Bilder på Radeon X1800

Permalänk
Medlem

Det kommer bli helt crazy-moddningar anar jag när man ser detta moderkort också med crossfire :

Någon som tycker det passar ett Quake baserat chassi?

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

håller med dig.. var hittade du den bilden.. kräver en länk

Edit: nevermind.. hittade det själv på http://www.a1-electronics.net/Graphics_Cards/ATI/2005/ATI_Cro...

Permalänk

Något som man ska inskafa så fort det går att köpa X1800XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Något som man ska inskafa så fort det går att köpa X1800XT
http://www.overclockers.se/images?id=52363265&type=main

*omg* .. vackert.. ifall prestandan är den rätt så kommer det kortet hem till mej

Edit: http://www.zipzoomfly.com/PDF/246445.pdf <-- specs på kortet

Edit2: http://xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=66651 <--dreggla på

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Något som man ska inskafa så fort det går att köpa X1800XT
http://www.overclockers.se/images?id=52363265&type=main

Den där versionen kommer bara att säljas ett tag för DFI har CF-BT på gång. Det bygger på Grouper kortet men ska följa ATI's referencedesign till punkt och pricka. DVS. de kommer inte byta ut en grej, för ATI kortet är ruskigt bra. Sapphire har ändrat en del och ersatt vissa kvalitets komponenter med sämre såna.

Det ryktas också om att färgen på PCBn kommer vara blå.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
håller med dig.. var hittade du den bilden.. kräver en länk

Edit: nevermind.. hittade det själv på http://www.a1-electronics.net/Graphics_Cards/ATI/2005/ATI_Cro...

Iof inte samma mobbe lr? Ajja, här har du länken mannen :
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2481&p=3

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Kortet kan inte vara bra för luftflöddet i chassit. De är alldeles för stora.

Visa signatur

3900X | Asus C8H | Trident Z 3800 | 6800 XT | MP600 | HX1000i | Core P5 | EK-WB

Permalänk

Gambit_2K:
ursäkta om allt e lite bak och fram.. är trött och blev mycket att skriva..

nä hade inte tänkt att skriva att du var trög oavsett vad, tycker inte folk är värda att bli kallade tröga genom att lösa och då döma efter nåt man inte vet hur personen i sig menar eftersom för många är svårare att förklara sig genom att skriva än att prata.

iaf, datorer har utvecklats bra mycket snabbare och mycket mer utav sortimentet hårdvara utav dom är 2 olika världarna. Discovery channel ex: sitter och kollar mycket på det. där säger/har sagt att datorindustrin i världen går fram och växer snabbast i världen och har gjort det länge, sen är det debatter om varför,hur o.s.v

det dom sa var på 2a plats var atomer"bomber" av olika slag.
jag vet inte ni/du kanske tycker jag e "korkad" som kollar och litar på discovery, men jag gör det iaf. men det var inte därför jag drog upp det där med datorer. utan var bara ett ex.

kan hålla med om att "looser" och shit kanske inte är att rekomendera just på den här sida då¨folk tycks ta åt sig och tar illa vid, vilket jag då får respektera. har aldrig nämnt eller sagt att några utav er här är newbies utav några slag, men jag har läst mycket och analyserat hur ni/du skriver om olika saker. och Faktiskt så verkar det inte bättre att "många" sitter och lär sig utav dom kunniga som skriver på forumet och sedan har det som utgångspunkt och ska börja argumentera med en person som dom inte har en aning om vem personen är eller kan och gör. vilket jag själv tycker är lite onödigt då folk skriver "ska skriva in dig på dummaste lista" och att "jag var rolig idag och dittan och dattan". ja menar då får man 123 pilar på sig för vad ? ?

för att jag skrev att ATI är sena och tycker därför inte att dom är värda all den uppmärksamhet dom får eftersom folket vill veta vilket kort som är bäst o.s.v. och när jag menar bäst så tänker jag inte bara påprestandan i 3dmark som folk här sysslar mycket med, utan säger nån bäst så tänker jag så långt som att:
är kortet enkelt att hantera, drivisar, tid, pengar etc etc, vilket många här tycker är strange och därför ska börja dissa mig. alla har sina uppfattningar om olik saker så KLART! vi är männskor med varsin hjärna, och det finns nåt som heter yttrandefrihe..
sen att dom giddrar för att jag skrev att "ati har inte rått hem nåt, och var loosers vilket jag skrev o.s.v" är ju bara nåt jag tycker precis som att du personligen tycker att jag kanske har fel eller inte kan vårda språket.

om ni då tycker att jag skriver skit varför då göra en big deal utav de ?
det jag skriver nu är inget att kefta tillbaka, jag skriver nu för att du framför allt som frågade mig ska förstå hur jag tänker... och jag ser inget omoget i det jag skriver till er/dig. tycker annars här är trevligt folk överlag. men många lyckas "luta" sig på andra och åka snålskjuts men hur många kan verkligen argumentera för sina grejer. folk som du Toatl, dual core, thomaz hbm mfl, resten känner jag inte och dömmer heller inte men många giddrar för grejer dom bara har hört och utgår därifrån.. sluta upp med det snälla *ni vet vilka ni är*

blev en hel bol det här

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem

Jag är sugen på crossfire!

