Permalänk
Medlem

Ubuntu "startmeny" problem

Tja, jag råkade fibbla med nått igår, men iallafall :

Om vi tänker oss ett Firefox fönster uppe, och sedan så minimerar jag det så fönstret ska hamna på "startmenyn" där nere, ni vet hur det funkar... Nu är det så att oavsett program eller fönster uppe vid minimering så hamnar allt till papperskorgen, alltså man ser att den minimeras neråt mot papperskorgen och inte på "startmenyn", detta är otroligt irriterande för jag måste tabba mellan alla olika fönster hela tiden.. DVS vid minimering så försvinner fönstret helt!

Någon som vet hur man löser detta??
Kör Ubuntu senaste versionen.

Uppskattar svar mkt!

Edit : OK nu har jag löst problemet, sorry för detta inlägg, moderator får gärna raddera bort detta inlägg, lol jag som satt hela dagen igår och trixade och nu kom jag på problemet. Peace. /FEvE

Visa signatur

(( Opteron 185 2.6ghz )) (( [B]MSI K8N NEO4 Platinum[/B] )) (( [B]Corsair HX 620W[/B] )) (( [B]Thermaltake Eureka[/b] ))
(( [B]Corsair TWINX 2048DDR[/b] )) (( [B]XFX 8800GTX XXXGDDR3 768MB[/b] )) (( [B]Seagate 800GB SATA HDD[/b] ))
(( [B]DELL 3007WFP-HC[/b] )) (( [B]Logitech Z-680[/b] )) (( [B]Audigy2 ZS[/b] )) (( [B]24/8Mbits[/b] )) (( Zalman CNPS9500 ))

Permalänk
Medlem

Har du förändrat storleken på det fält som programmen minimeras till? Kanske råkat flytta det?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara på sin plats att även berätta hur du löste problemet? (Trodde forum var till för det...)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ckytep
Kanske skulle vara på sin plats att även berätta hur du löste problemet? (Trodde forum var till för det...)

han lade till fönster i menyn igen helt enkelt. högerklick på listen > lägg till > fönsterväljare.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Varför skulle moderatorerna ta bort ett inlägg efter att du kommit på svaret på din fråga? Skriv hellre hur du löste problemet, så kan framtida användare av den berömda sök-funktionen också få svar.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.