Problem med iPod Nano

Permalänk

Förlåt, jag bara lackar ut ibland. Men allvarligt, alldeles för många människor köper skräp idag, och produkter som är illa tillverkade men väldigt hausade. Däribland placerar jag Ipod.

Nu ska jag sluta negga. Får väl starta en tråd på Svensk Handels forum istället.

Permalänk

iPod illa tillverkat, på vilket sätt? Eftersom du säger iPod och inte "iPod Nano" antar jag att du syftar på hela iPod-serien.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk

Nja, jag kanske ska formulera om mig. Menar mest Nano, men jag skulle gärna vilja veta vad felfrekvensen på Ipods originallurar är. Varannan lur som vi sålde kom folk tillbaka med efter några veckor bara. Annars är det rätt gedigna produkter, helt klart.

Permalänk

Deras lurar håller väl ungefär lika hög kvalitet som alla medskickade hörlurar håller, dvs låg/skräp. Min syrra har bytt sina JoS-lurar tre gånger nu. Komiskt att Apple tar 300-400kr för en remote och ett par lurar. Förstår samtidigt inte vad folk tänker som faktiskt köper dem frivilligt

Förstår inte ens varför folk bryr sig om EQ-stöd, ljudkvalitét osv när de ändå kör med dessa 100kr-plastsnäckor.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Pris Friamannen. Vill man har kvalite så får man betala för det. Köp ett par elektrostat hörlurar Kostar bara 6000kr +

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushin

*textmassa*

PS. Jag orkar inte dra hela diskussionen om lemmel-liknelsen, men det är också något jag stör mig på. Likformighet. Personligen tycker jag Ipod är skittrist som spelare, utan radio, vad sjutton - 2005, hallå!? Men med massiv reklam tror alla att något är "bäst"... Enkelt.

nej, det må så vara, men man får följa evolutionen eller gå under. det jag menade vara att de som säger en sak i ett perspektiv säger en annan ur ett annat. då är det inte läge för sentimentala försvar.

det bästa för liknande butiker är återigen att gå över till det som stormarknaderna inte klarar av, säljer man samma saker till högre priser är det självklart att man inte klarar sig i längden. hos "min" handlare* hittar man inga Technica (nej inte Technics) DvD-spelare.

ja 2005 hallå? varför är det analoga radionätet fortfarande igån? varför säljs det fortfarand vanliga radiomottagare?

och återigen, radio i MP3-seplaren är en typisk grej på Svensson-önskelistan, när jag skulle ha ny förstärkare för ett par år sen fick jag beställa den då enbart recievers efterfrågas eftersom ingen Svensson vill köpa en lös tuner-del för 800 kr.. spm tur är fixar min handlare glatt sånt, jag fick dessutom 1200 spänn i rabatt på riktpriset utan att ens behöva shackra om priset själv för att det skulle ta en månad att ta in den. så återigen, konkurrera med nått Elgiganten inte kan.

*åas konkurrerar dessa små radiohandlare lite med de riktigt esoteriska hifi-handlarna som är ännu mer utrotningshotade.. världen är grym.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushin
Nja, jag kanske ska formulera om mig. Menar mest Nano, men jag skulle gärna vilja veta vad felfrekvensen på Ipods originallurar är. Varannan lur som vi sålde kom folk tillbaka med efter några veckor bara. Annars är det rätt gedigna produkter, helt klart.

