Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XCan
Utan HDR, så ser det möjligtvis ut om du tittar på en marmorbyggnad under solen med solglasögon. Utan solglasögon blir du definitivt bländad på det viset bilden visar.

tur att ati finns förpojkar med känsliga ögon då!

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Inaktiv

Henrik21; Du fick ner mycket av mina tankar där Tackar

Sen tycker ju inte jag att nVidia ska skryta om SLi. Dom har fått den teknologin på köpet när dom köpte 3dfx.

Crossfire verkar stödja 2st olika grafikkort samtidigt bara dom har lika många pipes.

Sen har vi inte alls sett några offentliga tester av ATi än. Och det är inte direkt som att dom brukar släppa något utan prestanda. Men med fel drivrutiner brukar dom sakna en hel del krut!

Permalänk
Medlem

Vid närmare eftertanke, tror jag nu inte Nvidia har något med detta att göra.
Mer att det är en Nvidia-Fan, eller som värst, en Nvidia anställd som har gjort detta privat, utan bossarnas samtycke.

Då detta upplägg ser lite amatöraktigt & barnsligt ut med alla dessa snodda utklipp
& att mycket inte stämmer, då tidens urklipp inte kan jämföras med tidslösa jämförelser & sedan säga att dom ljuger osv.

Hade detta varit Nvidia, så tror jag det skulle ske snyggare & bara fina smygspår skulle visas
av dess överlägsenhet på ett professionellt sätt.

Edit::.. StavKnas )

Visa signatur

*****PS:...all stavknas från c2c e © skyddat ;)*****
>---------------------(3DMark)--------------------<
{03-64.620p}-{06-16.890p}{Vantage-10.103p}
-->("Profil", för HårdVara info.Gammal info,ej uppdaterad!)

Permalänk
Medlem

Roligt när ATI-fanboys fokuserar på att kritisera nVidias nTune och förbiser allt det relevanta. Personligen tror jag inte att nVidia är rädda för ATI för tillfället.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

SlimJim: ska vi se ifall de som whinade på Nvidia "jag ska aldrig mer köpa kort av dom jävlarna". Tror du de gör samma sak nu i think not

Permalänk
Medlem

Nu blir Nvidia fansen kaxiga.. Men varför skulle Nvidia göra den här pressen om dom inte var rädda för Crossfire. Plus att dom jämförde 7800Gtx mot X800/X850. Vänta bara till X1800 kommer. då kan vi göra om den här pressentationen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
bara 1600 rez.. dåligt, själv kör mina polare 1900x1200

"Själv kör mina polare" Du eller dom?

Permalänk
Medlem

heheh ATI kallar fx52k för "DirectX 9 decelerator" ROFLMAO

Det ligger ju faktiskt lite sanning i det..

Till skillnad från nvidia som poppar ut nåra nya kort med hdr teknik o hånar ATIs crossfire för "Out Of Date", e ungefär samma sak som om en Volvo XC90 skulle va bättre än en två takts Saab 96 från 1966 bara för att XC90 e nyare !?!? öhhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Henrik21; Du fick ner mycket av mina tankar där Tackar

Sen tycker ju inte jag att nVidia ska skryta om SLi. Dom har fått den teknologin på köpet när dom köpte 3dfx.

Crossfire verkar stödja 2st olika grafikkort samtidigt bara dom har lika många pipes.

Sen har vi inte alls sett några offentliga tester av ATi än. Och det är inte direkt som att dom brukar släppa något utan prestanda. Men med fel drivrutiner brukar dom sakna en hel del krut!

Nvidias SLI-teknik bygger inte ett dugg på den från 3Dfx, bara så att du vet...

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndersRock
Transparency AA är något man själv aktiverar under bildskärmsalternativen,
och det fungerar i alla 3dspel och grafiska program.
Henrik21 hitta inte på saker själv man blir bara ledsen på folk då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hummus
Vi stöder redan idag alpha-to-coverage på alla kort från Radeon 9500 och upp, vilket löser problemet om bara spelutvecklarna använde det. [Demo]

Hummus jobbar som många här vet med att utveckla demos, just nu jobbar han i kanada, toronto om jag inte har helt fel (ATI)

Citat:

Alpha-to-coverage a technique similar to "transparency AA" in new Gf 7800GTX?

Mr.Pink, no it's not. "Transparency AA" seems more like an selective supersampling algoritm, which I guess will solve it, but be much more expensive and get lower quality.

Saxat från Hummus forum, där finns mer info. Vad jag menade var att även ATI har stöd för motsvarande funktioner, men den finns inte med i spelutvecklarnas planer, var tolkades jag fel?.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
ATi är inte så oskyldiga dom heller... http://www4.tomshardware.com/column/20030624/nv_cheating-12.h...

Men den stämmer ju faktiskt, att fx5200 är såpass dåligt att den inte klarar att leverera prestanda i dx9, är väl ingen överraskning för alla som sitter här? Det är i stort sett samma kort som gf4 mx (gf2mx) men med stöd för dx9. Inte så konstigt att det inte presterar på topp i så fall......

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arion
Nvidias SLI-teknik bygger inte ett dugg på den från 3Dfx, bara så att du vet...

Nej absolut inte.