Intel lanserar dual core Xeon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Är du dum?

Vem pratar om en specifik tid utan det talas om att utnyttja sin dator till 100% vilket du inte gör... sen kan du dra den om rödluvan med att påstå att man läser in 9gig analyserar kodar & bränner på under 7min. bevisar endast ren & skär dumhet & inget annat...

Edit: Brukar ta 1-2timmar för min dator att rippa en DVD från skiva till skiva med fokus på max kvalité då...

Men vi kan ta det enkelt då om det nu skulle ta ~7min för dig så kanske det går på ~5min om du kan få programet att utnyttja 100% av datorn istället för 60%... att nyttja 100% blir då mer effektivt än att nyttja 60% av prestandan... att bara låta datorn gå på 60% är inte effektivt då...

Jag kan bokstavera det långsamt om du vill?

Edit2: mrflash du har ett snabbt system men uppenbarligen kan det bli snabbare genom att få applikationerna att utnyttja processorerna till 100% istället för bara 60%...

Jag skrev Rippa...och inte bränna...
Bara Rippningen tar den tiden...och bränningen tar lång tid p.g.a att jag bränner endast i 2x hastighet.
Analysering av skivan går på 30sec-1 min!
Att din dator tar 1-2 timmar...för endast rippning...är lång tid! Villket program använder du?

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem

Jag bara gissar här, men jag antar att han har en förkärlek för kvalite, och rippar med lägra fart på avläsning, och liksom du påstår att du gör, bränner långsamt. Eftersom jag inte brytt mig om att skaffa en dvdspelare/brännare, har jag ingen siffra att slå er med, men bara att läsa 9Gb från optiskt media tar sin tid, om man vill vara säker på att få en felfri dataström.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrflash
Jag skrev Rippa...och inte bränna...
Bara Rippningen tar den tiden...och bränningen tar lång tid p.g.a att jag bränner endast i 2x hastighet.
Analysering av skivan går på 30sec-1 min!
Att din dator tar 1-2 timmar...för endast rippning...är lång tid! Villket program använder du?

DVD shrink.. med djupanalysering för max kvalité .. från skiva till skiva menas naturligtvis precis vad som står...

Men när jag kör DVD shrink så har jag vid kodningen 100% cpu belastning pga. att DVD shrink är multitaskat.. du menar att för dig har DVD shrink inte förmågan att nyttja dina processorer till 100%? Det var inte bra då jag är inne på att skaffa en dator med en x2 4400+ processor med 2gig i ram, men om jag inte kan nyttja den till 100% så vite fan .. då bör man kanske inte göra det?

Men det är märkligt att du inte vill att din dator ska prestera maximalt när du efterfrågar det utan nöjer dig med att den bara arbetar i 60%...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Avstängd

Bara på sweclockers kan man hitta sådana sanningar:

"Ligger processorn över 60% så är den skit"

Glimmrande!