Microsoft låser in konsumenterna igen

Permalänk
Medlem

Trojan: det har med lönelägget i landet att göra. DU tror inte en kineskisk arbetar som tjänar 900:- i månaden kan gå in i en butik i sverige o köpa spel för 500:-. Vet att filmbolag så som warner brothers säljer dvd filmer för 20:- i kina atm.

Permalänk
Medlem

ingen ide att gnälla så här.
alla vet ju ändå att saker som är "oknäckbara" enligt MS knäcks efter bara ett par timmar

PS. Menar inte att andra företags grejjer inte kan knäckas, men känns som ett typiskt MS "syndrom". DS.

Vad beträffar regionskodning rent allmänt så spinner jag vidare på det som de flesta redan har sagt, regionskodning har funnits lääääänge och kommer antagligen att finnas kvar. Dock tillhör jag den skaran som tycker att detta känns som bedrägeri och skulle vilja ha allt regionsfritt för att kunna eftersträva jämlikhet etc. Men vi lever alla på en korrupt liten värld jag tycker om att kalla Tellus. Cheers Mates!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haffe
Att argumentera Ad Majorum brukar ses som en rätt värdelös debatteknik.

Jo jag håller med, men tycker inte att mitt inlägg hör dit om jag ska vara ärlig. Visst kan man tolka det så men det är inte ett argument i sig och jag antar att du förstod det också men valde att haka upp dig på det i alla fall?

Om inte kanske jag kan skriva om det om jag har lust och tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Jo jag håller med, men tycker inte att mitt inlägg hör dit om jag ska vara ärlig. Visst kan man tolka det så men det är inte ett argument i sig och jag antar att du förstod det också men valde att haka upp dig på det i alla fall?

Om inte kanske jag kan skriva om det om jag har lust och tid.

Inte ens om jag läser ditt inlägg ytterst välvilligt kan jag hitta något annat än ad majorum.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Medlem

vad är ad majorum?

Permalänk
Medlem

Fattar inte att ni blir "chockade"...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

jag älskar min xbox, den är verkligen en bra allround-maskin. Men xbox360 är fucking skt, kommer löpa ps3...hoppas microsoft tappar alla trogna följare i den "big brother" övervaknings hysterin och viljan att kontrollera marknaden som finns runt xbox360 och vista....Microsoft, U go to hell.........U go to hell and you die!!!!!:)

Visa signatur

Amd 64 3200+ @2.6 ghz, 1, 5 gb Twinmos pc3200 @ 230 mhz, 200 Gb SATA hdd, moddad MSI s.939 Mobo, Powercolor X850Xt PE AGP 256 MB, Tuniq Tower Cpu-kylning, Zalman vf700-cu vga, 2x 120mm Ewerflow 5v, ThermalTake Shark Fulltower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadber_23
jag älskar min xbox, den är verkligen en bra allround-maskin. Men xbox360 är fucking skt, kommer löpa ps3...hoppas microsoft tappar alla trogna följare i den "big brother" övervaknings hysterin och viljan att kontrollera marknaden som finns runt xbox360 och vista....Microsoft, U go to hell.........U go to hell and you die!!!!!:)

Vad fan kom det citatet från nu igen? Var det South Park? Känner igen det så jävla väl men kommer fan inte på det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
vad är ad majorum?

Citat:

Ad Majorem Dei Gloriam (For the greater glory of God) Motto of the Society of Jesus, glory meaning the greatest service possible.

???

Trojan1313: South Park it is.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tidigare kunde spel importeras men nu ska detta inte vara möjligt längre. Du kommer med andra ord bara kunna spela Xbox360-spel som speltillverkarna tycker är värda att sälja i din region.

Uhm, tidigare och aldrig kunde man ett smack, inte ens på SNES tiderna! Förstår inte, klart det är tråkigt men att man tidigare skulle kunna ha spelat Regionskodade-spel som alla var... på denna generationen konsoler är felaktigt.... Tråkigt att ha rätt när man själv har en Xbox :/

Permalänk
Medlem

Så du menar att man aldrig tidigare har kunnat spela importerade spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixim
Uhm, tidigare och aldrig kunde man ett smack, inte ens på SNES tiderna! Förstår inte, klart det är tråkigt men att man tidigare skulle kunna ha spelat Regionskodade-spel som alla var... på denna generationen konsoler är felaktigt.... Tråkigt att ha rätt när man själv har en Xbox :/

*omkompilerar till Svenska för intern svarsbehandling*

man kunde spela Amerikanska Genesis-spel på en helt omoddad Europeisk Megadrive. det gick även fint att spala Japanska kasetter om man skruvade av skalet. (några få undantag i form av regionskodade kassetter fanns dock..)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

På Snes kunda man bryta loss 2 st plastbitar innanför luckan och köra
amerikanska spel... det var ingen skillnad i spelen i sig utan bara i utformningen
av skalet/maskinen...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.