Permalänk
Medlem

Cedega och Starcraft

Hej

Installerade Cedega för att spela lite Starcraft igår, men självklart stöter jag på lite problem.

Först och främst så kan jag inte spela på battle.net när jag kör via fluxbox, det stängs av när jag försöker connecta till b.net, och jag får detta i terminalen:

Citat:

X Error of failed request: BadMatch (invalid parameter attributes)
Major opcode of failed request: 12 (X_ConfigureWindow)
Serial number of failed request: 184
Current serial number in output stream: 186

Däremot så kommer jag in på battle.net om jag kör cedega via Xfce4 istället för fluxbox. Grejen är den att jag absolut inte vill köra Xfce4, utan fluxbox.

En annan grej är att när jag väl är inne så är ljudet konstigt. Jag hör mycket av de vanliga ljuden, tillsammans med jobbiga brusiga ljud. Det är helt enkelt ett helvete att spela med dessa brusljud.
När jag stänger av så har jag detta i terminalen:

Citat:

Your Open Sound System driver did not let us configure small enough sound fragments.
This may cause delays and other problems in audio playback with certain applications.

Någon sade något om att ändra till OSS i cedega eller något liknande. Hur ändrar jag till OSS i cedega? ~/.transgaming/config ? Jag har ingen sådan, och om jag skall skapa en.. vad skall jag skriva i den?

Slutligen så är det problem med upplösningen. Den visar det i 640x, uppe i det vänstra hörnet, medans resten av skärmen(arna) är svart.
Hur spelar jag i fullscreen, eller hur lägger jag den i ett litet fönster jag kan flytta runt(gärna med lite större upplösning)?