Radeon X1800 XT och Pro testat

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
kush je ti alban. shiptare ?,,
albin <<-- me:D

tack för svaret och nej jag är svensk faktiskt:-)

ville bara visa att Hardware analysis inte verkar vara godkända av ATI så enkelt var det faktiskt om du nu kan greppa det:))

Sen kommer jag nog skita i det hela fullständigt för jag skall köpa mig ett Ati x800xt tror jag:-)

Och då kommer jag kunna köra doom3 i 1280x1024 med ultra settings,för min pentium-m har redan bevisat att den kan dubbla min fps i nuvarande spel:-))

Grattis maestro.64...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

hehe okej, ba undra, min lillebrossa heter albán sen är vi albaner, så därför jag undrade.

Grattis ? till vad ? trött e jag nog :/

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
menar mest på att drivisarna är en aning krångligare än nvidias för "enkel" personer som inte kan så mycket.

finns så mycket annat, ni som kan behver ju inte ens fråga

haha du är ju bara löjlig. Hur svårt är det att fixa ati drivisar.. herregud. Är en "normal" person som inte kan surfa på internet o har inget logiskt tänkande? har man inte det så hittar man nog inte nvidias drivisar heller.
genereallt så har ati bättre bildkvalité än nvidia och det vet de mesta om.

Så kom gärna med bättre argument för dem där 2 suger...

Ni som kan behöver itne ens fråga, hahaha... därför fråga jag.. bra svar jag fick:D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark Defender
Fan vad besviken man blir på dem Och hur fan kunde det vara så att man sa att XT versionen skulle kunna 1000p mer i 3dmark 05 än GTX?

Inget konstigt alls... R520 chippen innehåller 32 pipes... och en av de bättre test sajterna hkepc.com fick tag i ett R520 kort med 24 pipelines(8 st disablade)... detta 24pipelines kort fick 1000poäng mer än 7800GTX i 3dmark05 med beta drivrutiner... dock så gjorde ATi en ny revision och valde att bara använda 16pipelines(hälften av vad chippet innehåller) på x1800XT modellen, antagligen pga yields...

Detta var lite mindre än jag trodde att ett x1800xt med 16 pielines skulle ha... jag trodde de skulle ligga 0-15% bättre än 7800GTX. Nu känns det inte som det är så troligt att x1800xt kommer pressa priserna på 7800 serien vilket inte alls är bra.... så man kan ju undra vad folk jublar åt???

Permalänk
Medlem

Läs följande text skrivet av mannen bakom publiceringen av testerna.

Citat:

WaltC,

I'm 100% with you, I don't know what was tested exactly, I don't have the board, don't have pictures, etc. All that I asked for is if they could get me some benchmarks using our benchmark scripts on the R520 architecture. What they came back with were scores said to respresent that of an X1800XT and a X1800Pro, no more, no less. I know that's far (very far) from what we'd normally post, hence I apply a disclaimer, as I have no way to verify these, they could even be extrapolated from a different clockspeed R520 that was available at the AIB (X1600 or X1300 perhaps?), it is all guesswork and hence these benchmarks are preliminary. Yet I found them interesting enough to share as I was not bound by an NDA and motivated by an ongoing tiff in which ATI stated and I quote 'you can write what you like'.

Regards,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=23662&page=5&p...

Kontenta: Hardware Analysis siffror kan lika gärna varit dragna ur en hatt på Bingolotto som tagna från ett X1800XT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av milohenke

Kontenta: Hardware Analysis siffror kan lika gärna varit dragna ur en hatt på Bingolotto som tagna från ett X1800XT [/B]

De flesta vet väl inte vad källkritik innebär här. Tänker inte döma något förrän jag ser likvärdiga resultat på majoriteten av hårdvarusidorna efter release.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

Jag undrar ibland vad det är med folk här. Folk verkar inte kritisera någonting utan accepterar alla siffror och kommer med domedagsprofetior när inga andra stora hårdvarusajter ens har testat kortet. Jag håller med Friamannen om att folk inte verkar känna till källkritik här.

Hör det kanske inte till saken att Hardware Analysis recensent inte fick komma till ATI:s releaseevent och därför är ganska sur på dem?

Läs också:
http://www.beyond3d.com/forum/showpost.php?p=570235&postcount...
http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200509/19/200509191045...

Visa signatur

Ingsoc rules.

Permalänk
Medlem

*suck*

Varför tog de inte med andra relevanta fakta som ljudnivå och temperaturer?
Well well.....

För MIG är det viktigast med bäst prestanda kombinerat med ett tyst och svalt kort.....

Sedan såg jag att (som vanligt) nVidia klippte ATI rejält på fingrarna i OGL-baserade spel medans ATI klippte nVidia i DX-baserade spel (singelkonfig)...

Som sagt......inget nytt på himlen i dagsläget....

Same old same old bara snabbare..........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lonefox
*suck*

Varför tog de inte med andra relevanta fakta som ljudnivå och temperaturer?
Well well.....

För MIG är det viktigast med bäst prestanda kombinerat med ett tyst och svalt kort.....

Sedan såg jag att (som vanligt) nVidia klippte ATI rejält på fingrarna i OGL-baserade spel medans ATI klippte nVidia i DX-baserade spel (singelkonfig)...

Som sagt......inget nytt på himlen i dagsläget....

Same old same old bara snabbare..........

Missat inläggen ovan?

Testet verkar inte vara sant... de flesta sajter som tidigare refererat till testet har nu dementerat testet. Inte ens siffrorna för nvidia kortet stämmer.
Det skall tydligen inte ha funnits något x1800xt kort ute hos någon tillverkare eller någon annan när testet gjordes. Det enda som kan ha funnits är x1800xl...

Permalänk
Medlem

Sin0> För att vara helt ärlig. Jag ögnade bara igenom både test och tråd så den informationen måste jag ha missat...

Mitt fel mao..