Vem snor egentligen användare från vem?

Permalänk
Medlem

Vem snor egentligen användare från vem?

Ganska ofta stöter jag på folk som påstår att FreeBSD är på väg utför och att fler och fler användare går över till GNU/Linux. Det lustiga i sammanhanget är att beroende på vem man frågar får man höra precis samma påstående, fast med FreeBSD och GNU/Linux i ombytta roller. Förmodligen är det få, om några, av de personer som strör dessa påståenden omkring sig, som faktiskt har några som helst belägg för sina påståenden. Därför tänkte jag åtminstone göra en liten undersökning kring frågan, här på Sweclockers.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta.

Visa signatur

» Answer to Life, the Universe, and Everything.
» How can we balance the budget overnight? Easy. Put a tax on sex.

Permalänk
Medlem

Jag kör FreeBSD och har inga planer på att byta

Visa signatur

no signature.

Permalänk

Jag kör FreeBSD och jag tycker det blir bättre och bättre hela tiden och jag har definitivt inga planer på att byta. GNU/Linux har jag inte tillräckligt bra koll på för att bedöma rättvist.

Permalänk
Medlem

"Jag kör GNU/Linux och funderar på att byta till FreeBSD" - Har försökt men inte lyckats

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fräd
"Jag kör GNU/Linux och funderar på att byta till FreeBSD" - Har försökt men inte lyckats

Det var ju tråkigt att höra. Vad har du för problem? Har du provat att fråga om hjälp här på forumet?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta.
Förstår inte riktigt alla flamewars om detta, hur mycket prestanda kan det skilja mellan operativsystemen?

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven av vad jag skall gå in på.. håller på att migrera från windows.

Men det lutar mot linux

Permalänk
Medlem

Har kikat lite på FreeBSD gentemot Gnu/Linux har dock aldrig riktigt förstått fördelen med BSD

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk

Men vi som kör GNU/Linux och ska byta till Mac då, så fort ekonomin tillåter... Vi fick ingen kategori=)

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

kör GNU/linux har ingen plan att byta

Visa signatur

Grejer jag tycker om: OpenBSD, FreeBSD samt Gentoo

Permalänk
Medlem

"Jag kör FreeBSD och funderar på att byta till GNU/Linux: 0 röster"

Fullständigt oväntat.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Men vi som kör GNU/Linux och ska byta till Mac då, så fort ekonomin tillåter... Vi fick ingen kategori=)

Inte heller de som kör OS/2 och planerar att byta till Haiku så fort det släpps har fått någon egen kategori.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Hedersmedlem

Kör GNU/Linux, inga planer på att byta till FreeBSD, däremot om det kom nVidiadrivare till OpenBSD hade jag nog inte tvekat på att byta.

Dessutom skulle jag gärna byta till Mac men har inga pengar för tillfället, förhoppningsvis har jag råd med en iBook efter att körkortet är taget.

Är även sugen på att byta till Haiku när det är släppt och har börjat få fint stöd (om den dagen kommer).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta

edit: Vad är detta Haiku som folk pratar om här? Finns det nån länk kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timerx
Jag kör GNU/Linux och har inga planer på att byta

edit: Vad är detta Haiku som folk pratar om här? Finns det nån länk kanske?

http://www.haiku-os.org det är ny open source klon/utveckling av gamla BeOS

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux men det kliar som satan i fingrarna att köra FreeBSD.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Jag kör GNU/Linux men det kliar som satan i fingrarna att köra FreeBSD.

Eftersom FreeBSD är "mer UNIX" än GNU/Linux?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Eftersom FreeBSD är "mer UNIX" än GNU/Linux?

Hmm, ser jag ut som någon slags slackwarehora eller?
Nej, jag vill bara pröva något nytt. Jag har lekt lite med freebsd ett par gånger förut, tycker det verkar vara ett trevligt system att kunna

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Jag kör FreeBSD och har inga planer på att byta.

