Permalänk
Medlem

Gnome eller KDE?

Vad använder du för skrivbordsmiljö?

Permalänk
Medlem

båda, men slänger en röst på KDE eftersom få andra kommer göra det. (så jämnar det ut sig)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det inte så att de flesta använder KDE?

Permalänk
Medlem

Använder just nu F(?)VWM.. annars har det varit Fluxbox..
vad jag hade valt mellan Gnome och KDE så hade det varit Gnome.. Gillar det mer än KDE.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag körde med gnome förut, men har lämnat det och gick till fvwm ett tag. Och igår gick jag vidare till pekwm.

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen, använder F(?)VWM.
Men föredrar Gnome framför KDE och XFce4 före Gnome om jag ska köra en DE.

spaam: F(?)VWM är ingen DE, det är en WM, så om du svarade "annan" svarade du fel.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Använder Gnome just nu men jag kommer troligtvis att byta till xfce snart. Röstade på Gnome

Permalänk
Medlem

Valet mellan Gnome och KDE är löjligt enkelt. Givetvis Gnome. Dock kör jag fluxbox.

Permalänk
Medlem

Jag använder XFCE. Tycker den är "renare" än Gnome och KDE.

Permalänk
Medlem

Fan! Det var väldigt många som valde "annan". Helvete vad misslyckat!

Permalänk
Medlem

Jag använder Fluxbox men skulle jag få välja mellan Gnome och KDE skulle jag valt KDE eftersom jag upplevt verktygen i det för inställningar och administration som bättre.

Permalänk
Hedersmedlem

Varför väljer folk annan om de nu kör exempelvis Fluxbox? Det är ingen skrivbordsmiljö, det är en fönsterhanterare.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Gnome all the way.. .körde XFCE4 förut men upplevde att systemet blev svårare för mig som nybörjare att administrera.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Ingen, använder F(?)VWM.
Men föredrar Gnome framför KDE och XFce4 före Gnome om jag ska köra en DE.

spaam: F(?)VWM är ingen DE, det är en WM, så om du svarade "annan" svarade du fel.

okej. .men nu kan jag ju inte ändra min röst.. =/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annan, XFCE. Mellan Gnome och KDE väljer jag Gnome, jag är dock lite sugen på att prova KDE igen. Det va ett tag sen jag körde det.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag hakat mig fram via ubuntuguide.org så har jag kört Gnome, men jag skall testa KDE (kubuntu) nu.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Jag använder KDE gillar det.

Visa signatur

"nu ska jag raka mig, innan folk tror jag kör linux"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Gnome, gillar gtk bättre

Samma här, men just nu kör jag blackbox.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Hedersmedlem

XFCE just nu, främst för att testa. Kompilerar dock gnome när jag skriver detta (fan vad fort det går på den här datorn ).
Jag stör mig rätt mycket på att det inte går att få olika program att se vettiga ut ihop lika lätt som det är i windows måste jag väl erkänna, dock.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Jag föredrar XFCE, men om jag måste välja mellan KDE och Gnome, då väljer jag Gnome. KDE verkar överhuvudtaget tappa lite i popularitet.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Använder KDE, mest för att det är den enda DE som har officiellt stöd i Slackware.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk

KDE. Jag har dumpat allt annat. Det känns mer genomarbetat, och det är enkelt att konfigurera.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

XFCE, cleant och lättdrivet.

Permalänk
Medlem

KDE. Skillnaderna mot Gnome är inte så noga, båda går bra att vänja sig vid. Nu har jag vant mig vid KDE, och ser ingen anledning att byta.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Har knappt petat på de nyare versionerna av KDE (2.x och uppåt), mest blivit Gnome och XFCE och *Flurre.

En offtopic fråga när vi är i farten, när jag körde XFCE4 hade jag _stora_ problem med quake3, varje gång jag gick ut ur spelet så kunde inte X gå tillbaka till sin ursprungliga upplösning utan fastnade i quakeupplösningen så man fick gå in i kontrollpanelen. Då jag trodde detta berodde på något helt annat än XFCE4 så visade det sig att jag hade helt fel då X återgick till sin riktiga upplösning i Fluxbox utan problem.

* flurre = Fluxbox, för er som undrar

Hjälp någon?

Edit: röst på Gnome lagd

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

Jag har kört både KDE & Gnome men var aldrig riktigt nöjd, tills jag började köra betan av XFCE4, sen dess har jag varit frälst.

Visa signatur

"People who invent random theories which only defend the vendor must have
been beaten as children. Beaten with sticks."
- Theo de Raadt

Permalänk
Medlem

Gnome känns skön hehe dock inte testat andra.Men det kommer väl menar BSD har väl fler valmöjligheter än KDE eller GTK

Visa signatur

om jag har en dålig dag ska man formatera eller fotografera mitt bios på min sepeu

Permalänk
Medlem

XFCE4 är också ett vettigt DE nästan.

Själv föredrar jag Gnome, men har inget emot KDE, har kört det med förr.

Permalänk
Medlem

Kör gnome. Tycker att det fungerar bäst och det känns som det finns fler program som passar in på gnome än vad det finns för KDE.

Visa signatur

8D