min NV Silencer.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Cold-boot problemet har visst löst sig för Anandtech med bios 1.20 såg jag.

Permalänk
Medlem

Har nu monterat in detta kot i datorn med en Venice 3000 och Kingstonminnen. Men datorn är stendöd nästan. Fläkten till processor och grafikort snurar (kopplade till mk) även fläkten til nätagget surrar på.
Men resten är då dött, inte ens hårdiskarna ger ifrån sig ett ljud....har testat med minimalt av hådvara, ingen skillnad. Jag har 12v, 7v, 5v på kablana om jag mäter spänningen där.
Vad kan vara fel?
det är väl bara att köra alla de där småkontakterna (tappat namnet) deafult?

Visa signatur

-ridern-

Permalänk
Medlem

Kolla cpu, vga och minnen, att dom har ordentlig kontakt med respektive port. Annars är ju standard svaret, clear cmos en klassiker... GL!

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p

Permalänk
Medlem

Fick igång datorn, mitt nätverkskort hade inte den lilla fyrkantiga strömkontakten till CPU:n så jag bommade den, nu har jag en adapter å den starta direkt

Visa signatur

-ridern-