jaja, så är hörlurarna dåliga då är hela produkten dålig, ja då äre bara att börja välja bort massa spelare, de flesta mp3 spelare kommerr ju emd dassiga lurar

att nanon går sönder väldigt mycket, vad grundar du det på? en tråd på ett forum ?:D bra under lag verkligen stabilt underlag speciellt inte när det inte tar upp vad användarna gjort eller om det är en produktionsfel, nån sa i nån annan nano tråd att sprukna skärmar var konstruktionsfel på en omgång, och att problemet redan är fixat, om det nu inte är så att personerna i fråga har klämt sina hårt, vilket jag misstänker, om ja kliver på min mobil med mina arbetsskor (stålhetta osv. ) så är ja tveksam till att skalet kommer hålla betyder säker att det är skit då, då äre bara att dissa sonyericsson, nokia, siemens, samsung och motorola, inte många kvar nu av de stora

att det skulle vara dålig kvalitet på lurarna o att många går sönder kan ja ine uttala mig om då de två ipodar jag haft, så har lurarna funkat utmärkt och gör det fortfarande jag är som sagt ingen audiofil o tycker inte att ett par lurar av samma sort, fast dyrare låter SÅ mycket bättre

o på tal om radio, det är ju en högst personlig åsikt, själv så förstår ja inte va ja ska med en radio när jag har 72 timmar musik men det är jag det, du lyssnar säkert mycket mer på radio på din mp3 spelare

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
att det skulle vara dålig kvalitet på lurarna o att många går sönder kan ja ine uttala mig om då de två ipodar jag haft, så har lurarna funkat utmärkt och gör det fortfarande jag är som sagt ingen audiofil o tycker inte att ett par lurar av samma sort, fast dyrare låter SÅ mycket bättre

o på tal om radio, det är ju en högst personlig åsikt, själv så förstår ja inte va ja ska med en radio när jag har 72 timmar musik men det är jag det, du lyssnar säkert mycket mer på radio på din mp3 spelare

Hur menar du? Du märker ingen skillnad på lurar av "samma sort" fast dyrare. Vad menar du med "samma sort"?
Jag vågar för övrigt påstå att du märker skillnad på exempelvis ett par Porta Pro och iPods orginal-lurar. Man behöver inte kalla sig själv audiofil för det.

Vad gäller radio finns det mer syften än musik. Exempelvis SR har ju en rad program som inte har särskilt mycket med musik att göra. Dock har de ju även sina juveler inom musiken (P3 Live...).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Pris Friamannen. Vill man har kvalite så får man betala för det. Köp ett par elektrostat hörlurar Kostar bara 6000kr +

Sitter på ett par Shure E3C jag betalade 1200kr för. Det räcker gott för mig, än så länge

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Hur menar du? Du märker ingen skillnad på lurar av "samma sort" fast dyrare. Vad menar du med "samma sort"?
Jag vågar för övrigt påstå att du märker skillnad på exempelvis ett par Porta Pro och iPods orginal-lurar. Man behöver inte kalla sig själv audiofil för det.

Vad gäller radio finns det mer syften än musik. Exempelvis SR har ju en rad program som inte har särskilt mycket med musik att göra. Dock har de ju även sina juveler inom musiken (P3 Live...).

hur jag menar, t.ex. att ja inte tycker man kan jämföra täckta lurar med snäckor osv. täckta lurar har större element osv. och visst hör jag skillnad, men jag vet inte om jag personligen tycker det är värt pengarna. sen vad andra tycker, det är ju en annan sak, alla har rätt o tycka vad de vill

jovisst har SR sånna program, det vet jag, men jag lyssnar inte på dem, vare sig med bärbar radio, hemma elelr ens i bilen. utan då äre musikkanaler, och då kan ja lika gärna lyssna på mp3 spelaren, speciellt när vi i uppsala bara har skitkanaler när det gäller musik som faller i min smak. men som jag skrev så är det min högst personligen åsikt och det är vad jag tycker. sen om du vill ha radio, då äre ju bara o köpa en annan spelare som även har radio, svårare än så är det inte. det är ingen som tvingar nån att köpa en ipod, därför tycker ja det är konstigt när folk beklagar sig över att andra köper ipods bara för att man själv inte gillar dem. som att det man själv tycker alltid är rätt, så är det inte med nått här i livet. det som passar mig kanske inte passar dig och av vilken anledning jag köper något är ju min ensak o ingen annans. jag gillar inte volo, därmed säger ja ju inte att det är skitbilar, kan det ju knappast va eftersom de säljer som smör i solsken i sverige

