Permalänk
Medlem

admium till linux?

jag är trött på att det inte fins någon duglig im-klient till linux. den bästa jag hittar är centericq men det blir lite jobbigt i längden med textbaserad.
Gaim gillar jag inte p.g.a att det inte går att få den att agera som jag vill vid nytt meddelande.
aMSN är ful som stryk.
Kopete är helkass. seg och jobbigt och allmänt irriterande.

jag vill ha en som ser fin ut, och sköter sitt jobb som det ska. utseendet är det främst jag är ute efter då gaim funkar i värsta fall.

tycker admium verkar vara en helbra klient till OS X och konfigurerbar. finns det något liknande till linux?

jag vill ha opacitet och fina former.

Permalänk
Medlem

admiumX finns inte till linux.

Visa signatur

peter@server ~ $ uptime
22:26:14 up 30 days, 21:28, 4 users, load average: 21.77, 42.33, 26.94

Permalänk
Medlem

webmessenger.msn.com

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

ingen duglig?? Jag kör Gaim och använder det även i Windows http://gaim.sf.net/ opacitet finns iaf..

Permalänk
Medlem

det skulle vara riktigt nice med en port av mirranda till linux. (Där kommer den igen)

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
det skulle vara riktigt nice med en port av mirranda till linux. (Där kommer den igen)

*skriver också på protestlistan*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Skulle också säga Gaim, körde även med den i Windows. När det gäller funktionalitet har jag inte hittat någon bättre.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Gaim funkar väll. Kopete duger med om man kör KDE. Men de inga kul klienter. Resten är knappt lönt att köra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flogiston
webmessenger.msn.com

Funkar nog bara med IE.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
det skulle vara riktigt nice med en port av mirranda till linux. (Där kommer den igen)

Sant, problemet är dock att det kommer se helt annorlunda under X.

Permalänk
Medlem

största problemet med gaim är att man inte ser när någon har skrivit på ett tydligt sätt. vil linte att fönstret ska hoppa upp men det borde synas i taskbaren som på MSN messenger..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
största problemet med gaim är att man inte ser när någon har skrivit på ett tydligt sätt. vil linte att fönstret ska hoppa upp men det borde synas i taskbaren som på MSN messenger..

Testa att tanka guifications. finns i apt trädet.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevva
Testa att tanka guifications. finns i apt trädet.

har tankat och istallerat. men hur confar jag det? dyker ju inte upp nåt i gaim?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
största problemet med gaim är att man inte ser när någon har skrivit på ett tydligt sätt. vil linte att fönstret ska hoppa upp men det borde synas i taskbaren som på MSN messenger..

Det gör det Iaf i Ubuntu Breezy om man kryssar i taskbar notification eller vad det heter i Gaim, skall kika på det.

Permalänk
Medlem

hittade det. tack.

Permalänk
Medlem

Den bästa IM-klienten är - enligt mig - Gajim. Riktigt sådär Gnome-mysig: gör allt man vill att den ska, och inte massa annat, och med ett riktigt trevligt, snyggt och mysigt GUI.

Den stödjer bara Jabber, men vem har behov av något annat? Jasså, du? Tja, Jabber stöder ju Transports - dvs du kan prata med personer på andra nätverk över Jabber.

Gajim är baserad på PSI, som är en liknande Jabberklient för KDE. Den har jag dock inte använt någon längre tid.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Funkar nog bara med IE.

Nejdå webmessanger funkar med Firefox och Mozilla, även om den kan varna att det inte kommer funka så verkar det göra det.
Däremot är ju webmessanger jobbigt som fan. Massa fönster man måste ha uppe, och den håller hela tiden på att uppdatera sidorna i webläsaren så den får jobba mer än en vanlig liten fin chat-klient. Plus att man inte kan utbyta filer med varann.

Installerade nyss Miranda på min XP-burk för att slippa webmsn (vill inte köra bloatade äckliga MSN längre) och det funkar ju fint, men på Linux vetefan vad man ska köra.

