Permalänk
Medlem

Hur välja "listvy" i KDE?

Har precis fixat KDE och jag börjar faktiskt digga det

Nu till frågan:
Som topic säger undrar jag hur man får listvy i Konqueror. Alltså så att det blir listor istället för ikoner.
Det måste väl gå?

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Det är KDE, klart det går!
Och man ställer in det grafiskt :>

Man kan använda de tre sista ikonerna på verktygsraden för att pröva olika vyer. Ikonen i mitten (drop downmeny) innehåller listvyer.

Lycka till

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Ajaj, att jag kunde missa en sån grej
Men när jag trycker på den så blir ju bara den mappen som jag är i för tillfället "listad"
Finns det inget sätt att göra så att alla mappar blir listade?

EDIT: Vetifan hur jag gjorde men det fixade sig

EDIT 2: Gillar KDE's sätt att använda listorna.
Det är mer som trädvy och man kan bara trycka på pluset vid varje mapp, i vilken mapp du än är i.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Ajaj, att jag kunde missa en sån grej
Men när jag trycker på den så blir ju bara den mappen som jag är i för tillfället "listad"
Finns det inget sätt att göra så att alla mappar blir listade?

EDIT: Vetifan hur jag gjorde men det fixade sig

Hmm, nu har du börjat med KDE, nu finns det ingen återvändo.
Man kanske är otrogen med några andra WM för en vecka eller så, men tillbaka kommer man alltid.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Nja, jag gillar faktiskt Gnome mer änsålänge. Men det är väl bara en tidsfråga innan man glömmer bort det helt o hållet

XFCE verkar ganska intressant det också, men det får bli en annan gång.

EDIT: Ja, nu är gnome bortglömt. KDE är ju skitbra. Innan så gillade jag det inte för att det liknar windows rätt mycket.
Men det är så annorlunda från windows, så man behöver inte oroa sig

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt