S939 Opteron överklockar bra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Den saknar SSE3-stöd verkar det som. Så exakt som en San Diego är den inte.

ne den har ESS3 är gamla socket 940 opteron som inte hade det

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamma^ray
ne den har ESS3 är gamla socket 940 opteron som inte hade det

De uppdaterade listan på sbs för inte många minuter sen verkar det som, först stod bara MMX, SSE, SSE2, AMD64. Annars måste jag ha missat SSE3 ganska rejält för jag läste den raden flera gånger. Kollade även på andra processormodeller :/.

*Edit: Stavfel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RandomName
Den saknar SSE3-stöd verkar det som. Så exakt som en San Diego är den inte.

nej den har SSE3

http://img344.imageshack.us/my.php?image=14430034ku.jpg

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad nice pytonOrm...... kanske man kan skrotta sina dual core planer ändå .. hur e det med bios stöd ? Kommer de krävas en flashning eller ?

Permalänk

nej dom funkar endå... inte alla tillverkare som kommer lägga till den i bios heller tex... DFI men det kvittar

Visa signatur

Asus p5q pro, q6600, radeon 4870, Twinx pc6400 4gig, 2st seagate 500gig, FSC Amilo 26" wide

Permalänk
Medlem

Jaha, denna verkar som ett synnerligen intressant alternativ. Men hur presterar den i spel egentligen (det enda jag bryr mig om)?
Och är det avgörande att BIOS känner igen cpu? Blir det inte bara en "unknown"? Det borde fungera bra ändå, bara att det inte står Opteron. Jag gjorde en mobile av en duron en gång, och det finns ju som bekant inte. Den angavs som unknown men MHz angavs i godan ro och prollen fungerade utmärkt.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!