Radeon X1800 XL får 7016, GeForce 7800GT får 7307

Permalänk

Dyraste 7800GTX kortet kostar ju 5500, nämligen Gainwards Golden sample. Om det visar sig att X1800XT presterar bättre oklockat än ett GS så kan det ju vara mer prisvärt än det bästa 7800GTX kortet, men det är för tidigit att säga hur priserna kommer landa och onödigt att spekulera i tills vid har mer fakta. Dessutom kan ju Nividia pressa priserna en del när X1800XT lanseras, vilket förmodligen också kommer hända.
Det är nog inte omöjligt att ett X1800XT landar på strax under 5000 eller strax över, man brukar få lägga till en nolla på det amerikanska priset för att få vårat pris.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Ja here gud. Att folk orkar att hålla på och gaffla om ATI hit å nVidia dit...:D
Som alltid köper jag det mest prisvärda kortet oavsett vad det är för märke.
Det kan heta Jokkahokka 5000GTXL PT Ultra eller vad f*n som helst bara att det är prisvärt.

Jag fattar mig inte på er fanboys som påstår att ett kort är bättre än ett annat när det inte alls stämmer. Sitter vissa å drömmer sig till extra prestanda eller?!

ATI har inget kort som kan mäta sig med nVidias kort än, så är det helt enkelt.

Snart har ATI ett kort som kommer att kunna mäta sig med nVidias, prestandamässigt i alla fall, tvivlar på om de kan mäta sig prismässigt....men man kan ju alltid hoppas.

Vilket kort som kommer att vara mest attraktivt att köpa om man ska investera i ett prisvärt kort om låt säga om en månad tror jag blir ett kort från nVidia. Men det blir intressant vad ATI kan visa upp för siffror.

Ännu har jag inte imponerats så värst av ATIs kort. Dyrare kort för liknande prestanda eller sämmre prestanda är väl inte det mest attraktiva. Sänk priset på X1800 korten direkt om korten ska bli prisvärda. Att försvara X1800 kortens höga pris med att de är nylanserade är ju inte ett hållbart argument om konkurrenten redan har ett värre kort ute till ett lägre pris?!
Ganska dumt att köpa det dyrare kortet då, eller har jag fel?

Hoppas att det kommer in en tredje konkurrent som har bättre priser till samma eller bättre prestanda. De hoppas jag på......men hur troligt är det....inte alls.....synd nog.....

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
*hahaha* Nu sitter ni å räknar på kursen ... lägger på något ni tror är moms och dessutom lägger på en ungefär faktor som "det är alltid dyrare här än i usa".... hoppas ni inte får jobb på en bank!

Självklart är det skitsvårt att räkna på priset... priserna som angivits på ATi's grejer var säkerligen preliminära om inte rena spekulationer. Och vad jag har hört så hade nvidia samma riktpriser på sin 7800 serie, men nästan alla återförsäljare låg ju en bra bit under riktpris på 7800 serien. Det jag säger är att det kan slå en tusing hit eller dit... från väldigt billig till väldigt dyr... omöjligt att säga ju!

läser finansekonomi... Sen så lägger man väl till lite för att man får frakt kostnad. Vet dock inte om man gör det på grafikkort. Senare hur stor efterfråga utbud det...

Sant man kan inte lita på priserna, sant. Men det brukar bli runt det priset.

Jag hoppas att du inte kommer att få jobb på banken som inte vet att momsen är 25% och att det finns andra faktorer som utgör priset. :S

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
läser finansekonomi... Sen så lägger man väl till lite för att man får frakt kostnad. Vet dock inte om man gör det på grafikkort. Senare hur stor efterfråga utbud det...

Sant man kan inte lita på priserna, sant. Men det brukar bli runt det priset.

Jag hoppas att du inte kommer att få jobb på banken som inte vet att momsen är 25% :S

Ahh finansekonomi... låter kul... skulle jag oxo vilja läsa...