ipoden kan ju inte vara SÅ dålig me tanke på hur bra de säljer. visst har det blivit ett "innemärke", men det hade ju knappast blivit det om det vore en skitspelare. det är en spelare som har det de flesta behöver, men inte så mycket mer. sen finns det de som vill ha mer, o de köper andra märken. det som verkar vara synonymt för den gruppen är oförståelse för att andra tycker annat o inte vill ha en miljard funktioner

men visst, skulle vara fint om apple kunde skicka med bättre lurar. det som ja sätter mig emot är ju att en del uttrycker det som att apple är de ända som skickar med sämre lurar med sina spelare. det är många av de stora leverantörerna som skickar med rätt dåliga lurar. få har dock så många lurar att välja på i sin butik som apple, kolla butiken, de har ju typ 20 att välja på

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hur jag menar, t.ex. att ja inte tycker man kan jämföra täckta lurar med snäckor osv. täckta lurar har större element osv. och visst hör jag skillnad, men jag vet inte om jag personligen tycker det är värt pengarna. sen vad andra tycker, det är ju en annan sak, alla har rätt o tycka vad de vill

Faktum är att mina snäckor/inear-lurar levererar bättre ljud än några andra slutna lurar jag använt i den prisklassen

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

jo, det finns alltid undantag får regler så är det alltid.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens:
jaja, så är hörlurarna dåliga då är hela produkten dålig, ja då äre bara att börja välja bort massa spelare, de flesta mp3 spelare kommerr ju emd dassiga lurar

Japp, enligt mig! Vad jag skriver och menar i min artikel är att alldeles för många köper skräp. Bidrar till att skräpprodukter fortsätter produceras istället för att främja bra prylar som håller länge och sparar miljön.
Och varför bundlar företag med skräplurar som går sönder över huvud tagetdå? Tja, för att spelaren ens ska gå att använda i en helhet.
Sen att lurarna går sönder direkt, är ju helt världelöst, om inte sjukt? Eller? Varför tillverka en hörlur som är av så dålig kvalitet som den är? Varför tillverka en komponent/produkt som kunden kommer bli missnöjd över inte håller måttet? Det är ju heller inte alla som har råd att köpa ett par nya audiofillurar. Tänk på det.
SanDisk har förresten haft enorma problem med sin DAP-spelare, eller rättare sagt hörlurarna. Varannan kund har kommit tillbaka (även till större kedjor har de meddelat), eftersom hörlurarna är av så dålig kvalitet att plasten helt enkelt släppte i fästet. Läser du för övrigt tidningen M3 om recensionen av den spelaren, så säger de också att lurarna "är en katastrof" och att man enligt dem (och andra) helst bör byta och köpa nya direkt eftersom ljudupplevelsen blir helt knasad.

Citat:

ipoden kan ju inte vara SÅ dålig me tanke på hur bra de säljer.

Eller hur. För precis samma sak är det ju med till exempel SanDisk som jag nämnde ovan. Sen går det ju att tillägga att den spelaren är jättejättejättebillig också och att nästan alla frågade efter den när den kom ut. Logisk slutsats: SanDisks MP3-spelare som säljer så sanslöst bra, måste ju helt enkelt VARA bra då, precis som Ipod, eller hur? Ehhh...

