Permalänk
Melding Plague

24" och 6 ms

<font style="font-size: 10pt"><b>24" och 6 ms</b></font> <small class="small">lördag 24 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Acer planerar att lansera en ny TFT-skärm i början av fjärde kvartalet. Skärmen heter Acer AL2416W och är en 24 tum stor widescreenvariant med en standardupplösning på 1920 x 1200 pixlar. Det mest intressanta med den här skärmen är dock uppdateringstiden som ligger på låga 6 ms, en specifikation som är vanligare på mycket mindre skärmar. Skärmen ska även ha en kontrastratio på 1000:1. Priset är dessvärre mycket högt och vi uppskattar att skärmen kommer kosta över 10 000 kronor i Sverige, trots att priset i Taiwan kommer att vara motsvarande 6 000 kronor.
<br />
<br />Läs mer om Acers nya skärm på <a href="http://digitimes.com/displays/a20050921PR208.html" target="_blank">DigiTimes</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Den där skärmen vill jag ha!

Permalänk
Musikälskare

inte om jag tar den först

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

dregel!

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

INte så högt pris jämfört med motsvarande skärmar från Eizo / Dell -kande det är dags för en uppgradering från 19" snart....?!

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

6000:- @ taiwan för 24-tum?

Visst är det billigare i taiwan, men för ett så lågt pris måste det vara en riktigt dålig skärm.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Hmm.. intressant.. vilk dock se prestanda test av skärmarna

Permalänk

hmm.. verkar fin den där .. slirp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
6000:- @ taiwan för 24-tum?

Visst är det billigare i taiwan, men för ett så lågt pris måste det vara en riktigt dålig skärm.

det är stora skillnader på priserna där och här hemma och tror nog inte att det är en skitskärm...

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja påstå att 10 000 är riktigt lågt för en sådan skärm.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Kanke får bli en avstickare nästa gång man är i Thailand.
Är intressant att se att fler tillverkare tar till sig efterfrågan på lite större skärmar. Jag trodde först jag var tvungen att köpa HP's 23" för ett tag sedan, men nu lutar det åt någon annan tillverkare. När väl köpet kommer till skott, så ser vi säkert fler större skärmar i Swec's signaturer...

Visa signatur

Moderator på Sveriges största sida om saltvattensakvarier.

Permalänk
Medlem

Hur många färger? 16,7 milj?

Visa signatur

[ 3.6GHz EM64T | 2GB DDR2 533MHz | 2x160GB 8MB | 256MB X850XT PE | Audigy2 ZS | 24" TFT | GigaWorks 7.1 | DVD+/-RW DL ]
[ 2.2GHz Northwood | 1 GB RDRAM | GF4 Tit 4600 | 1x80 2x120 1x250 | 19" Trinitron | 18,1" TFT ]
[ Börja om från början... Formatera om på nytt! ]

Permalänk
Medlem

mycket hög villhafaktor

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Varför sträva efter låg ms på en så stor skärm? Den duger ju ej till spelande.

Visa signatur

AMD 2500+ Barton | 512mb x 2 pc2700 | Radeon 9800 Pro | Gigabyte GA-7VA | Aopen 350W @13012p i 3Dmark01

Permalänk
Medlem

me wants it, går å spela med jo. allt går bara man vill

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att privatimportera ett par stycken?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gimpster
Varför sträva efter låg ms på en så stor skärm? Den duger ju ej till spelande.

Varför skulle den inte duga till spelande så länge de fått till responstiden?

Trevlig skärm som man ju skulle kunna tänka sig, men är det bara jag som suktar efter en vanligt 4/3 skärm i samma storleksklass?
Widescreen känns ju som man riskerar att man inte får att funka i alla spel man lirar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att de flesta spelen som kommer stödjer widescreen.

Men om ett spel inte stödjer widescreen ens med lite tweak så blir resultatet att man får svarta kanter till vänster och höger vilket inte är i hela världen. Alternativt kan man stretcha bilden men det gillar jag inte.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Eller så kör man spelet i ett eget fönster i windows, det är väl även så man får göra när man vill spela i en annan upplösning än rekommenderade, iaf är det så min polare gör på sin Dell 24".