Det här med momsen och bankjobbet var juh lite överdrivet, hoppas du inte tog illa vid dig!.. Jag tyckte det lät så komiskt och beskrev tydligt att jag tycker det är dumt att spekulera i priset när det beror på många faktorer och grunden för uträkningen är spekulativ... så jag skrev det Jag känner tyvärr till momssatserna väl då jag fick jobba med en del bokföring(inget roligt =/) innan jag lämnade över det arbetet till en revisor assistent....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja here gud. Att folk orkar att hålla på och gaffla om ATI hit å nVidia dit...:D
Som alltid köper jag det mest prisvärda kortet oavsett vad det är för märke.
Det kan heta Jokkahokka 5000GTXL PT Ultra eller vad f*n som helst bara att det är prisvärt.

Jag fattar mig inte på er fanboys som påstår att ett kort är bättre än ett annat när det inte alls stämmer. Sitter vissa å drömmer sig till extra prestanda eller?!

ATI har inget kort som kan mäta sig med nVidias kort än, så är det helt enkelt.

Snart har ATI ett kort som kommer att kunna mäta sig med nVidias, prestandamässigt i alla fall, tvivlar på om de kan mäta sig prismässigt....men man kan ju alltid hoppas.

Vilket kort som kommer att vara mest attraktivt att köpa om man ska investera i ett prisvärt kort om låt säga om en månad tror jag blir ett kort från nVidia. Men det blir intressant vad ATI kan visa upp för siffror.

Ännu har jag inte imponerats så värst av ATIs kort. Dyrare kort för liknande prestanda eller sämmre prestanda är väl inte det mest attraktiva. Sänk priset på X1800 korten direkt om korten ska bli prisvärda. Att försvara X1800 kortens höga pris med att de är nylanserade är ju inte ett hållbart argument om konkurrenten redan har ett värre kort ute till ett lägre pris?!
Ganska dumt att köpa det dyrare kortet då, eller har jag fel?

Hoppas att det kommer in en tredje konkurrent som har bättre priser till samma eller bättre prestanda. De hoppas jag på......men hur troligt är det....inte alls.....synd nog.....

Jag som satt och läste igenom kommentarerna och tänkte smälla till med precis samma resonemang som du precis gjorde. Så för att undvika upprepningar av samma argument så säger jag kort och gott att jag håller med dig till fullo!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk

Jag fick 8009p som bäst med mitt Leadtek 7800GT Extreme Med vanlig kylning. Klockning 485/1210

Visa signatur

MSI K8N Diamond NF 4 SLI |
A64 3500+@2.4ghz|4x512MB Crucial Ballistix PC4000@240x10FSB
|Leadtek Geforce 7800 Extreme @455/1150 + Zalman CNPS7000A-Cu & Arctic Silver 5| Antec Performance Plus 1080AMG | Hiper Type-R 580W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Dyraste 7800GTX kortet kostar ju 5500, nämligen Gainwards Golden sample. Om det visar sig att X1800XT presterar bättre oklockat än ett GS så kan det ju vara mer prisvärt än det bästa 7800GTX kortet, men det är för tidigit att säga hur priserna kommer landa och onödigt att spekulera i tills vid har mer fakta. Dessutom kan ju Nividia pressa priserna en del när X1800XT lanseras, vilket förmodligen också kommer hända.
Det är nog inte omöjligt att ett X1800XT landar på strax under 5000 eller strax över, man brukar få lägga till en nolla på det amerikanska priset för att få vårat pris.

Nej, det finns ett Leadtek 7800 GTX Extreme för 6200 kr.

