Permalänk
Medlem

Gammal laptop... vilket Linux?

Hejsan
jag har precis köpt en gammal laptop(av min datalärare) väääldigt gammal och jag undrar vilket linux jag ska ha...redhat 7.5 vet jag funkar.
Prestanda: Ingen cd-rom...Mhz:???...Ingen usb...ni förstår väl hur gammal den är...24RAM...750mb hd
Uppskattar alla svar

Visa signatur

Det finns bara 10 olika personer i världen...dom som kan och dom som inte kan binärt.

Permalänk
Medlem

Re: Gammal laptop... vilket Linux?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HAL1337
redhat 7.5 vet jag funkar.

Jag tycker du ska använda Redhat 7.5

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DSL är väl ungefär vad du har plats med, och då får du inte heller med mer än du verkligen behöver.

Hoppas du fick laptopen väldigt, väldigt billigt (40 spänn eller så).

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

pris

100 riksdaler

Visa signatur

Det finns bara 10 olika personer i världen...dom som kan och dom som inte kan binärt.

Permalänk
Medlem

100 riksdaler? Inte något kompispris för en sådan gammal burk direkt ... Om den inte går att klassa som raritet?

Permalänk
Medlem

vart tankar man redhat 7.5 då?

Visa signatur

//Toombass

Permalänk

100 kronor är väl inte mycket?

Jag skulle välja någon distribution som inte kommer med X förinstallerat. Jag skulle nog bli galen av att försöka använda något grafiskt på den burken.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekomendera Debian eller slackware utan X.

Båda distarna är lätt att skala ner dessutom så dom tar lite minimalt med plats på hårddisken.

Permalänk
Medlem

Debian + TWM är det bästa tror jag.

Visa signatur

8D

Permalänk

Damn small linux. Gentoo, sparar cpu tid osv. Tar kanske lite lång tid att kompilera allt på den >_< *Vill inte ens tänka på det*
Debian är ju också bra.

Visa signatur

GNU/Linux Gentoo kernel-2.6.15-r1 Fluxbox.
Hemsidan ^^

Permalänk
Medlem

Freesco ryms ju på en 1,44 diskett och klarar sig med 8MB ram, snurrar fint med 16MB

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Gentoo brukar fungera fint, så länge man bygger det på en annan maskin.

Än bättre fungerar det på äldre maskiner om man bygger med µlibc i stället för vanliga glibc.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.