Permalänk
Melding Plague

Intervju med S3

<font style="font-size: 10pt"><b>Intervju med S3</b></font> <small class="small">tisdag 20 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
När man talar om grafikkort tänker de allra flesta på Nvidia och ATI. Vissa kanske även tänker på Intel som är mycket stora inom OEM och integrerade kretsar. Några kanske kommer att tänka på Matrox. En mindre skara tänker nostalgiskt tillbaka på 3dfx. Men S3 då?
<br />
<br /><a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/s3-interview.h..." target="_blank">X-bit labs</a> har intervjuat S3. Företaget har många gånger försökt slå sig in som en tredje aktör för retailgrafikkort tillsammans med ATI och Nvidia men misslyckats. S3 är dock mycket angelägna om att en tredje aktör är precis vad grafikkortsmarknaden behöver och S3 skulle kunna ta den platsen.
<br />
<br /><i>X-bit labs: What are your general targets to achieve on the market? Do you have ambitions to become as big as ATI and NVIDIA?
<br />
<br />Nadeem Mohammad: The market place is screaming out for a solid third supplier of quality graphics products – and we will be that company. Both of two companies you mentioned have expanded their business beyond graphics processors and their sizes reflect that, so when S3 Graphics and VIA are viewed together as an entity the relative of sizes of resources become quite different.</i>
<br />
<br />Läs hela intervjun på <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/s3-interview.h..." target="_blank">X-bit labs</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Tycker det är nog svårt att välja mellan ATI och Nvidia, om en trejde kommer in så blir det inte lättare. Jag tror dock att många redan har för starkt förtroende för ATI och Nvidia att det blir svårt med en trejde aktör. Det ska vara om dom kommer ett riktigt värstingkort men drivrutinsstödet bland äldre spel lär ju inte vara det bästa.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Inaktiv

en aktör till kanske skulle hjälpa priserna något iaf??

men när jag hör S3 tänker jag bara budget skit med 4mb minne, kommer säkerligen inte att bli så med den bilden jag har iaf

Permalänk
Medlem

S3-korten har alltid fungerat bra men de har ju inte direkt vart några prestandakort.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt. Dom behöver bara prika det rätt en gång för att dom skall bli omtyckta på marknaden. Slå till med ett kort som röjer i prestanda så är dom inne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
S3-korten har alltid fungerat bra men de har ju inte direkt vart några prestandakort.

Det håller jag med om.
Hade ett integrerat s3 på min gammla 200mmx och det funkade underbart
i alla lägen. Ingen vidare prestande det håller jag med om, men det funkade.
Även när mitt 3dfx strulade så tuffade s3:an på i sin lugna takt, men frammåt kom det...
Jag skulle faktiskt välkommna s3 till marknaden om de kom med ett välpresterande kort.
Det behöver inte ens vara värst, bara i det övre segmentet till ett vettigt pris så skulle
jag nog kunna tänka mig att inhandla ett.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Både nvidia och ATI har visat att mycket kommer att ligga i drivrutinerna, det spelar ingen roll om S3 lanserar ett kort som är dubbelt så snabbt som gf7800, ingen kommer köpa det ändå om det buggar ur hela tiden och ser dåligt ut i spel och kanske bara fungerar i några få också.

Så bara de kan få till en hyfsad hårdvara och trevliga drivisar, så visst, då kan de väl börja jaga sig in!

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

/me skriver det här inlägget på ett gammalt 2megs s3virage pci

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Medlem

om de fokuserar på öppen-GL behöver de väll inte oroa sig för vare sig standarder eller licenser eller att spelutvecklarna stödjer dem ..eller?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Ser hellre Matrox storsatsa igen. Bra kort som fan.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

Har haft integrerad S3-grafik på min P200 och ett S3 Savage4 Pro (PCI). Savage4 presterade rätt bra i S3metal-API:n i UT iaf. I D3D ok. I OGL jättedåligt.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Mer konkurrans är alltid bra. Hoppas S3 verkligen kommer med i leken. Och som Code Red säger "Matrox storsatsa"