Permalänk
Musikälskare

vilket megakort, lär inte få plats i nån låda ffs :F

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

i detta test bevisar nVidia att deras kort är bättre än ATIs kort..
men ändå så tjaffsar mer än 50% om att ATI kortet är bättre (megastort frågetecken)

ja skulle aldrig våga köpa mig ett X1800-kort!! varför??

jo eftersom dem hade problem med att ta fram kortet från första början så talar det redan för hur kvaliten är på korten...
visst har jag läst om flera som har haft problem med sina nvidia kort men det beror väl mestadels på överklockningsbekymmer samt omflashade grafikbios...

så kvalitetsmässigt sett så värderar jag Nvidia betydligt högre än ATI...

samt som så många andra säger: väntar på nvidias nya drivers... ;D

Permalänk
Medlem

jag vill veta varför dom har "blurrat" där det ska stå vilket ATI kort som dom testar i testet.

jag tror inte på något test varken från nvidias eller atis kort förrän jag ser riktiga tester.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

ja ja låt nvidia o ati kriga det är vi som tjänar mest på det för då sänks priset på dagens modeller eller gårdagens kanske så ett crossfire system med 2st x800xl/x850xt lär ju duga ett tag så att säga och med lite tur så blird et prsivärt med 2st x850xt i crossfire dock för min del betyder det nytt CPU MOBO+2st x850XT så det blir kanske lika dyrt som ett av ATI`s kommande X1800kort men men

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk

Angående crossfire så känns det som att det inte kommer bli någon hit, Ati har ju tydligen problem med tekniken och även att få moderkortstillverkarna att stödja deras teknik. Nvidia har vunnit kampen om denna generation känns det som. Jag är ytterst tveksam till att mitt nästa grafikkort blir ett Ati, har dock varit lycklig ägare av både 9800Pro och X800XT, men det känns inte lika givet att det blir ATi i framtiden. Ati får börja jobba på nästa generation redan nu för att hinna ikapp Nvidia.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Angående crossfire så känns det som att det inte kommer bli någon hit, Ati har ju tydligen problem med tekniken och även att få moderkortstillverkarna att stödja deras teknik. Nvidia har vunnit kampen om denna generation känns det som. Jag är ytterst tveksam till att mitt nästa grafikkort blir ett Ati, har dock varit lycklig ägare av både 9800Pro och X800XT, men det känns inte lika givet att det blir ATi i framtiden. Ati får börja jobba på nästa generation redan nu för att hinna ikapp Nvidia.

"Ati får börja jobba på nästa generation redan nu för att hinna ikapp Nvidia." ??

Jobbet med den nästa generationen är så gott som klar både på nvidias och ATi's sida. Det tar flera år att göre ett grafikkort, så de bör ha hunnit nästan 50% på utvecklingsarbetet av näst nästa generation.

Jag kan inte förstå att människor här som är så teknik orienterade tror att man slänger ihop ett grafikkort på ett par månader....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av China
ah, där fick ni era.. era.. NVIDA ÄLSKARE!

Fan ta dig! Jag kommer att gråta i tre dagar för detta

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
i detta test bevisar nVidia att deras kort är bättre än ATIs kort..
men ändå så tjaffsar mer än 50% om att ATI kortet är bättre (megastort frågetecken)

ja skulle aldrig våga köpa mig ett X1800-kort!! varför??

jo eftersom dem hade problem med att ta fram kortet från första början så talar det redan för hur kvaliten är på korten...
visst har jag läst om flera som har haft problem med sina nvidia kort men det beror väl mestadels på överklockningsbekymmer samt omflashade grafikbios...

så kvalitetsmässigt sett så värderar jag Nvidia betydligt högre än ATI...

samt som så många andra säger: väntar på nvidias nya drivers... ;D

det jag har skrivit ifrån första början men dom flästa av ati lovers på denna sidan kan inte inse fakta. dom som kan yttrar sig inte eller pallar inte bry sig

Visa signatur

pengar är ett mått på akumulerat arbete..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maestro.64
det jag har skrivit ifrån första början men dom flästa av ati lovers på denna sidan kan inte inse fakta. dom som kan yttrar sig inte eller pallar inte bry sig

"lover" eller inte så är det väl väldigt många som har yttrat sig om dina uttalande!? Det var väl häromveckan du närmast blev trakaserad pga du inte ville inse att inte alla delar din uppfattning eller slutsatser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
i detta test bevisar nVidia att deras kort är bättre än ATIs kort..
men ändå så tjaffsar mer än 50% om att ATI kortet är bättre (megastort frågetecken)

ja skulle aldrig våga köpa mig ett X1800-kort!! varför??

