Intel släpper lågbudgetprocessor för OEM

Permalänk

Skruvis:

Men snälla, bara för att man ger lite kritik för deras marknadsföring som kan upplevas lite oschysst behöver man väl inte gå upp i taket för det?:rolleyes:

Sedan kallar du folk fanboys, fastän de inte har nämnt något om AMD.
Bara för att man tycker illa Inels marknadsföring betyder inte det att man automatiskt prisar AMD? Och Tempel kallade du fanboy, fastän han kritiserade AMD också, kallar du det fanboy?

Sedan kan jag inte förstå hur man försvarar ett relativt "fult" marknadsföringsknep, skulle du försvara det så mycket om det gällde något annat företag, t.ex. AMD? Du kanske säger ja men om jag ska vara ärligt så tror jag inte det.

Visa signatur

Intel i7 5820K 3.6Ghz@4.2Ghz | Noctua NH-D15 | 4x4GB Crucial Ballistix Sport DDR4 2400Mhz | Asus X99 Deluxe | MSI 780GTX | Samsung SSD 830 256GB | Seagate HDD ST3000DM001 7200rpm 3Tb | Fractal Design Arc | 6x140mm & 1x120mm (Silverstone AP Intake & Noctua Outtake) | Hp w2207 22 inch | Eizo S2000 19 inch

Permalänk
Medlem

Sjukt av Intel att kalla den för P4 i alla fall.....
Den borde kanske heta Pentium 3,75:)

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Skruvis:

Men snälla, bara för att man ger lite kritik för deras marknadsföring som kan upplevas lite oschysst behöver man väl inte gå upp i taket för det?:rolleyes:

Sedan kallar du folk fanboys, fastän de inte har nämnt något om AMD.
Bara för att man tycker illa Inels marknadsföring betyder inte det att man automatiskt prisar AMD? Och Tempel kallade du fanboy, fastän han kritiserade AMD också, kallar du det fanboy?

Sedan kan jag inte förstå hur man försvarar ett relativt "fult" marknadsföringsknep, skulle du försvara det så mycket om det gällde något annat företag, t.ex. AMD? Du kanske säger ja men om jag ska vara ärligt så tror jag inte det.

Då börjar jag med att nej jag kallade inte honom för fanboy jag skrev följande nämligen -> Är du en fanboy det visste jag inte? viss skillnad på det & påstå något.

För det första så är idéen om att ha en processor med 533Mhz fsb utan HT med 1MB cache & kalla den för P4:a inget nytt vad som är nytt däremot är 64-bitars stödet... dvs. nyheten är att Intel introducerar 64-bitars stöd även på budget P4;orna som då funnits ett tag ute på marknaden.... eller du förnekar att det finns t.ex. en 2.4Ghz 533Mhz fsb med 1MB cache utan HT kallad p4:a sedan länge nu? Om man då implementerar 64-bitars stöd i denna budget prolle ökar multipeln & har gått över till att använda ett nummreringssystem för att beskriva processorn, vad skall man då kalla den?

Alla fokuserar på avsaknaden på 800Mhz fsb & HT när nyheten är att dom lagt till 64-bitars stödet.... märkligt.. alla tittar på det som funnits ett tag & nonchar "nyheten" som kom redan för ett antal månader sedan...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Undrar om jag inte ska ge er alla vars en trödpåk o en påse plåster.. det leder nog längre än denna diskussionen gör