Citat:

att nanon går sönder väldigt mycket, vad grundar du det på? en tråd på ett forum ?:D bra under lag verkligen stabilt underlag speciellt inte när det inte tar upp vad användarna gjort eller om det är en produktionsfel, nån sa i nån annan nano tråd att sprukna skärmar var konstruktionsfel på en omgång, och att problemet redan är fixat, om det nu inte är så att personerna i fråga har klämt sina hårt, vilket jag misstänker, om ja kliver på min mobil med mina arbetsskor (stålhetta osv. ) så är ja tveksam till att skalet kommer hålla betyder säker att det är skit då, då äre bara att dissa sonyericsson, nokia, siemens, samsung och motorola, inte många kvar nu av de stora

Tja, time will tell. Ta förresten och Googla på problem med Nanon. *tips*

Citat:

att det skulle vara dålig kvalitet på lurarna o att många går sönder kan ja ine uttala mig om

Nej, men det kan jag, av erfarenhet och empiri. Ipods originallurar går sönder, för alldeles för många. Jag säger inte att det är fel på dem egentligen. Jag hävdar bara att jag tycker det är så jäkla dåligt, oavsett om det är Apple eller Sony eller något annat märke, att bundla med hörlurar av skräpkvalitet som man ändå slänger eller som går sönder. Dammit, sänk priset på spelaren istället då eller låt bli att ens skicka med lurar!? Är det så svårt? Varför försvara dålig kvalitet?

Citat:

o på tal om radio, det är ju en högst personlig åsikt, själv så förstår ja inte va ja ska med en radio när jag har 72 timmar musik men det är jag det, du lyssnar säkert mycket mer på radio på din mp3 spelare

Japp, helt personligt. Men jag även där säga att i den butik jag jobbade i, där vi hade Sveriges bredaste utbud av MP3-spelare, sedan de kom till Sverige över huvud taget (säger det för att påvisa att jag inte är en noob och att jag har provat nästan allt som går att lyssna på), så var minst varannan fråga om spelaren hade radio, så visst har det betydelse. Vi i Europa har för övrigt ett väldigt väl fungerande, bra och utbyggt radionät. Därav lyssnar vi mycket mer på radio än vad de till exempel gör i Asien och staterna. Radio är alltså helt klart intressant, för de flesta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX:
och återigen, radio i MP3-seplaren är en typisk grej på Svensson-önskelistan, när jag skulle ha ny förstärkare för ett par år sen fick jag beställa den då enbart recievers efterfrågas eftersom ingen Svensson vill köpa en lös tuner-del för 800 kr.. spm tur är fixar min handlare glatt sånt, jag fick dessutom 1200 spänn i rabatt på riktpriset utan att ens behöva shackra om priset själv för att det skulle ta en månad att ta in den. så återigen, konkurrera med nått Elgiganten inte kan.

Vet du, du glömmer och dissar en hel grupp människor här som faktiskt vill ha radio, och det är de äldre som nu också börjar använda MP3-spelare. De vill ha radio, punkt slut. Visst försöker de fixa med låtar och spela in, encoda osv, men det är inte lätt för majoriteten som har några år på nacken. Du kanske har tur som har en mamma och pappa som är unga och lever i IT-åldern, men min mamma har precis börjat använda en MP3-spelare, och hon är snart 60 år. Jag kan säga att det inte går speciellt fort att lära sig små plottriga funktioner. Vilket också är ett problem... Alla spelare blir bara mindre och mindre, och de äldre har svårt att se och manövrera knappar och använda funktioner. Men det är ju ett heeeelt annat ämne.

Funderar starkt på att börja jobba som produktutvecklare. Blir för upprörd över allt som kunde göras så mycket bättre.

EDIT

Läste just en nyhet på IDG:

"Luxpros Pico ett skamlöst plagiat av Nano?
2005-09-29 07:23 [...] Bortsett från att namngivningen och färgalternativen (vitt och svart) luktar kopia lång väg behöver Pico inte vara så dum. Än så länge vet vi bara att den klarar mp3 och wma, har stöd för röstinspelning och kan visa bilder i jpeg-format på sin Oledskärm på 1,5 tum.

Samt är utrustad med radio – en finess som Ipodanvändarna ständigt efterfrågar. Även om Steve Jobs hävdar motsatsen."