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Gaim är ju allsmäktigt , Men lite jobbigt att konversationsrutorna hoppar upp mitt på skärmen , Kan man återgärda det på nått sätt ??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlbert
Gaim är ju allsmäktigt , Men lite jobbigt att konversationsrutorna hoppar upp mitt på skärmen , Kan man återgärda det på nått sätt ??

Kolla i inställningarna för konversationer.

Permalänk
Medlem

Antingen är det jag som är dum lr så finns det inget där , För jag hittar iaf ingen inställning som hindrar dem från att hoppa upp mitt i skärmen.

Permalänk

det jobbigaste med gaim är att filöverföringarna är så sega... Vet någon hur man kan fixa det? går det ens att fixa?

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Överföringar över MSN går segt, eftersom de är implementerade så att de använder Microsofts servrar, och dessa begränsar hastigheten. Det finns flera protokoll för överföringar över MSN, och det här är den som har högst andel fungerande överföringar. Det finns också p2p-överföring, och det går ju snabbare, men det fungerar inte genom brandväggar etc, så därför valde Gaim-utvecklarna att börja med det säkrare, och göra det osäkra senare.

Visa signatur

http://ubuntu-se.org - Ubuntu Sverige. Hjälp och support för Ubuntu
Svensk IRC-kanal för Ubuntu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjAlbert
Antingen är det jag som är dum lr så finns det inget där , För jag hittar iaf ingen inställning som hindrar dem från att hoppa upp mitt i skärmen.

Först trycker du verktyg>inställningar
Sen fäller du ut Gränssnitt, om den inte redan är utfälld, sen trycker du på Konversationer.
Till sist kryssar du ur "Höj upp snabbmeddelandefönster vid händelser" och "Höj upp chattfönster vid händelser"

Permalänk
Medlem

Det roliga är att jag redan har gjort det , Men det vill sig inte ändå.

Permalänk

Ok, då vet jag inte hur man ska göra

Permalänk
Medlem

Okej =\ . Då får jag väl leta vidare tills jag hittar en klient förut msn msgr som inte gör så då.

Permalänk
Medlem

Finns det egentligen något smidigt sätt att se när någon har skrivit till en med Gaim om man är på en helt annan workspace än Gaim? Det smidigaste vore ju om ikonen i trayen började blinka eller nåt...
Fluxbox som fönsterhanterare, om det spelar någon roll...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nillon
Finns det egentligen något smidigt sätt att se när någon har skrivit till en med Gaim om man är på en helt annan workspace än Gaim? Det smidigaste vore ju om ikonen i trayen började blinka eller nåt...
Fluxbox som fönsterhanterare, om det spelar någon roll...

Som jag sade tidigare. Guifications. Det är samma sak som den där lilla grejen i hörnet man får med MSN. Fast du kan själv bestämma över den.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.

Permalänk
Medlem

gaim e ju fruktansvärt likt miranda..

Permalänk
Medlem

prova sim annars.. tror inte man kan få opacitet å sånt krimskrams, men funktionsmässigt ska den stå sej väl mot de andra klienterna. Har inte hunnit prova den själv än, men snart så

sim-icq.sourceforge.net

Visa signatur

peter@server ~ $ uptime
22:26:14 up 30 days, 21:28, 4 users, load average: 21.77, 42.33, 26.94

Permalänk

Istället för att tanka å testa å leta mig blind, så frågar jag, kan man få konversationerna tabbade i någon av dessa IM?
Då slipper man ju att de dyker upp i bakgrunden på ett annat workspace eller så, om alla dyker upp i samma ruta som man kollar till med jämna mellanrum.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av björnfan
Istället för att tanka å testa å leta mig blind, så frågar jag, kan man få konversationerna tabbade i någon av dessa IM?
Då slipper man ju att de dyker upp i bakgrunden på ett annat workspace eller så, om alla dyker upp i samma ruta som man kollar till med jämna mellanrum.

Det är så i Gaim default.

Visa signatur

4 8 15 16 23 42
Workstation: 2.8 Ghz Prescott | CLUB 3D ATI 9800 PRO | 1024 MB DDRRAM | 120+200+200 GB HDD
En polygon kan aldrig bli snyggare än en pixel.