Jämförelse av vattenkylning

Permalänk
Melding Plague

Jämförelse av vattenkylning

<font style="font-size: 10pt"><b>Jämförelse av vattenkylning</b></font> <small class="small">söndag 16 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/4-wcoolers.h..." target="_blank">X-bit labs</a> har skrivit en väldigt omfattande jämförelse om fyra stycken billiga vattenkylningskit. Produkter testade är Thermaltake Rocket CL-W0011, Thermaltake Big Water CL-W0005, Gigabyte 3D Galaxy GH-WIU01 och Cooler Master Aquagate RL-MUA-EBU1. Tester inkluderar montering, funktionalitet och givetvis kylningsprestanda. Kan vara intressant om man är ute efter vattenkylningssystem.
<br />
<br /><i>So, if you want to buy an entry-level “ready-to-fly” water-cooling system for less than $100, you can do so. But it’s up to you to decide if it’s really worth the trouble. There are so many things to be considered that I can’t give you general advice as to when water cooling is going to be better than air cooling for your particular computer.</i>
<br />
<br />Läs artikeln <a href="http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/4-wcoolers.h..." target="_blank">Vattenkylning för massorna</a> hos X-bit labs.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Nice. Jag som precis funderade på om det skulle vara värt å ha en Cooler Master Aquagate RL-MUA-EBU1 i en barebone/aspre x-qpack. Den var ju inte semst iaf

Permalänk
Medlem

Jäklans vilken ingående artikel.

Permalänk

Har alltid velat haft BigWater systemet, och det visade ju sig vara näst bäst oxo

Ett minus dock att man måste byta vatten + byta ut plupparna på pumpen.

Fast det skulle nog inte skada att köpa starkare pump, då skulle man nog oxo kunna lägga till Gpu och nordbrygga kylning. och endå komma under 2000 kr

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem

hellre bra luftkylning verkar ju vara budskapet.

Visa signatur

vill ha: s12 430w, ati silencer, scythe ninja. då fan ska det bli tyst på fanskapet.

Permalänk
Medlem

81 grader? Verkar lite kasst tycker jag.
Med ett Thermaltake Aquarius 2 som jag hade förut kom jag inte över 60 grader. Och det är ett ganska kasst kit tycker nog de flesta.

Ingen mening att köra vattenkylning om tempen inte blir lägre än med en tyst luftkylning. Det kostar ju en hel del med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

jag har ett bigwater kit det funkar väll sådär tycker jag har kört det sedan mars i år och nu har vattnet nyss tagit slut dock så läker inte min pump som den i testet gjorde/gör ligger på en idle temp på c:a 40 grader med radiatorn monterad utanför lådan lådtempen ligger på runt 40c så det finns ju inga förutsättningar för att få bra temps

Visa signatur

System: Amd S939 3500+(NC) Thermaltake Bigwater| Mobo: Asus SLI DELUXE | Grafik : xfx Geforce 6800GT PCI-E med NV silencer 5 | System HD: Raptor 36.7GB | Lagring: 2st Maxtor DiamondMax 200GB/st | Minne: OZC Platinum | Chassi: Antec gammalt grått lanboy

Permalänk
Medlem

vill inte vara så men denna bild ser det ut som det handlar om sex leksaker...

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
vill inte vara så men denna bild ser det ut som det handlar om sex leksaker...

http://www.xbitlabs.com/images/coolers/4-wcoolers/p4s.jpg

6st leksaker menar du alltså?