Nvidia svarar på Shader Model 3.0-kritik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
Återigen "The Inquier"... Kan man få en pålitlig källa, någon?

Dom körde testet själva, dom har altså inte fått resultaten från en icke namngiven källa för ovandlighetens skull.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maglar
Jag gillar iaf smutskastningen. Även om den inte är helt rumsren så tjänar man som konsument mer på när den finns än när den inte finns. När konkurrenten drar upp negativa saker med ens produkt är det ju viktigare att försvara sig än när någon nyhetssite gör det, i det senare fallet kan man ju ofta "tiga ihjäl" frågan. Dessutom är det rolig läsning! Vi kan ju alltid hoppas att AMD och Intel börjar likadant, och Nvidia och VIA på chipsetfronten...

Håller inte alls med. Vi tjänar inget på denna löjliga smutskastning från ATI och nVidia. Det är synd att inget av företagen är mogna nog att "tiga ihjäl" frågan som du säger. Inte heller tycker jag det är speciellt rolig läsning heller. Hade heller sett vettiga utalanden om vad som gör deras produkt bra istället för att läsa om hur dålig konkurentens produkt är.

Nä, skärpning nVidia och ATI och lär av AMD och Intel istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av roob
Återigen "The Inquier"... Kan man få en pålitlig källa, någon?

I detta fall, ja. Allt de säger i denna artikel är att 7800GTX gick igenom med 100% i SM3.0 testen och jag är övertygad om att de körde testen. Det finns folk på andra forum som gjort det och fått samma resultat.

Permalänk
Hedersmedlem

Sedan när blev WHQL någon säker certifiering?

Alla nvidias och ATis officiella(dvs icke-BETA) drivrutiner har hittills varit whql-certifierade, men inte tusan har de varit buggfria för det. Den dagen som en drivrutin är felfri dränker jag mig i... en tunna!

Är det Microsoft som certifierar sm3? Hmm. Spännande. Trodde det bara var dx som var Ms grej, men det kanske även är SM?

Varför ett kort sedan failar certifieringen kan ha flera orsaker. Jag vill då iaf veta orsaken innan jag börjar säga att det finns hårdvarubrister hos NVIDIA som gör att korten inte stödjer sm3 fullt ut.

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gi][Gurra
Är det Microsoft som certifierar sm3? Hmm. Spännande. Trodde det bara var dx som var Ms grej, men det kanske även är SM?

SM3.0 är en del av DX.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
SM3.0 är en del av DX.

Är det helt säkert?

Ok. Då vet jag det

Som jag trodde det var sm3 något som låg helt utanför MS gränser, och att det var ett krav för vissa dx-versioner. I stand corrected!

Övrigt av det jag skrev står jag fast vid ^^

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem

DX definitioner bestäms av en panel där både ATI och Nvidia är representerade tillsammans med många andra företag men är tillsatt av och domineras av MS. Många delar av DX kommer därför från deltagande företag, t.ex pixelshader 1.4 från ATI, S3TC från S3 mm, detta är bara exempel, Nvidia och ATI har bidragit med en hel del i utformningen av de senaste DX versionerna ibland är de tom överens om vissa saker ;).

Ni skall vara glada att det fortfarande finns två jämbördiga konkurrenter, skulle inte vara roligt om en av dem blir dominant, se bara på ljudsidan där creative knappt uppgraderar vart 5:e år och nästan inte tillför något nytt och har ett katastrofalt dåligt drivrutinsystem. Nä jag är glad så länge de håller på och kivas = bättre för oss konsumenter

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem

Tycker att Nvidias svar var något arrogant.
Kanske borde de använt en bättre ton om de hade velat uppfattas som seriösa.

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.