Rest my case.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushin

Vet du, du glömmer och dissar en hel grupp människor här som faktiskt vill ha radio, och det är de äldre som nu också börjar använda MP3-spelare. De vill ha radio, punkt slut. Visst försöker de fixa med låtar och spela in, encoda osv, men det är inte lätt för majoriteten som har några år på nacken. Du kanske har tur som har en mamma och pappa som är unga och lever i IT-åldern, men min mamma har precis börjat använda en MP3-spelare, och hon är snart 60 år. Jag kan säga att det inte går speciellt fort att lära sig små plottriga funktioner. Vilket också är ett problem... Alla spelare blir bara mindre och mindre, och de äldre har svårt att se och manövrera knappar och använda funktioner. Men det är ju ett heeeelt annat ämne.

Funderar starkt på att börja jobba som produktutvecklare. Blir för upprörd över allt som kunde göras så mycket bättre.

EDIT

Läste just en nyhet på IDG:

"Luxpros Pico ett skamlöst plagiat av Nano?
2005-09-29 07:23 [...] Bortsett från att namngivningen och färgalternativen (vitt och svart) luktar kopia lång väg behöver Pico inte vara så dum. Än så länge vet vi bara att den klarar mp3 och wma, har stöd för röstinspelning och kan visa bilder i jpeg-format på sin Oledskärm på 1,5 tum.

Samt är utrustad med radio – en finess som Ipodanvändarna ständigt efterfrågar. Även om Steve Jobs hävdar motsatsen."

Rest my case.

nu är du orättvis.. är det nån som "dissas" så är det väll jag som måste hatta runt och leta för att slippa enheter med inbyggt skräp jag inte behöver?*

*hit räknar jag radio som inte går att lyssna på längre, P3 barnradio från 12-16 "femenist"radion (egentligen bara en massa skånska 17-åringar som verkar oerhört irriterade på män i allmänhet) 16-18 tramsradion med Rally eller Frank numera utan innehåll 18-21 P3 live 21-22 (men vem behöver radio i en bärbar spelare vid den tiden?) sen har vi 10 reklamkanaler också som skulle öka mångfalden enligt sändningstillstånden. men det blev vistt bara Brittney och Darrin kvar. sådär, nu fick jag utlopp för min frustration över hur värdelös radion blivit på senare också..

annat trams jag helst slipper är exempelvis EQ, diktafon, ficklampa, kapsylöppnare. (ja, jag har sett allt det på en spelare)

och:

Citat:

Än så länge vet vi bara att den klarar mp3 och wma, har stöd för röstinspelning och kan visa bilder i jpeg-format på sin Oledskärm på 1,5 tum.

förtydligar:

Citat:

Än så länge vet vi bara

usch nu måste jag lugna ner mig med kaffe och Keane..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushin
massa text

jag tycker inte ipod är en dålig produkt, ingen av mina vänner som har ipod tycker det heller. det är ju sånt där som gör att man blir trött när man går in i visa butiker. vissa säljare tycker att de vet vad som är bäst för en, vad man behöver. t.ex. skulle köpa tv, gick in i butik, säljare möter en och frågar "vad kan jag hjälpa er med", så långt allt gott, svarar "ja, vi skulle vilja köpa en 29" tv elelr liknande för en 3-4000", det är nu allt börjar vända sig fel "ja, vi har en tv här borta, den är riktigt bra, 32" widescreen, bara 8000, klarar alla nya standarder", svarar snällt "nej, som jag sa så vill vi ha en tv i 3-4000 kr klassen", svart blir "ja, men det här är mycket bättre, det är den ni ska ha", nu började blodet rinna till, nu började ja bli sur "men hör du inte, vi vill inte ha nån 8000 kr tv, vi vill ha en för max 4000", o han svarar korkat nog "ja, men den här är ju mycket bättre", resultat? istälelt för att sälja en tv för 4000 så fick han inte sälja nån tv alls till oss. vad jag vill få ut av detta är att bara för att du tycker att det är en skitprodukt i dina ögon så betyder det inte att det är en skitprodukt i andras ögon, smaken är som sagt som baken, delad