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är lustigt är att nVidia har suttit o tryckt på sitt 7800 ULTRA sedan 7800 GTX släpptes, men skiter i o släppa det förän ATI kommer med sina nya kort...
Man kan ju hoppas att det blir dött lopp mellan nVidia o ATI, efterssom det bara gynnar marknaden... därför hejar jag aldrig på något av företagen.
ioförsig har jag aldrig ägt ett ATI kort, men det är också för att nVidia alltid lyckas ha det kort som passar mig bäst i pris/prestanda. (senast var det ett 6800 LE som åkte in i datorn...)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

hoho

de verkar som om maestro.64 har nyss köpt ett nytt nvidia kort e mkt missnöjd för att han såg denna nyhet
verkar som han bara klagar på ATI hahah
de kan bli faligt kolla i japan där barnen slåss/dödar varandra för att den ena gillar nintendo och den andra playstation

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

jag har haft vardera och har alltid gillat nvidia bäst.
är absolut inte rädd för att ati ska vara bättre. ärligt så skiter jag i om kortet presterar bättre eller ej, kan leka med alla spel som jag vill och det gör mig nöjd därför är det onödigt för mig att bli "avis /orolig" för nåt som inte rör mig i ryggen om det presterar bättre eller ej då jag ändå vet att det kmr fler kort och jag köper ett då det behövs

har ändå aldrig diggat ati.. har bara diggat deras production inom spegelbilder i spel etc, men det var länge sedan

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
[...]

Alla dina inlägg jag sett hittills har varit ren dynga, LEN.
Yo, det är inte så bra, aiiight?

Hursomhelst.
Får väl se hur kortet presterar, att se bilder är väl inte så speciellt roligt.
Man köper ju inte ett grafikkort för att det är snyggt.

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Medlem

De flesta inläggen i den här tråden kan sammanfattas enkelt: "IQ-badboll"

I brist på bättre sysselsättning så blev det ett par minuters rolig läsning.

Något som däremot är mindre kul, är att se hur en del stavar nuförtiden. Sover ni på
alla lektionerna i skolan?

Håller förövrigt med Dundermuppen. Vem bryr sig om hur ett grafikkort ser ut? Det är
prestanda och funktion som räknas (t ex hur bra kylningen fungerar).

En bild säger mer än tusen ord. Ett prestandatest säger mer än tusen bilder

Visa signatur

Asus Strix ROG X570-F, Ryzen 9 5900X, 32GB DDR4 3600MHz, Asus RTX 4070 Ti Super TUF Gaming, 1TB Samsung 980 Pro, 1TB Samsung 970 Evo Plus, Acer Predator X34A 3440x1440 100Hz.

Permalänk
Medlem

Jag köpte 7800GT tack vare komplett's kampanjpris. Jag hoppas ändå att X1800 ska smiska hårt, men jag har en känsla av att det bara kommer vara jämnbördigt med 7800GTX vilket innebär att nVidia kommer svara snabbt med en ULTRA version osv osv.

Till en början tyckte jag Maestro snackade gojja, men om man funderar lite över det han skriver så har han endel poänger, speciellt det om att ATI är sent ute med detta kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
jag har haft vardera och har alltid gillat nvidia bäst.
är absolut inte rädd för att ati ska vara bättre. ärligt så skiter jag i om kortet presterar bättre eller ej, kan leka med alla spel som jag vill och det gör mig nöjd därför är det onödigt för mig att bli "avis /orolig" för nåt som inte rör mig i ryggen om det presterar bättre eller ej då jag ändå vet att det kmr fler kort och jag köper ett då det behövs

har ändå aldrig diggat ati.. har bara diggat deras production inom spegelbilder i spel etc, men det var länge sedan

hehe då gillar du ps3 bättre än xbox360 och revolution då
bra för de gör jag med hehe
ps3an har ju nvidia kort i sej medan resterande har ati

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE
Alla dina inlägg jag sett hittills har varit ren dynga, LEN.
Yo, det är inte så bra, aiiight?

