Antec TX1088AMG testad

Permalänk
Melding Plague

Antec TX1088AMG testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Antec TX1088AMG testad</b></font> <small class="small">fredag 30 september av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.hardcoreware.net/reviews/review-300-1.htm" target="_blank">hardCOREware</a> har recenserat chassit Antec TX1088AMG. Chassit är ett traditionellt super miditower i "serverutförande" och säljs med ett nätaggregat på 480W. Det har även dammfilter och plats för 120 mm-fläktar. Chassit kostar ungefär 1 500 kronor i Sverige.
<br />
<br /><i>The TX1088AMG is a perfect example of that. The same basic design has been in use for quite a number of years now, but it has seen small improvements such as a redesigned power supply and the inclusion of a three speed fan. Nothing revolutionary mind you, but I would say that this case is more of an evolution towards a better product.</i>
<br />
<br />Läs testat hos <a href="http://www.hardcoreware.net/reviews/review-300-1.htm" target="_blank">hardCOREware</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Precis ett åsdant chassi jag har

Jag måste säga att jag är grymt nöjd med mitt. Det är väldig bastant och stabilt, och det gillar jag. Seda får man ett grymt bra nätagg med, det kostar ca 1100 och då blir inte 1500 alls farligt för detta chassi. Man får iof dras med vikten på 14.5 kg men jag tykcer inte den är så tung att bära runt ändå. Den har riktigt bra kylegenskaper också
Jag är supernöjd med nästan allt, det enda jag iinte är nöjd med är frontdörren. Den är plastig och tunn och lätt, dessutom kunde passformen vara bättre.
Jag ska fixa dörren någon gång med lite roliga moddar har jag tänkt, men det blir någon gång i vinter tror jag

Men i det stora hela är jag jättenöjd

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Glömsk

Jag har föregångaren, 1080 AMG: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021007_antec_10...

Har fungerat hur bra som helst i tre år.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk

Externt så ser det väldigt plastigt ut, som antecs chassin ofta gör

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

Kan ju knappast säga att det såg nytt ut på insidan.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

+ Dammfiltert går på ett lätt sätt tas av och rengöras
+ Nätdelen är stabil och har redan kontakter för SLI
+ Effektiv kylning

- Trångt i lådan, begripper inte hur man ska få plats med större graffe-kort
- Ser suspekt lik ut Chieftec`s gamla Dragon serie

Permalänk
Medlem

Det är allt för sällan man ser ett test av ett chassi utan neon och 4-färgade LED-fläktar eller andra styggelser antec och chieftec vet verkligen hur man designar lådor.

Synd bara att dom inte är lite billigare för jag skulle vilja byta ut mitt chieftec dragon mot något som har plats för 120mm fläktar för ljudet från min dator irriterar mig mer och mer för var dag som går.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
/.../
- Ser suspekt lik ut Chieftec`s gamla Dragon serie

Det har sina förklaringar.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Inte speciellt nyskapande direkt...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

varför har dom en 80mm fläkt också? varför inte 120mm på alla platserna?

/me likes my Antec SLK3700BQE med 120mm platser. Dock hade det gärna fått vara större.

Permalänk
Avstängd

synd att de aldrig kan göra ett nytt chassi som verkligen fungerar, jag har gnällt över det förut. Det är alldeles för grunt! Det måste vara minst 10cm djupare för att man ska kunna jobba i det, gärna 15cm! Som det är just nu måste jag riva ur hela !nio! hårddiskar och två kontrollerkort om jag ska kunna stoppa i en diskettstation eller byta ram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Jag har föregångaren, 1080 AMG: http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_021007_antec_10...

Har fungerat hur bra som helst i tre år.

Jag också, dock hadde jag en gammal hårddisk (IBM :/ ) i ena racket som vibbrerar så att hela den plastiga frontdörren vibbrerar, lät som *** och var abnormt störande, annars ett bra chassi. (Felet är avhjälpt kan jag säga )

Permalänk
Medlem

ni som har sådant chassi hur fäster ni fläktarna på sidodörren? egna skruvar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
synd att de aldrig kan göra ett nytt chassi som verkligen fungerar, jag har gnällt över det förut. Det är alldeles för grunt! Det måste vara minst 10cm djupare för att man ska kunna jobba i det, gärna 15cm! Som det är just nu måste jag riva ur hela !nio! hårddiskar och två kontrollerkort om jag ska kunna stoppa i en diskettstation eller byta ram.

Dagens i-landspoblem .. hehe

Permalänk
Medlem

Har Chenming (eller uneec) flyttat på en skruv i årets upplaga måtro, eller vad är skillnaden?

Permalänk
Medlem

monterade nyss i allt i min antec låda.. men när ja starta igång den så fungerade bara en fläkt i nätagget?
någon som fått liknande fel?

Permalänk
Medlem

Har också ägt föregångaren en gång i tiden, kan säga att det blev mycket trångt när jag stoppade in en X800PRO eftersom hårdiskarna tyvärr inte är vända 90 grader. När jag sen skaffade mig en Antec P160 var det problemet som bortblåst just för att hårdiskarna ligger vända 90 grader.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Restless
Har också ägt föregångaren en gång i tiden, kan säga att det blev mycket trångt när jag stoppade in en X800PRO eftersom hårdiskarna tyvärr inte är vända 90 grader. När jag sen skaffade mig en Antec P160 var det problemet som bortblåst just för att hårdiskarna ligger vända 90 grader.

Yes, Antec P160 is teh shit.

Permalänk
Medlem

emm fruktansvärt inovativ den där var...

som att sätta på en ny kjol på en volvo 240 å kalla den för S60R

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
synd att de aldrig kan göra ett nytt chassi som verkligen fungerar, jag har gnällt över det förut. Det är alldeles för grunt! Det måste vara minst 10cm djupare för att man ska kunna jobba i det, gärna 15cm! Som det är just nu måste jag riva ur hela !nio! hårddiskar och två kontrollerkort om jag ska kunna stoppa i en diskettstation eller byta ram.

Vill du ha ett djupt chassie med gott om plats, köp ett lian li pc-v2100..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Serverchassi? Det verkar ju knappast vara rackmonterbart utan en större mängd våld.

Ifall du vill ha ett djupt chassi ska du kolla på vanliga 4U's 19" rack. Djupa och lika breda som vanliga towers.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tolle
Serverchassi? Det verkar ju knappast vara rackmonterbart utan en större mängd våld.

Ifall du vill ha ett djupt chassi ska du kolla på vanliga 4U's 19" rack. Djupa och lika breda som vanliga towers.

Det finns faktiskt towerservrar också.

Visa signatur

Ingsoc rules.