Permalänk
Melding Plague

R580 år 2006?

<font style="font-size: 10pt"><b>R580 år 2006?</b></font> <small class="small">torsdag 29 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
I en ATi R520-presentation avslöjades det att R580 är redo och finns i dagsläget. Det är en uppdaterad version av R520-grafikkorten med 24 och 32 pipelines. I 2006 skall vi tydligen se både R580 och <a href="http://www.vr-zone.com/?i=2492" targey="_blank">Nvidia G80</a> uppenbara sig. Någon mer ingående information om R580 finns dessvärre ej.<br /><br />Källa: <a href="http://www.vr-zone.com/?i=2777&s=1" target="_blank">VR-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt! Lite mer information skulle vara ännu trevligare dock.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk

Tycker det är surt att dom ruvar på en generation till. Det här med paralell utveckling frestar på en. Ok att dom vill tjäna cash på den "äldre" generationen också men för tusan. Att veta att G80 samt R580 ligger färdiga är ju bara jobbigt.

Visa signatur

DISCLAIMER: The statements above has been written by a certified idiot and should not be taken seriously.

Permalänk

hmmm detta ska bli spänande. ska ATI gå om Nvidia i prestanda, eller ska Nvidia klänga fast sig i ledningen nåt år till.

Permalänk

Känns ju inte som att man vill köpa ett X1800XT nu när man vet att nästa generation inte ligger alltför långt borta i framtiden, får leva med X800XT tills vidare

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Känns ju inte som att man vill köpa ett X1800XT nu när man vet att nästa generation inte ligger alltför långt borta i framtiden, får leva med X800XT tills vidare

Det står ju inte när så det kan ju vara ett år bort :/ men jag ska nog skaffa ett x1800xt för mitt 9800 pro börjar svika i vissa spel

Permalänk
Medlem

Go ATI, vi papperslanserar nästnästa generationskort innan vi ens fått ut den nya
Och dom kunde inte specifiera lite bättre än "-Hey, inom ett ett år kommer vi släppa ett nytt kort". Klart som fan att både nVidia och ATI kommer släppa nya kort under 2006. Men om de menar att de ska släppa R520 med fler pipes under första kvartalet av 2006 är det såklart possitivt, men "under 2006" låter sämre...

Permalänk
Medlem

Känns som 7800 serien och X1800 serien inte kommer leva särskilt länge. Blir nog en liten mellangeneration

Permalänk

så man kanske ska vänta tills nästa sommar o köpa X1800XT billigare hehehehehe om dom blir billigare 6800U har väl inte rasat märkvärt i pris eller?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd

Grrrrrr..... jag som satt i motiverade tankar om byte av mitt 9800se... Exakt när man än vill byta så kommer det något nytt "snart". Menmen, kul att man fortfarande kan utveckla grafikkorten såpass mycket att de är värda att kallas för en ny generation

Permalänk
Medlem

Orka hypa om nästa generation när dom inte ends fått ut denna på marknaden än ^^

Längtar imorgon så kommer mitt gf 7800gt för 3495
(inget skryt är bara så glad så jag var tvunget att skriva det )
https://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311506

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS X570-E, AMD 5950X, RTX4080 Super, 32gb B-die

Permalänk

Sen måste man ju inte köpa ett superkort nu bara därför?

Exempel, Damodreds fall. Har man ett 9800se så kan man ju köpa ett X800pro eller liknande, och sedan om ett år köpa R580.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

mm blir att vänta till nästa år innan man byter till 2 ggr Crossfire med R580 eller 2 ggr SLI med NV80 =D