Apple har fler iPods i göringen

Permalänk
Medlem

Känns som att marknaden för mp3 spelare blir mer ointressant eftersom många telefoner kommer med dessa funktioner.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Jag sålde min Archos 420, vet inte om jag ska ersätta den på något sätt med en ny mobil med mp3 istället, hade aldrig riktigt någon användning av en mp3 med video. Kanske blir en PSP istället

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

blri ju riktigt billigt med 10% studentrabbat med är den mindre än ipod mini'n ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
30GB: Up to 14 hours of music playback; up to 3 hours of slideshows with music; up to 2 hours of video playback
60GB: Up to 20 hours of music playback; up to 4 hours of slideshows with music; up to 3 hours of video playback

Nästan så man beställer en 60GB istället..

2-3 timmars filmspelning är ju värdelöst, då är det bättre att man skaffar sig en ibook att se på film på som iaf har 4-5timmars uppspelningstid och som man kan ha till massa andra saker oxå.

Dvs vi som redan har en ibook tjänar inte mycket funktioner på att skaffa denna nya ipoden förutom smidigare storlek. Det får bli att behålla min gamla iriver

Visa signatur

A64 3200+ | Asus K8V deluxe | 1GB pc3200 | Antec Sonata | Connect 3D 9800Pro | 160GB S-ATA Seagate | 200GB S-ATA Seagate | Hyundai L90D+ LCD

Permalänk

Klarar en iBook att rulla i 4-5 timmar när man kollar på film?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Klarar en iBook att rulla i 4-5 timmar när man kollar på film?

Knappast. Kanske om man surfar håller den över 4h...

BTW, iTunes 6.0 fungerar för mig igen! Störande att inte ens APPLE kan komma ifrån sådana stora missar! Ska kolla runt lite.. antagligen inga större nyheter.

Äldre sesonger av serier går visst att köpa billigare.
Lost sesong 1 = 25 avsnitt, $1,99 avsnitt = $49,75 eller hela sesongen på en gång för $34,99.
42% rabatt!

Nu funkar det att sortera efter TV Shows.
Följande finns att välja mellan:
Lost, Desperate Housewives, Night Stalker, The Suite Life och That's So Raven.

Alla är väll från samma tv-kanal... hoppas apple fixar kontrakt med fler, är ju inte sådär jätteroligt att bara ha runt fem serier att välja mellan ^^

Det går inte att köra "preview" på avsnitten, vilket jag tycker är mycket synd. Man får inte testa kvalitén alls alltså...
Funkar dock utmärkt på musikvideosarna. Verkar dock precis som vi trodde bara vara skitmusik.
EDIT: w00t, eller inte! Fanns några dugliga artister... jag är chockad! Underbart, nu behövs bara lite japanska artister... ^^

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

nu hört det ju till saken att ibooken dels kostar mer och dels har en skärm som är minst 5 gånger så stor (om man nu väljer minsta ibook modellen). ipod är en mp3 spelare med möjlighet att visa lite film, det är ingen bio salong.

alltså, kan nån försklara för mig va nöjjer är att se en långfilm på 2,5" skärm?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
nu hört det ju till saken att ibooken dels kostar mer och dels har en skärm som är minst 5 gånger så stor (om man nu väljer minsta ibook modellen). ipod är en mp3 spelare med möjlighet att visa lite film, det är ingen bio salong.

alltså, kan nån försklara för mig va nöjjer är att se en långfilm på 2,5" skärm?

Långfilm? Det finns inget som säger något att du ska se långfilm på din spelare... den är nog mer till musikvideos m.m

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

jo, men detta gäller ju allmänt, verkar ju vara krav för många som köper en hårddisk spelare att den ska kunna klara film.

visst är 2-3 timmar inte super, men kolla på de rena film spelarna, de har ju inte SÅ grymma battertider heller o de är oftast bra mycket tjockare. kolla på film drar ström helt enkelt

10-20 timmars filmtittande vorre ju en dröm

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Man kan lägga in egna filmfiler till Ipoden va? Annars är det ju totalt värdelöst ifall man måste köpa serierna via dem för att kolla.

Visa signatur

AMD athlon 64 3000+ | Geforce 6800 Gt leadtek | Asus K8N| Antec Sonata | 1024 Corsair pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Back_Door_Man
Man kan lägga in egna filmfiler till Ipoden va? Annars är det ju totalt värdelöst ifall man måste köpa serierna via dem för att kolla.

Japp, om de är mpeg4 så. Är de inte de får du koda om den, bara att använda exportfunktionen i quicktime.

Permalänk
Medlem

Funktion och design! Allt superbt sammanfogat!

Blir att köpa!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Om man som jag (och ett par andra här ) inte ser poängen med video på en så liten skärm (och med begränsningarna med format osv) så finns det ju få anledningar o skaffa den här ipod jämfört med nuvarande generation väl?
Ok, den är tunnare, men resten av måtten är väl i princip identiska?

Slutsatsen är att jag inte på något vis ångrar mitt inköp av en Sony HD5 för ett par månader sen iallafall. ... ännu åtminstone

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kan vara på gång:

http://macworld.idg.se/ArticlePages/200509/30/20050930132222_...

motorola verkar inte så glada

Det var på tiden då utvecklingen går åt det hållet, annars kan nog apple hälsa hem i framtiden på den där marknadsdelen.

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

finns det ngot test på den ny ipoden? cnet brukar ju ha men dom hade b ara en video...