Nvidia introducerar GeForce Go 7800 GTX

Permalänk
Melding Plague

Nvidia introducerar GeForce Go 7800 GTX

<font style="font-size: 10pt"><b>Nvidia introducerar GeForce Go 7800 GTX</b></font> <small class="small">torsdag 29 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
Nvidia har i dagarna introducerat en mobil version av deras populära grafikprocessor G70. Geforce Go 7800 GTX har liknande prestanda som desktopgrafikkortet och nästan identiska specifikationer. Geforce Go 7800 GTX bjuder på 24 pixel pipelines och en minnesbus på 256 bit precis som det vanliga 7800 GTX men har något lägre klockfrekvenser för att det ska kunna kylas bättre i bärbara datorer. Klockfrekvensen för GPU är 400 MHz och frekvensen för minnet är 500 Mhz.
<br />
<br />Som mobilt grafikkort stödjer Geforce Go 7800 GTX även en hel del olika funktioner för power management. Grafikkortet kan klocka ner sig själv, avaktivera PCI Express-linjer ner till 1x och det kan även stänga av sig självt. Detta gör att Geforce Go 7800 GTX kan dra lika mycket ström som GeForce Go 6800 Ultra, 65 Watt. Detta gör det enkelt för tillverkare av bärbara datorer att uppgradera existerande modeller utan att modifiera datorns batteri.
<br />
<br />Tillverkare som Dell och Alienware kommer lansera datorer med GeForce Go 7800 GTX snart.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice. När de lanserade GF Go 6800 så hade väl Dell monopol ett tag på kretsarna, så ska det inte var nu

Permalänk
Medlem

Me like!
Nu fattas bara en Turion med dessa kretsar så tänker jag slänga mig över en...
Fast om det händer är ju tvivelaktigt med tanke på centrino-fanatismen...
Men man kan ju hoppas... och börja spara cash

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Undra hur dom löst kylningen, måste vara en ganska ettrig lite fläkt som säkert låter endel.

Permalänk
Medlem

Bit-tech har tittat närmare på det.

Synd bara att de hittade en så ful laptop att sätta den i :/

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Me like!
Nu fattas bara en Turion med dessa kretsar så tänker jag slänga mig över en...
Fast om det händer är ju tvivelaktigt med tanke på centrino-fanatismen...
Men man kan ju hoppas... och börja spara cash

Läste att ett företag vid namn eurocom(felstavning) skulle använda GF GO 7800GTX och en FX-57 i ett bärbart system... tror inte det är någon bra batteritid.. men fan vilken prestanda i spel

Permalänk
Medlem

på 64bit står det att minnen ska gå i 1ghz o inte i 500mhz har swe fel eller har 64bit rätt ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
på 64bit står det att minnen ska gå i 1ghz o inte i 500mhz har swe fel eller har 64bit rätt ?

500MHz är den riktiga frekvensen. Den effektiva blir 1GHz p.g.a. att det är DDR-minnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
på 64bit står det att minnen ska gå i 1ghz o inte i 500mhz har swe fel eller har 64bit rätt ?

Swe kanske menar 2*500mhz(=1ghz)?

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk
Medlem

oki, läs fel av mig lite gran, blev lite rädd att den verkliga frekvensen skulle bli 500mhz o inte 1ghz effektiv

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk

gogo Dell powwah ; )

Visa signatur

Dell Inspiron 9300 :: Intel Pentium M 1.86Ghz 533Mhz 2Mb @ 1.05V(0.7V@6x) :: 2048Mb DDR2-533 :: 256MB GeForce 6800 Go :: Fujitsu 100GB (5,400 rpm) :: NEC 6550A 8X DVD+/-RW :: 17" UltraSharp WXGA+ : Stock 3dmark05 = 3497 (OC 4496): 3dmark06 = 2226 (OC)