När Nvidia släpper sin driver för FreeBSD/amd64 (i386 har funnits sedan länge) så finns det inte längre någon anledning för mig att använda något annat OS, överhuvudtaget.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och har planer på att byta till FreeBSD. På en av datorerna iaf.

Skälet till att jag just nu kör UbuntuLinux istället för FreeBSD var att FreeBSD-installationen inte ville fungera (stannade på 9%) när jag prövade sist. Jag har en otroligt låg toleransnivå för saker som inte ens går att installera, så jag testade UbuntuLinux och det fungerade.

Jag kan sitta och fnula om det är någon del/några delar som inte lirar, men när det inte ens går att installera så blir det läge "Jahapp, skit i det då" omedelbart.

Dock ska jag försöka ta reda på vad det kan ha vart för fel och se om jag inte kan installera det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Jag kör FreeBSD och har inga planer på att byta.

När Nvidia släpper sin driver för FreeBSD/amd64 (i386 har funnits sedan länge) så finns det inte längre någon anledning för mig att använda något annat OS, överhuvudtaget.

Själv väntar jag förväntansfullt på att det ska börja hända saker på ljudfronten.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att installera pcBSD och FreeBSD på en gammal maskin hemma. Vet inte vad som krånglade. Jag har precis gått över från windows till GNU/Linux. Så när jag kan det bättre så är det väll enklare att lära sig *BSD.
Vad är för/nackdelarna med BSD? Finns det paket program liknande synaptic? FInns det bra drivrutiner till radeonkort?
*nix är trevligt lär mig gärna mer om det.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Jag kör GNU/Linux och funderar på att byta till FreeBSD
Typ där, och det som hindrar mig är, 500hz på usb-musen (kan någon verifiera att "moused -F 500 etc" ger 500hz?? (2ms mousepolling) på usb möss i freebsd?
Kan inte leva utan det, dessutom så vill jag ha ati drivrutiner vilket det verkar finnas ganska dåligt med mer än xorgs egna

Har pillat en del med Freebsd tidigare och det var tämligen mys :]

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Använder just nu GNU/Linux, eftersom jag är för lat för att kolla upp ifall mitt WLAN-kort fungerar i FreeBSD (Cisco Aironet 350).

Visa signatur

"I cannot. Yet I must. How do you calculate that? At what point on the graph do 'must' and 'cannot' meet? Yet I must. But I cannot."

Permalänk
Medlem

Kör GNU/Linux och skulle kunna tänka mig att byta till OpenBSD den dagen installationen kommer med cfdisk

Visa signatur

Militant VIM-användare.

Permalänk
Medlem

Har börjat flytta över mina maskiner till OpenBSD från GNU/Linux. Väntar troget på att nvidia ska släppa deras drivrutiner för openbsd också som många andra. Chansen att det händer verkar tyvärr vara väldigt liten

FreeBSD har aldrig riktigt fångat mitt intresse trots att jag testat det några gånger.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Kör GNU/Linux och har inga planer på att byta. För mitt tillämpningsområde (WS) ser jag inga direkta fördelar, och därför håller jag mig till det jag kan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Men vi som kör GNU/Linux och ska byta till Mac då, så fort ekonomin tillåter... Vi fick ingen kategori=)

Ord

Röstade Gnu/Linux + inga planer på att byta, men man vet aldrig.

Permalänk
Medlem

Kommer kanske pröva på FreeBSD igen och/eller LFS den dagen jag vinner jackpot på lotto och får den utbetald i tid. (Synd att jag inte spelar. )
Alternativt så får jag väl byta från Linux när det blir för mainstream

Visa signatur

| Zepto Znote 4200 | Centrino 1.6 GHz | 512 MB | ATI 9700 | Ubuntu | WinXP Pro | ICQ# 54811730
"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise." --John Steinbeck
"Self improvement is mastrubation" --T.D.