Permalänk
Medlem

apt-get'a drivrutiner

Någon som vet hur man, i Ubuntu, använder apt-get för att installera nödvändiga drivrutiner som behövs för att spel med cedega ska fungera?

Permalänk

Vilka drivrutiner är det det rör sig om?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Testa apt-get install nvidia-glx nvidia-settings nvidia-common

Men bäst blir det nog om du drar från nvidias hemsida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Nu fick jag reda på att jag har "Intel Graphic Media Accelerator 900" i min skoldator. Hrm, nvidias drivrutiner bör väl fungera med det kortet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saic
Nu fick jag reda på att jag har "Intel Graphic Media Accelerator 900" i min skoldator. Hrm, nvidias drivrutiner bör väl fungera med det kortet?

Hmm, jag fick read på att jag har en bensin bil, men disel borde väll funka
Jag tror det är bättre med intel dirvare, kikat på intels hemsida?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Hmm, jag fick read på att jag har en bensin bil, men disel borde väll funka
Jag tror det är bättre med intel dirvare, kikat på intels hemsida?

Det är en skoldator, jag har ägt den i en månad och endast brytt mig om grafikkortet nu. Så, ditt bilexempel var inte riktigt på samma nivå.
Ja, nvidias drivrutiner fungerade inte, och nu ska jag titta på intels hemsida. Tack.

*EDIT* Det heter diesel. Ska du flame'a mig får du göra det rätt.
*EDIT2* Hittar inget på Intels sida, någon som har någon exakt länk?

Permalänk
Medlem

jag tror inte att intel själva ger ut något drivare till det chippet.

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saic
Det är en skoldator, jag har ägt den i en månad och endast brytt mig om grafikkortet nu. Så, ditt bilexempel var inte riktigt på samma nivå.
Ja, nvidias drivrutiner fungerade inte, och nu ska jag titta på intels hemsida. Tack.

*EDIT* Det heter diesel. Ska du flame'a mig får du göra det rätt.
*EDIT2* Hittar inget på Intels sida, någon som har någon exakt länk?

Ville inte flejma dig, men det är ju nästan på samma nivå. Btw är inte det kortet ganska kasst?
Jag menar om du hittar drivrutiner, komma att det kunna spela nått spel? För om du inte ska spela kan du ta vesa drivarna.

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filleokus
Ville inte flejma dig, men det är ju nästan på samma nivå. Btw är inte det kortet ganska kasst?
Jag menar om du hittar drivrutiner, komma att det kunna spela nått spel? För om du inte ska spela kan du ta vesa drivarna.

Skolan vill nog inte att man ska spela på dem, men de spelen jag spelar fungerar utmärkt, Quake 3 t.ex. Vill bara inte spela under Windows, för det har de ju tillgång till att kolla.

Vill verkligen få igång det :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saic
Nu fick jag reda på att jag har "Intel Graphic Media Accelerator 900" i min skoldator. Hrm, nvidias drivrutiner bör väl fungera med det kortet?

faktiskt så funkar det att köra en blandning utav bensin o "naturgas" i min pappas 740!

Visa signatur

Our life is what our thoughts make it