Topower EP-500W testad

Permalänk
Melding Plague

Topower EP-500W testad

<font style="font-size: 10pt"><b>Topower EP-500W testad</b></font> <small class="small">söndag 9 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Rickard</a></small><br>
VR-Zone har testat ett nätaggregat på 500W från tillverkaren Topower. Modellen vid namn EP-500W har dubbla +12V-linor på 20A vardera. +3.3V och +5V ligger på 24A respektive 46A, tillräckligt med krut för att kunna driva datorsystem i den strömkrävande skalan.<br /><br /><i>"Topower, although a very trusted power supply brand name in the server market, is not as popular in the home-user market. Perhaps it is just the way the company, which has branched out into chasis and cooler solutions, markets its line of power supplies. Today, we take a look at the Topower EP-500w, a power supply rated at 500w of combined output, much used in servers."</i><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://www.vr-zone.com/?i=2819&s=1" target="_blank">VR-Zone</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Verkade riktigt fint, någon som vet om dom kommer till sverige och isåfall priset?

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

har ett 470wattare från Topower, med 27a på 3.3volten.
Den har funkat hyfsat, men klarade inte att driva mina 4x512 ddram (crucial 2100, ecc reg)
på en msi opteron moderkort. (med 2x242:or, + 4 diskar)

fick byta till ett enermax (420w vad det som fanns i butiken då...) med 32a, och då funkade allt. topowern driver nu en k7d dual med2x2600mp och 1 styck 512mb, och det verkar inte riktigt stabilt. ombootningar av sig självt då å då. (samma sak när jag hade en antec 420w å testa med)

så 24a på 3.3 verkar liite lite tycker, jag, men jag vet inte om det är där jag hade problem, mer än att datorn (opteron) stannade upp i boot-processen just vid minnescheckningen, och funkade med en sticka ddr, men inte med 3 eller 4)

Visa signatur

Hejdå

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cango
har ett 470wattare från Topower, med 27a på 3.3volten.
Den har funkat hyfsat, men klarade inte att driva mina 4x512 ddram (crucial 2100, ecc reg)
på en msi opteron moderkort. (med 2x242:or, + 4 diskar)

fick byta till ett enermax (420w vad det som fanns i butiken då...) med 32a, och då funkade allt. topowern driver nu en k7d dual med2x2600mp och 1 styck 512mb, och det verkar inte riktigt stabilt. ombootningar av sig självt då å då. (samma sak när jag hade en antec 420w å testa med)

så 24a på 3.3 verkar liite lite tycker, jag, men jag vet inte om det är där jag hade problem, mer än att datorn (opteron) stannade upp i boot-processen just vid minnescheckningen, och funkade med en sticka ddr, men inte med 3 eller 4)

På de gammla Topower aggen, så var 12V railen åt skogs för låg, och det var garanterat det som var felet för dig.. nu för tiden belastas nästan allt på 12v railen (CPU, Grafikkorten, Hårddiskar osv). visserligen ligger vissa av dom även på 5v railen, men ändå. Så problemet är i princip aldrig att 3.3v inte räcker till, utan det brukar vara 12v. Och det är ju då självklart just därför nyare nätagg brukar ha två, och ibland tre mycket starka 12v railar.