vill mans en ha radio, fine, köp nån annan spelare, sen när blev man tvingad att köpa nått bara för att nån annan säger det, vi lever i en demokrati där man får göra som man vill så länge man håller sig innanför lagen

min farsa är för övrigt 55, har tummen mitt i handen. elelr snarare på baksidan, är så långt ifrån teknikintresserad man kan komma, har ruskigt svårt för att lära sig tekniska saker som har o göra med med data eller liknande så som mp3 spelare. precis som du nämner med äldre.har dessutom krot stubin när det gäller saker som han inte riktigt kommer överrens med när det gäller data osv. o blir oftast arg när han inte löser nått,men med ipod var han igång på 5 minuter, fattade allt, tyckte ljudet var bra, kunde systemet o allt sånt. där har du apple i ett nötskal, allt är gjort användarvänligt. säger inte att andra spelare inte är det. men det är lite apples kännetecken vid sidan om designen. varken han eller jag saknar radio. det hör man så ofta ändå, i bilen, i butiker, ja överallt. dessutom, va för kanaler finns i uppsala, P1 tråkigt, P2 går under samma som P1, P3 se P1, eller de sänder nått bra program, tråkigt nog gåre sent på kvällarna elelr på nätterna, då det ä få lyssnare, då inte mångfalsprogram måste sändas., P4, nått enstaka bra program ibland, nyheter är ju bra, men kan ja lika gärna vänta o se på tv på kvällen. City, boring, samma musik hela tiden och musik som inte faller under min smak, inte ens i närheten. RadioRIX, har ETT bra program, morgonzoo, allt annat suger, samma musik hela tiden, säger "här komemr den nya från ...." o så komemr nått som de andra kanalerna sänt i över ett år elelr till o med nått som RIX sänt ett år.

både han och jag tycker ljudet är bra, sen att du inte gör det, det respekterar jag. du får tycka vad du vill. men sluta att beklaga dig över att andra gillar ipod, de har valt det själv och ingen ber om sympati från dig

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
Apple macmini 1,25 Ghz, 1024 mb ram, 40+400 gb hårddisk, superdrive, 19" tft Viewsonic

total OfT här men:

råkar det vara så att du har DVI på den skärmen kopplad till minin, och isf funkar det, och vilken modell på skärmen?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

har både vga o dvi, kör dvi så klart, funkar utmärkt det är en VX912

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
har både vga o dvi, kör dvi så klart, funkar utmärkt det är en VX912

tack. undrade för jag har haft problem med DVI på min skärm, DVI funkar bara i boot-up, när GUI drar igång funkar det inte. mycket användbart..

så tänkte ha en mini på DVI, så byter jag bara med signalväjaren och kör den och PCn på samma skärm.

max upplösning btw?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

som de flesta 19" skärmarna så kan man max köra 1280x1024. det är ju inte minen som begränsar utan skärmen. är mycket nöjd me skärmen, sen skare ju sägas att viewsonic är de som har bäst garanti mot döda pixlar, inte för att jag har någon sådan på min skärm :D, men ändå

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
det är ju inte minen som begränsar utan skärmen.

ja, menade minins grafik eftersom jag just hört att den inte klarade så högt, men 1280x1024p räcker fint för mig då det bara är så många pixlar skärmen har ändå.

har inga döda pixlar alls på min skärm, men det låter ju tryggt med sån garanti.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

alltså, har du en skärm som klarar 1600x1200 så klarar minin det met, har inte prövat själv, men sett folk som som kört det.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

brabra, tack igen.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

tror mer det handlar om skärmen är kompatibel med minin, men just den skärmen ja har klarar i alla fall min mini lätt att driva i högsta upplösningen.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive