Permalänk
Medlem

M$ IntelliMouse 3.0 config?

Skulle vilja configurera xorg.conf (vad det nu var man gjorde) så att jag kan få min mus, en M$ IntelliMouse 3.0, att fungera med de 2st extra knapparna på sidan som jag ofta brukar använda i browsers o.s.v....

Testade någon config jag hittade, men då brajjade x-servern så det var bara att återställa det igen :S

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Så här ser det ut i min xorg.conf:

Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Buttons" "7" Option "ZAxisMapping" "6 7" EndSection

Jag minns inte om det var något mer som behövde göras innan det fungerade.

Permalänk
Medlem

tack, ska testa det hemma
Men är det verkligen 7st knappar, eller räknar upp och ner på scrollhjulet som 2st knappar?

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk

Scrollhjulet är totalt tre stycken knappar, ja.

Permalänk
Medlem

funkade inte, får bara meddelanden om att x-servern inte är rätt konvigurerat

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

Låter som den mus jag kör med:

Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mouse0" # Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Resolution" "180" #Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "6 7" Option "Buttons" "7" EndSection

för att vända knapparna "rätt" kör jag med följande kommando (någonstans):
xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5"

å andra sidan ser detta ut som den du provade med så du har kanske något annat fel...

Permalänk
Inaktiv

det här har jag.

Section "InputDevice" Identifier "Mouse1" Driver "mouse" Option "Protocol" "ExplorerPS/2" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Buttons" "7" Option "ZAxisMapping" "6 7" EndSection

har samma mus som du och alla knappar funkar även de på sidan

här är min ~/.xinitrc

xmodmap -e "pointer = 1 2 3 6 7 4 5" imwheel -k -b "67"

det här står i min ~/.imweelrc

".*" None, Up, Alt_L|Left None, Down, Alt_L|Right "(null)" None, Up, Alt_L|Left None, Down, Alt_L|Right

du måste ha packetet imweel installerat, - ja kör debian så det var bara att köra apt-get

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Se till så att din config inte letar efter Mouse0 eller liknande.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.