jo eftersom dem hade problem med att ta fram kortet från första början så talar det redan för hur kvaliten är på korten...
visst har jag läst om flera som har haft problem med sina nvidia kort men det beror väl mestadels på överklockningsbekymmer samt omflashade grafikbios...

så kvalitetsmässigt sett så värderar jag Nvidia betydligt högre än ATI...

samt som så många andra säger: väntar på nvidias nya drivers... ;D

Eller så kan man vända på det och säga att nvdia rushat ut sina kort medans ATI lagt ner extra tid på att säkerställa kvalité.

Jag har absolut INGA grund för mitt argument, lika lite som du har för ditt. Spekulationer helt enkelt.

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TofZ
i detta test bevisar nVidia att deras kort är bättre än ATIs kort..
men ändå så tjaffsar mer än 50% om att ATI kortet är bättre (megastort frågetecken)

ja skulle aldrig våga köpa mig ett X1800-kort!! varför??

jo eftersom dem hade problem med att ta fram kortet från första början så talar det redan för hur kvaliten är på korten...
visst har jag läst om flera som har haft problem med sina nvidia kort men det beror väl mestadels på överklockningsbekymmer samt omflashade grafikbios...

så kvalitetsmässigt sett så värderar jag Nvidia betydligt högre än ATI...

samt som så många andra säger: väntar på nvidias nya drivers... ;D

Hur kan du yttra dig om kvaliten på ett kort som inte finns att köpa änn. Bara en massa dumma spekulationer.

Permalänk

bara för att Nvidia fick ut sina 7800 medan ATI´s tagit lite längre så ska kvallen automatikst vara sämre? (Mega idiotiskt uttalande) senare tidigare eller inte har inget med kvaltitet att göra DOH!!!

näe Nvidia eller ATI hmm haft båda ATI vinner varför för att de är bättre kort helt enkelt

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Egentligen borde folk inte säga att ATI äger Nvidia m.m (eller tvärtom). Texten e blurrad o kortet e inte ute.

ATI har sämre kvalitet?

Om ati skulle ha dåligt kvalitet så skulle folk inte köpa ati kort...

Sen vill ja ha källa, annars kan du zip it.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk

well nästa vecka eller veckan därpå lär det dyja upp seriösa recensioner på Z1800 line up men som med allt annat lär det ta några dirver updates innan man kan få maximal prestanda på det kortet men sen lär väl en del användar uppgifter där folk köpt kortet ok kanske dessa uppgifter dröjjer men nån här lär väl köpa ett så då får vi reda på mer

men tills dess hmmm vänt ao se sedan kan man börja snacka deta bättre detta sämre
men jag tror dessa kort blir ganska så shcyssta

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
bara för att Nvidia fick ut sina 7800 medan ATI´s tagit lite längre så ska kvallen automatikst vara sämre? (Mega idiotiskt uttalande) senare tidigare eller inte har inget med kvaltitet att göra DOH!!!

näe Nvidia eller ATI hmm haft båda ATI vinner varför för att de är bättre kort helt enkelt

Ja jag tycker att ditt påstående om att "ATI vinner varför för att de är bättre kort helt enkelt"
är ett "Mega idiotiskt uttalande" (Ett påstående utan något som helst hållbart argument eller fakta.)

Varför är ATI bättre då?
Vad baserar du det på?
Jag tycker att de har legat lika ganska länge i prestanda.
Just nu leder nVidia.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Här är mer information till de som tror att Nvidia och ATI "skall börja" jobba på sin nästa generations kort nu...

