Sex stycken AMD nForce 4 SLI testade

Permalänk
Melding Plague

Sex stycken AMD nForce 4 SLI testade

<font style="font-size: 10pt"><b>Sex stycken AMD nForce 4 SLI testade</b></font> <small class="small">lördag 17 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=270&cat_id=74&action..." target="_blank">OCPrices</a> har skrivit en recension av sex stycken nForce4-kort för SLI. Moderkorten som testas är Abit AN8 Fatal1ty SLI, Asus A8N SLI Premium, DFI LANParty NF4 SLI-DR, Gigabyte GA-K8N Pro-SLI, MSI K8N Diamond och Winfast NF4SK8AA-8KRS. Tester inkluderar SiSoft Sandra, 3dMark, och Half Life 2. Även det inbyggda ljudet testas. Inte helt oväntat är det DFI:s modell som vinner. Dock ett spännande test om man behöver ett nytt moderkort till sin Athlon 64.
<br />
<br /><i>The worst thing about running group tests is the difficulty we have in choosing winners when the competition performs so closely. In this group test, however, I think we have a clear winner with the DFI LANParty NF4 SLI-DR. Performance was consistently near the top of the charts and the overclocking potential of this board is simply peerless. The bundle with the DFI board is also the strongest on show, though bare in mind the price may be too high for some buyers. </i>
<br />
<br />Läs hela testet på <a href="http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=270&cat_id=74&action..." target="_blank">OCPrices</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fan va najs, d har ja väntat på

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Haha har dom kopierat Sweclockers recention av SLi kort *skämt*
Här är Sweclockers recention av 7st. SLi kort.
Intressant att jämföra.

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_050718_7_socket...

Skillnaden var dock DFI-s minnes prestanda dom kom fram till olika resultat. Dfi vann minnesprestanda i deras test men gjort lite sämre i Swec test. Undrar vad det kan bero på. Dock så va resten ganska likt.
Dfi fortsätter att övertyga.
Gigbyte övertygade inte lika bra som i Swec testen! Fast absolut inget dåligt.

Permalänk

yes nice nice

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Den prisskillnaden som moderkortet utgör i ett helt system anser jag vara ganska försumbar, då en ny komplett dator ofta rusar upp i en 15-20.000:- ifall man ska ha ny skärm, snabb processor och en massa HD-utrymme samt nytt grafikkort, kanske två rentav. Vad är det då som gör att folk väljer ett mellan- eller lågsegmentskort?

Nu är jag själv i fart med att bygga en ny dator åt en kompis, och hans val föll på ASUS kort i Swec's recension, men det var för att han inte kommer köra överklockat eller gillade färgerna på DFI's moderkort, så det var ju upp till honom iofs.
Hm, blev lite off topic där..

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laggeman
Den prisskillnaden som moderkortet utgör i ett helt system anser jag vara ganska försumbar, då en ny komplett dator ofta rusar upp i en 15-20.000:- ifall man ska ha ny skärm, snabb processor och en massa HD-utrymme samt nytt grafikkort, kanske två rentav. Vad är det då som gör att folk väljer ett mellan- eller lågsegmentskort?

Nu är jag själv i fart med att bygga en ny dator åt en kompis, och hans val föll på ASUS kort i Swec's recension, men det var för att han inte kommer köra överklockat eller gillade färgerna på DFI's moderkort, så det var ju upp till honom iofs.
Hm, blev lite off topic där..

Man bryr sig nog inte om priset, utan om vad kortet har att erbjuda för funktioner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
Man bryr sig nog inte om priset, utan om vad kortet har att erbjuda för funktioner.

Håller med dig där... Går hellre efter prestanda i detta fallet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Håller med dig där... Går hellre efter prestanda i detta fallet.

Mitt val av moderkort föll på passiv kylning samt optisk utgång på ljudet, och ovanpå det ingen nytta av SLI-funktionen.

Permalänk
Medlem

DFI SLI DR DE E grejer det!!! Glad att jag sitter på en sån!

Visa signatur

CPU - INTEL | AMD |

Permalänk
Medlem

Själv så sitter man och väntar på att posten ska få hit mitt Abit AN8 SLI nån gång i år...känns som en lotto dragning varje gång man beställer grejer som skickas genom posten.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Jag har den DFI nForce4-SLI-DR fattas bara 2 SLI Graffekorten.
.......Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Själv så sitter man och väntar på att posten ska få hit mitt Abit AN8 SLI nån gång i år...känns som en lotto dragning varje gång man beställer grejer som skickas genom posten.

sant... sitter själv o väntar på lite import filmer... är inne på tredje veckan nu ... fortfarande inget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
sant... sitter själv o väntar på lite import filmer... är inne på tredje veckan nu ... fortfarande inget

Ah, så du tankar filmer via Posten nu? E det så man gör för att komma ifrån APB?

[ONTOPIC]
Att DFI vann var ju rätt solklart. Nästan roligare att titta efter 2an och 3an i sånna tester nu, DFI vinner ju alltid i s.939 SLI testen.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800