Permalänk

Xfce panel transparency

Jag kör xfce nu och skulle vilja prova transparancy på panelen.

jag har kollat på xfce.org, där står det att om man har composite extensions enabled, (vilket jag har)

ska det bara vara att skapa en fil som heter transparency i sin .config/xfce4.

Den filen ska innehålla

panel=<värde>
iconbox<värde>

Men jag får det ändå inte att funka. Någon som vet vad som fattas?

jag kör ubuntu, jag har ett nvidia 6800gt med de senaste drivisarna.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Du måste ha composite extensions.
Det är ingenting som ligger i xfce, utan i xorg.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Re: Xfce panel transparency

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
om man har composite extensions enabled, (vilket jag har)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Du måste ha composite extensions.
Det är ingenting som ligger i xfce, utan i xorg.

Vad mer menar du?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk

Re: Re: Xfce panel transparency

Citat:

Ursprungligen inskrivet av larsrohdin
Vad mer menar du?

/etc/X11/xorg.conf:

Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" Option "RENDER" "Enable" EndSection

Permalänk

Re: Re: Re: Xfce panel transparency

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sachankara
/etc/X11/xorg.conf:

Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" Option "RENDER" "Enable" EndSection

suck... ja det är det jag menar med att ha composite extensions enabled, vilket jag har. vilket jag har skrivit att jag har.

Men det funkar fortfarande inte...

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Du måste nog ha stöd för composite i xfce - tror det var xfwm4 som man skulle köra med rätt argument vid kompliationen.
Använder du den grafiska installern är det bara att bocka i en ruta på rätt plats.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monotux
Du måste nog ha stöd för composite i xfce - tror det var xfwm4 som man skulle köra med rätt argument vid kompliationen.
Använder du den grafiska installern är det bara att bocka i en ruta på rätt plats.

Hmmm... jag installerade med apt-get...Var kan man göra det?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Kompilera om xfwm4 själv med --enable-compositor switchen när du kör ./configure

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunke
Kompilera om xfwm4 själv med --enable-compositor switchen när du kör ./configure

Finns det inget enklare sätt? När jag nu har installerat det?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4