Hursomhelst.
Får väl se hur kortet presterar, att se bilder är väl inte så speciellt roligt.
Man köper ju inte ett grafikkort för att det är snyggt.

tuffa killar som sitter bakom datorer och är uppkeftiga , finns inget värre? visa lite respekt istället då ja inte försökte eller dissade dig på nåt sätt ? "aight"

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
tuffa killar som sitter bakom datorer och är uppkeftiga , finns inget värre? visa lite respekt istället då ja inte försökte eller dissade dig på nåt sätt ? "aight"

Vaddå värre? Finns inget bättre:D Vi är eliten *asg*

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
tuffa killar som sitter bakom datorer och är uppkeftiga , finns inget värre? visa lite respekt istället då ja inte försökte eller dissade dig på nåt sätt ? "aight"

Finns inget värre än hobbyturkar som misshandlar svenska språket och som kräver respekt utan att veta innebörden av det.... Respekt förtjänar man och med dina inlägg har du iaf inte förtjänat min respekt...

Förövrigt så är en diskussion mellan Nvidia och Ati fans dömd att misslyckad då alla tror att dom har rätt...

Låt testresultaten tala för sig själv när de kommer och skippa skitsnacket... Och om man funderar på att köpa ett nytt grafikkort så kanske man borde vänta tills man sett testerna ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deathclaw
Finns inget värre än hobbyturkar som misshandlar svenska språket och som kräver respekt utan att veta innebörden av det.... Respekt förtjänar man och med dina inlägg har du iaf inte förtjänat min respekt...

Förövrigt så är en diskussion mellan Nvidia och Ati fans dömd att misslyckad då alla tror att dom har rätt...

Låt testresultaten tala för sig själv när de kommer och skippa skitsnacket... Och om man funderar på att köpa ett nytt grafikkort så kanske man borde vänta tills man sett testerna ...

hobbyturkar ?
ne men alban annars ^^
och dock ingen hobby.
hade vart roligt och träffa dig irl
-------------------------------------------------------------------------------------------

tandapa: jag har aldrig vart så inne på det där med konsoler. men när jag har lirat så har jag diggat xbox mer faktiskt, sen har dom bättre dvd-kvalitet än vad ps2 har. och massa annat som hårddisk vilket ps2 heller intehar. att playstation har blitt så stort har nog endast med deras spelproduction att göra. det var den ända konsolen "ps1" /företaget som kunde producera så mycket spel på den tiden sen har det bara hållt i sig.

ända man ska lira på konsoler är fighting spel /evt: bilspel.
resten suger tycker jag
--------------------------------------------------------------------------------------------

Myglarn: jag har mycket poänger men bara för att ma inte tänker som Sclock. folk så e man korkad ? :S

saken är väl den att detta är ett forum där man ska argumentera om olika saker o.s.v, hjälpa varandra och testa saker som dom gör o.s.v

Sen_Tål_inte_folk_att_man_klankar_ner_på_nåt_som_dom_flästa_gillar_på_denna_sidan_ -- sen hur man tar det är ju bara en pik på vuxenhet. man märker ganska snabbt vilka som sitter och blir arga för nada och endel som inte blir så arga för att dom bryr sig inte

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FEvE
Iof inte samma mobbe lr? Ajja, här har du länken mannen :
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2481&p=3

tackar tackar

Permalänk
Medlem

den såg inte liten ut

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
hade vart roligt och träffa dig irl

Vad skulle du gjort då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
och massa annat som hårddisk vilket ps2 heller intehar.

Sitter en 80gb hårddisk i min PS2...

Tragiskt att se hur nivån i detta forum sjunker för varje dag. När man väl lyckats avkoda alla stavfel (eller det kanske är ett nytt 1337-språk?) o slutligen förstår vad personen i fråga vill ha sagt, så visar det sig oftast bara vara babbel o skitsnack.

Ska börja använda maestro som exempel när folk gnäller över diskriminering; "Yo, jag e invandrare, uppvisar mental förmåga som en fjortonåring, är stor i flabben och fabricerar mina egna fakta, men lyckas ändå landa ett kvalificerat jobb som nätverkstekniker i en tid med rekordhög arbetslöshet även bland högutbildade och erfarna svenskar".

Visa signatur

Asus A8N-E, AMD64 X2 4200+, 2GB RAM, Geforce 7800GT, SB Audigy 2 ZS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64

hade vart roligt och träffa dig irl

Den där meningen bevisar en hel del om din personlighet/ditt s.k. intellekt, osv.

Nåja, kan alla sluta OTa?

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk

jag tycker att vissa personer/person här ska sluta med alla dessa onödiga inlägg som bara gör tråden svårläst... och återgå till ämnet

i vilket fall så tror jag att atis kort blir nog snabbare än nvidias men inte så mkt som de verkar påstå... sen att priset är högre lär inte heller gynna ati...

är det ngn som vet frekvenserna på de olika korten?

