Permalänk

Bra editor till OS X?

Jag skulle vilja ha tips på en bra (och gratis) editor till Mac OS X som passar till att skriva kod i och som ändå är snabb att starta och använda. Lite som Ultraedit till Windows alltså.

Det ska finnas stöd för syntax-highlightning för de vanliga språken: HTML, C/C++/C#, Java, PHP, mm.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Subethaedit är ett givet val
http://www.codingmonkeys.de/subethaedit/

Visa signatur

Vi radioamatörer gör det i vågor... ~~~~73 de SM4XSN
AMD64 3200+@2450Mhz| H2O-kylning | LG Electronics 915FT 19" | Sapphire Radeon 9600 Pro Fireblade | Seagate 7200.7 160gig x 2

Permalänk
Medlem

TextWrangler är poppis, fast jag har inte använt det direkt mycket så någon egen åsikt har jag inte
< http://www.barebones.com/products/textwrangler/twprogrammer.s... >
Är i bästa BBEdit-anda men inte så HTML-inriktad…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

VIM, såklart.

Permalänk
Medlem

Textwrangler <3

Permalänk

Tack för tipsen, jag ska testa vilken som passar mig bäst. Jag har hållt lite avstånd till Vim ända sen jag började med *nix men någon gång måste vara den första

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem

Finns verkligen Syntax-highlighting i VIM?

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
Finns verkligen Syntax-highlighting i VIM?

Jupp skriv bara :syn on i kommando läge så får du en massa med fins färger. Annars så är emacs ganska bra i osx.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Som sagt var: SubEtha Edit...
Bättre program än så är svårt att få tag på

Visa signatur

void@qnet
teeworlds, stålverk80, evil schemer, c, c++
Languages shape the way we think, or don't.

Permalänk

Emacs funkar alltid.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

En kompis till mig kör TextMate.. Tycker det verkar vara grymt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem

SubEthaEdit är svårt att slå.
Är rätt mysigt att kunna bjuda in kompisarna att editera samma fil och se ändringarna i realtid

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre? - Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
If we not supposed to eat animals, then why are they made out of MEAT?

Permalänk
Medlem

Smultron är fint.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Smultron är fint.

Smultron ser gott ut. Jag får prova att baka min källkod med det någon gång och se om det är lika gott som det ser ut

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk

Jag själv använder mig av Smultron och SubethaEdit, två små sköna program som gör precis vad de ska och inte en massa annat.

Smultron har fördelen att man kan ha multipla filer igång i samma fönster.
SubEthaEdit har fördelen att man kan ha multipla användare som jobbar på samma fil samtidigt. Oerhört trevligt, sitter man i samma nätverk fungerar det supersmidigt via bonjour också

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
VIM, såklart.

Second that. <3

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

jag kör med yes och ajax! höhö!

Visa signatur

bitte kein Hotlinking!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Second that. <3

third that!

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

SubthaEdit kör jag.. Funkar fint tillsammans med flera ftp-klienter också, snabbknappar för redigering etc.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'