Permalänk
Medlem

Proftpd

Håller på att installera Proftpd på slackware.
nu är det så att den har hållt på ca 8 timmar
med make && make install. Känns som den går i
en loop.

Min fråga är helt enkelt är det normalt att det tar
så lång tid att installera proftpd ?

EDIT: buggar väldigt lite nu eller?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

haha.. bugg?

Permalänk
Medlem

Det där HAR inte jag skrivit!?

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

hehe..näää det har jag

Permalänk
Medlem

Nej, hehe, det ska verkligen inte ta så lång tid. Max en 5-10min på en PII maskin.

Vad står den på? Är processorn belastad av nån process? Vad byggde du den med för options?

Permalänk
Medlem

körde ./configure sen make && make install. Är ingen guru på slackware. Så vart ska jag börja leta efter felet, för tydligen är något fel.

Permalänk
Medlem

Slackware har redan ett färdigt paket för proftpd, så jag förstår inte vitsen att kompilera eget egentligen, såvidare man inte är ute efter någon speciell extra-feature (t.ex SQL stöd eller nått)

Permalänk
Medlem

fick för mig att jag skulle avinstallera det av någon dum anledning.. och nu vill jag ha det igen.

Permalänk
Medlem

det lättaste är väl att ladda hem paketet från http://www.linuxpackages.net/ eller mounta cd-skivan och köra installpkg proftpd.x.x.tar.tgz... sedan ändra lite inställnignar i /etc/proftd.conf

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem

done.. måste jag starta proftpd eller gör det själv efter omstart ?

Permalänk
Medlem

det brukar startas genom inetd..

Permalänk
Medlem

fick igång den nu.. men när jag loggar in vill den bara logga in som passive mode.. Vad ska göra för att den ska logga in som aktive mode ?

Permalänk
Medlem

Fick sköna loopar när jag hade återställt CMOS en gång, glömde ställa in klockan Blev lite sköna buggar när programvaran är nyare än datorns klocka
Kolla harware-clock och även ntpd eller vad det heter.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'