[UBUNTU] någon som vill dela med sig av en ordentlig sources.list?

Permalänk
Medlem

[UBUNTU] någon som vill dela med sig av en ordentlig sources.list?

Efter att ha följt guiden på www.ubuntuguide.org som verkar aningen oupdaterad så finns det massa fel i min /etc/apt/sources.list och skulle bara vilja fråga om nån kan dela med sig av sin sådana fil med många och fungerande mirrors.

vore skönt så man får bukt med alla felmeddelanden man får så fort man kör apt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perno
Här. Breezy alltså.

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=5860510...

kör Hoary

fördelar med att byta till Breezy?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX
kör Hoary

fördelar med att byta till Breezy?

Fördelar med att byta från Windows 98 till Windows 2000? En massa nytt att leka med! Hoppet från 5.04 -> 5.10 var mycket större än vad jag hade förväntat mig själv.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Fördelar är väl att det är nytt och stöder mer har inte märkt av att det är ostbilt än iaf.

Men om du inte vill byta så byt ut ordet breezy mot hoary i /etc/apt/sources.list

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ASTRX

fördelar med att byta till Breezy?

Nya GUI-program för inställningar, fungerande ljud för inbyggda ljudkretsar från början, bredare hårdvarustöd, nya versioner av många program, splashscreen.

Sen lite subjektiva prylar jag märkt som till exempel att systemet känns lite snabbare etc.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightborn
Nya GUI-program för inställningar, fungerande ljud för inbyggda ljudkretsar från början, bredare hårdvarustöd, nya versioner av många program, splashscreen.

Sen lite subjektiva prylar jag märkt som till exempel att systemet känns lite snabbare etc.

låter fint. får bli det då.