"In an ATi R520 presentation, one of the slides reveals that their next generation R580 is actually in the house and working. It will be the improved version of R520 built with 24 and 32 pipelines. Two months back, we reported that NVIDIA G80 is ready and waiting for R580 to come along. In 2006, we will see both architectures start appearing. "

Permalänk

Ok istället för allt käbbel har jag nu en bra fråga, ska man vänta och hoppas på att 7800GT eller nån av ATIs snabbare nya kort kommer i AGP eller ska man helt enkelt gå och köpa ett X850XT (eller PE) nu?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Sh/\rK=-
Ok istället för allt käbbel har jag nu en bra fråga, ska man vänta och hoppas på att 7800GT eller nån av ATIs snabbare nya kort kommer i AGP eller ska man helt enkelt gå och köpa ett X850XT (eller PE) nu?

Tycker du skall köpa ett x800GTO^2.. sapphire fireblade edition tror jag den heter... bios modda den och klocka lite så har du ett x850xt pe för 2000:- Hittills har de väl lyckats låsa upp 100% av korten... men de verkar inte komma till sverige förrän om 1 månad.

Värstingkorten verkar inte komma till AGP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80
Ja jag tycker att ditt påstående om att "ATI vinner varför för att de är bättre kort helt enkelt"
är ett "Mega idiotiskt uttalande" (Ett påstående utan något som helst hållbart argument eller fakta.)

Varför är ATI bättre då?
Vad baserar du det på?
Jag tycker att de har legat lika ganska länge i prestanda.
Just nu leder nVidia.

jag har haft nåra Nvidia koret så att säga och ärligt talat så anser jag dom inte alls varalika bra som ATI
så det är min åsikt baserad på sedan vad tester o annat skit visar bryr jag mig inte om då det är min personliga åsikt samt den lilla o usla erfanrehet av Nvidia så slopar jag dom oavsett vad dom släpper
sedan är ATI korten bärttre helt enkelt

men det är min åsikt din är en annan så det är bra så!!

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sin0
Tycker du skall köpa ett x800GTO^2.. sapphire fireblade edition tror jag den heter... bios modda den och klocka lite så har du ett x850xt pe för 2000:- Hittills har de väl lyckats låsa upp 100% av korten... men de verkar inte komma till sverige förrän om 1 månad.

Värstingkorten verkar inte komma till AGP.

Hmm det där lät ju inte alls dumt! Blir dom verkligen lika snabba som ett XT PE med endast bios modd och klock?

Har helt missat detta kort, nån som har en bra info länk?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

En liten sak man kan tänka på då man slår på t.ex. aa som nog alla vill ha i ett högt läge är att på mitt 9800pro kort kunde man få betydligt bättre resultat på en lägre inställning än mitt 6800gt som jag har nu.

Permalänk
Medlem

jag jobbar i en Datorbutik, där jag bygger datorer och reparerar samt står för support mm.

vi säljer nästintill BARA nvidias grafikkort, vi säljer nåt ATI-kort ibland...
det som jag tycker är konstigt det är att mestadels så är det kassa ATI-grafikkort som måste bytas vid reparationer (!)

vi säljer säkert 95% Nvidia-kort, och resten ATI-kort, och ändå har vi större felmarginal på ATI-korten(!?)
för så när som en vecka sedan så gick en kunds HIS ICEQ 9800Pro sönder utan någon som helst förvarning... jag håller ikortet nu... det är ganska tjockt...

dem flesta av ATI-korten är inte ens köpta i vår butik heller för den delens skull.

jag själv har alltid kört på nvidia-kort (förutom på Voodoo- tiden ) och mina kort har aldrig strulat!
mina kompisars Geforce-kort har aldrig heller strulat...
däremot så har jag tre kompisar som ägde ATI 9800Pro som alla har gått sönder....

vad som inte är helt ovanligt heller är att TV-out porten havererar, har haft ett flertal kort inne för att tv-outen inte funkar, då är det nästan så kortet har blivit lite brännt precis vid TV-out porten...

vad jag pratar om är egen erfarenhet av kvalité...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=Sh/\rK=-
Hmm det där lät ju inte alls dumt! Blir dom verkligen lika snabba som ett XT PE med endast bios modd och klock?

Har helt missat detta kort, nån som har en bra info länk?

Här är en guide till hela moddningen av kortet...

http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/127