Thermaltake släpper ny vattenkylning till grafikkort

Permalänk
Melding Plague

Thermaltake släpper ny vattenkylning till grafikkort

<font style="font-size: 10pt"><b>Thermaltake släpper ny vattenkylning till grafikkort</b></font> <small class="small">onsdag 19 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Kristian</a></small><br>
<a href="http://www.techpowerup.com" target="_blank" >TechPowerUp</a> har lagt handskarna på ett nytt komplett vattenkylningskit för nybörjare som vill kyla sina grafikkort lite extra, eller kanske för personer som redan kör med ett Thermaltake Big Water. Paketet kostar runt 75 dollar, kyler klart bättre än originalkylningen och går att få hyfsat tyst. Testet utförs på ett ATi Radeon X800 Pro-grafikkort och temperaturerna håller sig mellan 30 – 47 grader Celsius.<br /><br />Läs mer om testet <a href="http://www.techpowerup.com/reviews/Thermaltake/TideWater/1" target="_blank" >TechPowerUp!</a>

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Wow....

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Intresant lösning men tvivlar på att den är tystare med tanke på den fläkten...

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk
Medlem

Den var ju kass, varför får den då bra betyg? Vattenkylning ska vara tyst, eller prestera riktigt bra.

Permalänk

Enda fördelen jag kan se är ju om man vill plocka ur kortet och köra det i en annan maskin, det är ju lite mer självgående om man säger så, annars röstar jag ju för riktig vattenkylning.

Visa signatur

Corsair 4000X | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | XFX RX 6800 | Kingston Fury Beast 2x16GB | WIN 11 PRO

Permalänk
Medlem

Ingen jätte bedrift, den både har för högljudnivå och den tar för stor plats

Permalänk
Medlem

Varför valde dom just ett ATi Radeon X800 Pro? Och inte ett mer vanligare kort, ett 'gamer' kort, eller sitter folk och spelare bf2, fear, etc., etc., med det där kortet? Kanske valde dom det kortet för att det inte allstrar speciellt mycket värme? Hmmm.

Jaja, knappast någon kylning jag skulle köpa iallafall.

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk

För de finns ett GT kort med den kylning på o köpa på komplett, Vid namn x800GT Evo
kan var en av anledningarna

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313173&cks=PRL

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
Medlem

Förstår jag det rätt så har den resiator och pump i sig? Man behöver alltså bara en tank? Är jag helt ute o cyklar kl 1 på natten eller?

Permalänk
Medlem

du behöver ingenting eftersom det är ett eget slutet system...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

nja det här e lite maxi faktiskt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

tycker det är mycket häftig och innovativ prdukt MEN den kyler inte minnenan klart minus och den är högljud villket är fullkomligt värdelöst.

Visa signatur

Asus P5W DH Deluxe i975X | E8600| 7970 | XMS2-6400 |

Permalänk
Medlem

"Varför valde dom just ett ATi Radeon X800 Pro? Och inte ett mer vanligare kort, ett 'gamer' kort, eller sitter folk och spelare bf2, fear, etc., etc., med det där kortet?"
Jag spelar bf2 på mitt x800np och det går alldels utmärkt... Var går gränsen för ett gamer kort tycker du? 3500kr eller? Alla gamers är inte rika...
onT : Fin "nooblösning" blir dock inge vattenkyl för mig fören jag fått pengar till ett "riktigt" system

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk

jag har köpt mig ett sånt, inte installerat det än, men det är coolt som f*n...

sen hoppas jag kunna klocka det lite grövre än nu :D, (har skaffat lite flänsar för minnena, och en fläkt att fästa i en pci slot och på så sätt leda bort lite luf, om det inte låter för mycket, kostade bara 30 spän, så det var ju värt ett försök )