Visa signatur

| AMD64 Venice 3200+ @ 2,5Ghz | DFI Nforce4-Ultra-D | 2x1GB ddr500 Team Group @ 500Mhz 3-4-4-8-T1 | Xpert Vision Geforce 7800 GT 500/1150 256MB Omega Drivers | Asetek Waterchill Dual-Radiator CPU & VGA | Hiper Type-R 580W | 2x WD Raptor 36GB RAID0, 1x Seagate 250GB 8Mb Cache NCQ | Thermaltake Black Armor med ljuddämpning | Windows XP Pro | Creative Audigy 2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon_Strike
jag tycker att vissa personer/person här ska sluta med alla dessa onödiga inlägg som bara gör tråden svårläst... och återgå till ämnet

i vilket fall så tror jag att atis kort blir nog snabbare än nvidias men inte så mkt som de verkar påstå... sen att priset är högre lär inte heller gynna ati...

är det ngn som vet frekvenserna på de olika korten?

Ati har inte påstått något om hastigheten på sina kort.. det är alla andra som gör det. Precis som dig är det många som gissar på att de blir marginellt snabbare än 7800GTX.

Vad gäller frekvenserna är det ingen som vet heller... theinquirer.org sa följande för ett par timmar sedan...

"It turns out that the new speeds ATI is touting secretly to its partners for the R520XT are 625MHz for core and 1500MHz for the memory. I believe that this is going to be just enough to beat Nvidia, which has a secret weapon called Detonator 81. I think that ATI's lab boys are testing a new driver as we speak, and at this time there is absolutely no way to say that even 625MHz/1500MHz will be the final shipping speeds"

Permalänk

Tycker det var roligast att läsa inlägg som inte berör ati, för vad det gäller ati vet inget något om, däremot var resten rätt underhållande, blev lite rasistiskt bara lite här och där, sånt gillar man inte, många överskattar sina kunskaper.

Angående ATI har jag följande teori.

Tiden är inte bara pengar utan också prestanda.
Om vi säger att det var x antal månader mellan 6800 och 7800, och under dessa x antal månader ökade prestandan y gånger. Alltså borde atis prestanda bli enligt min beräkning.

7800 + (y/x)*2, där 7800 är prestandan på kortet 7800gtx, och 2 är antal månader senare ati släppte sitt kort. +/- litegran efterssom kortens prestanda ökning skiljer sig lite mellan generationer.

Sen har ju ATI och konsumenter förlorat pengar på att kortet blev försenat, inget som berör mig ialafall jag sitte på fx5600 kort från stenåldern. Jag är inte petig vad det gäller företaget, skulle jag ha fått sommarjobb och uppgraderat datorn som jag planerade skulle det ha blivit ett kort som ger mest prestanda för pengarna oavsett vad det är, kommer ihåg att fx6600gt SLI var ganska prisvärt, eller mins jag fel nu?

Jag håller med någon som skrev tidigare att man ska se till att "fakta" man skriver stämmer för att folk bygger sin uppfatning om saker när dom läser i forum.

Att nVIDIA inte kommer ut med snabbare kort eller sänker priser nu är ju ganska självklart, varför ska dom göra det, för att konkurera med sig själva och gynna oss konsumenter? Bahh...

Visa signatur

Min app, Sandpainting, se mer om den på www.technovelty.se

Permalänk
Medlem

Tycker att du göra en bra poäng där StasIsLove. Hade jag varit chef för Nvidia hade jag inte lanserat något nytt förrän konkurrenterna svara på din första produkt. Nvidia får nu bara mer och mer tid till att utveckla näst kommanden genration av kretsar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Tycker att du göra en bra poäng där StasIsLove. Hade jag varit chef för Nvidia hade jag inte lanserat något nytt förrän konkurrenterna svara på din första produkt. Nvidia får nu bara mer och mer tid till att utveckla näst kommanden genration av kretsar.

Jag hade inte lanserat något grafikkort så länge jag kan maximera inkomsten, förutsatt att jag har kort att lansera... sedan lanserar man inte oftare än cyklerna man har på sina produkter...

Och nej morkiz.. nvidia får inte mer tid att utveckla nästa generations kretsar... nästa generation är till 95% klar, och generationen därefter har redan utvecklats till 50%... du vet det tar flera år att ta fram ett nytt grafikkort därför har både ATi och nivida flera oberoende team som utvecklar grafikkort. Att ATi har haft problem med utvecklingen av R520 har inget med med tex R580 att göra, som väntas släppas efter jul eller till våren.

Det enda jag kan se att föresningen leder till är inkomstbortfall för ATi, och ökad inkomst för nvidia... dock inte så mycket som man kan tro då det inte är på highend segmentet företagen tjänar de stora pengarna.

Permalänk
Medlem

Det är rätt mycket cash det rör sig om nu Sin0. Kanske inte i High-End segmentet, men snarare oem marknaden. Var väl dell och hp där de rodde i land med stora kontrakt.