Permalänk
Medlem

Emulera Direct Connect?

Kan börja med: JA jag vet att det finns en mängd direct connect klienter till linux, bla dc++ portat som jag tycker fungerar bäst. Men endå inte i klass med klienterna till windows.

Så nu till min fråga, har någon här lyckats emulera oDc/fulDc/Dc++/Ngn annan variant av Dc till linux med antingen crossoffice, wine eller något annat emuleringsprogram (alla bygger vell endå på wine?).
Har ni lyckats så skriv gärna hur ni gjorde.

När jag emulerar det är de alltid något som blir konstigt, de närmaste ja kom var att allt fungerade förutom att texten var borta på flera ställen.

Visa signatur

mvh Joxxe.com

Permalänk
Medlem

Tror inte att det går så väldigt bra att emulera ett så pass stort och avancerat program och hoppas att det ska funka till 100%
Har dock aldrig provat. Jag kör Linux DC++ och det har fungerat bra. Får bara spel på att den ska hasha varje gång man startar om det.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Tror inte att det går så väldigt bra att emulera ett så pass stort och avancerat program och hoppas att det ska funka till 100%

1) Wine Is Not an Emulator.

2) Bra mycket större program har körts igenom WINE utan problem.

3) Tror gör man i kyrkan.

W

Permalänk
Medlem

Ja, stort kanske det inte är, men det är ett mycket avancerat program.
Och eftersom det dessutom ska kommunicera med andra program så är det kanske inte så bra att emulera(för det är det man gör i WINE(läs WINdows Emulator)).

Och eftersom jag inte vet säkert så tror jag.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

Hehe, kolla hans etta igen Det är det WINE står för.

Permalänk
Medlem

Afan, trodde helt seriöst att WINE betydde Windows Emulator.
Har ju läst det på denna sidan till och med.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Afan, trodde helt seriöst att WINE betydde Windows Emulator.
Har ju läst det på denna sidan till och med.

http://www.winehq.org/site/docs/wine-devel/architecture

Citat:

Wine is often used as a recursive acronym, standing for "Wine Is Not an Emulator". Sometimes it is also known to be used for "Windows Emulator". In a way, both meanings are correct, only seen from different perspectives.

Permalänk
Medlem

DC++ fungerar nästintill felfritt i Wine. Något du MÅSTE göra är att stänga av "progress bars for transfers" (lättast att göra det på en Windowsburk och sedan kopiera katalogen) - annars kommer det med högsta sannolikhet att krascha.

Permalänk
Medlem

Alltid de små detaljerna som ställer till det...

Permalänk
Medlem

givetvis simulerar wine även de typiska freakbuggar man är van vid i windowsmiljö för bästa möjliga userexperience...

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem

Förklara gärna hur ni lyckades emulera det. Ja har lyckats men typ settings är bara helt grått och ja kan inte ställa in något alls.

Visa signatur

mvh Joxxe.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxxe
Förklara gärna hur ni lyckades emulera det. Ja har lyckats men typ settings är bara helt grått och ja kan inte ställa in något alls.

Hm, tja...

1. wine DCPlusPlus-0.674.exe
2. Kopiera över en installationskatalog utan progressbars aktiverat
3. wine DCPlusPlus.exe

:]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Ja, stort kanske det inte är, men det är ett mycket avancerat program.
Och eftersom det dessutom ska kommunicera med andra program så är det kanske inte så bra att emulera(för det är det man gör i WINE(läs WINdows Emulator)).

Och eftersom jag inte vet säkert så tror jag.

Jag tror nog att Microsoft Office och Macromedia produkterna är bra mycket mer avancerade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av joxxe
Förklara gärna hur ni lyckades emulera det. Ja har lyckats men typ settings är bara helt grått och ja kan inte ställa in något alls.

Man emulerar inte programmet.

Citat:

Wine is a translation layer (a program loader) capable of running Windows applications on Linux and other POSIX compatible operating systems. Windows programs running in Wine act as native programs would, running without the performance or memory usage penalties of an emulator, with a similar look and feel to other applications on your desktop.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.