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nixus
Hur många färger? 16,7 milj?

16,7 är det, kan köpas i början på oktober i USA för ca 1000$, det är lättare importera därifrån men blir inte mycke billigare än här ...

Visa signatur

The illiterate of the 21st century will not be those who cannot read and write, but those who cannot learn, unlearn, and relearn. - Alvin Toffler

Permalänk
Medlem

Är ju bildkvaliten som brukar offras när man gör sådana här "superskärmar". Undrar hur den är. I mina ögon så duger de nuvarande 23-24" skärmarna för spel och film, men om den här har bra bildkvalitet också (och gärna många bildingångar samt PIP) så är den helt klart ett intressant.

Permalänk
Medlem

hoho, jag har testat spela på en 17t widescreen och jag tyckte det var mycket jobbigt då man plötsligt var tvungen att titta till högr och vänster för att se vad som hände i hela spelet!! (Spelade Call of duty)

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Är ju bildkvaliten som brukar offras när man gör sådana här "superskärmar". Undrar hur den är. I mina ögon så duger de nuvarande 23-24" skärmarna för spel och film, men om den här har bra bildkvalitet också (och gärna många bildingångar samt PIP) så är den helt klart ett intressant.

Håller med. De 23/24" som finns idag duger mycket väl till allt. Iofs är bättre svärta osv alltid trevligt. Men just ms:en på de räcker för mig. Många ingångar med trevligt funktioner och bra bildkvalité vill jag ha

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att widescreen är nästa "standard" inom spelvärlden, och en 24" ws skulle sitta fint när min 20" CRT lägger av om en 3-4år. Förmodligen är de riktigt billiga då också. Ni som tycker det är jobbigt måste ha dålig syn på ena ögat eller sitter ni för nära skärmen.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk

vet inte hur era ögon är men mina ser mer horisontel än veriklast

Permalänk
Medlem

Widescreen är inget fel i sig, men innan spelprogrammerare lär sig se till att spelen stödjer alla udda upplösningar så känns det säkrare att skaffa 4/3... Plus att det oftast verkar vara ett merpris på widescreen.
Det är känns helt enkelt inte som 16/9 är tillräckligt standard för att det skall kännas helt värt det. (Men med rätt deal så kan jag tänka mig slå till )

Jag vill dock definitivt ha bättre responstid än nuvarande större LCD:er jag sett innan jag spenderar mina pengar.. Gillar inte suddigheten som gärna uppstår på LCD:skärmar.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Widescreen är inget fel i sig, men innan spelprogrammerare lär sig se till att spelen stödjer alla udda upplösningar så känns det säkrare att skaffa 4/3... Plus att det oftast verkar vara ett merpris på widescreen.
Det är känns helt enkelt inte som 16/9 är tillräckligt standard för att det skall kännas helt värt det. (Men med rätt deal så kan jag tänka mig slå till )

Jag vill dock definitivt ha bättre responstid än nuvarande större LCD:er jag sett innan jag spenderar mina pengar.. Gillar inte suddigheten som gärna uppstår på LCD:skärmar.

Hmm, för tillfället är dells 20" WS (16:10) billigare än deras 20" 4:3. Sedan kommer alla nya spel definitivt stödja WS.

Sedan så är det faktiskt så att alla spel går att köra på de flesta WS skärmar. Antingen med svarta kanter eller att den sträcks ut. Finns ett jätte bra forum att kolla in om man är sugen på WS skärmar och spel:

www.widescreengamingforum.com

Permalänk
Medlem

har en 24" dell och det går att spela det mesta i widescreen eller så kör man med svarta kanter och har ändå en stor spel yta

Permalänk
Medlem

usch vad sugen jag blev på den där skärmen, ser den frammför mej nu!

Visa signatur

Obs: Ny burk sedan länge. Orkar säkert uppdatera signaturen en vacker dag.

AMD Athlon 64 3200+ @ 2,35GHz | Sparkle Geforce 6800GT @ 427/1160Mhz | 2x512Mb pc3200 400MHz
3dMark 01: 25566p | 3dMark 03: 13653p | 3dMark 05: 6036p | AquaMark3: 73,048p | SuperPI: 36s