var finns @-knappen (mac wireless keyboard)

Permalänk
Medlem

var finns @-knappen (mac wireless keyboard)

Ja ingen kan sega att jag inte forsokt iallfall......

inforskaffade en iMac G5 som (eftersom jag kopte den i ungern) saldes med ungersk wireless keyboard.

Efter ca 1 timmes anvendande sa behovde jag plotsligt @-knappen......som inte finns ngnstans!!!

er det ngn hemlig ctrl-alt kombination man maste dremma till med eller er det bara i "show character palette" som man hittar denna knapp som faktiskt er essentiell for det dagliga intenetanvendandet

Tackar

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk
Medlem

Tror det är AltGr+v eller b. Var i Ungern för några miljarder år sedan.

Visa signatur

Old math teachers never die, they just tend to infinity.

Permalänk
Hedersmedlem

En snabb fråga, även om du inte bor i Sverige osv, kan du inte köra med en svensk layout, typ SE Qwerty (SE Pro i MacOS X)?

På så vis får du ju åäö om du behöver dem.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

kör en svensk keymap och @ kommer att ligga på Alt+2 aka Option + 2

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

haaaaaaaaaaa......

alt+q var vegen till ett @
konstigt att man for designens skull valt att inte merka nagra som helst tangentknappar med symboler sasom &™£$‹›{[]}≠@

jaja vill man vara fin sa far man lida pin

Visa signatur

Så, då har jag äntligen mappat om mina tangenter så att jag nu använder mig av å, ä och ö i mina inlägg, hoppas att det uppskattas....

Permalänk

Men jag förstår verkligen inte varför du inte aktiverar alternativet svensk keymap? Om du måste skriva med ungersk keymap ibland (har dom egna bokstäver?) så kan du ju swappa tillbaka genom två musklick, svårare är det inte. Du får en meny uppe bredvid klockan med de olika charsets du kan välja, då kan du köra med svenska när du skriver här och andra när du skriver någon annan stans..

W

Permalänk
Medlem

Ställ in "svenska pro", skriv som vanligt och skit i vad det står på knapparna...
(Söker du något tecken, '{' ex.v., så kolla i hjälpen.)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!