Permalänk
Medlem

Acceleration på musen i OSX?

Går det på något sätt stänga av musaccelerationen i OSX?
Stör mig lite på det.. Känns inte som det blir någon precision i musen när man drar den väldigt sakta, och det stör mig lite.. Så nåväl, finns det på något sätt man kan ändra detta?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Det kan vara detta du söker:
http://www.usboverdrive.com/

Visa signatur

iBook G4 1.33GHz, 1024 MB, 40GB + 160, Mac OS X 10.4

Permalänk
Medlem

Genom programs om USB-Overdrive går det. Eller om du har en Microsoftmus kan du göra det genom Microsoft Mouse Driver

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Genom programs om USB-Overdrive går det. Eller om du har en Microsoftmus kan du göra det genom Microsoft Mouse Driver

Ok, hur kör ni själva?
Kör ni med acceleration på? Har ni vant er vid detta eller hur har ni löst det?
Vad tycker ni om precisionen på musen när detta är igång? Jag tycker inte man får särskilt bra precision, eller jag vet inte riktigt, det är något som stör mig iallafall. Kan inte riktigt definiera vad.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Man behöver inga nya drivrutiner, detta lilla open source-program fixar musinställningarna:
http://lavacat.com/iMouseFix/
eller en konsolbaserad version
http://www.knockknock.org.uk/mac/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=fredrik=-
Ok, hur kör ni själva?
Kör ni med acceleration på? Har ni vant er vid detta eller hur har ni löst det?
Vad tycker ni om precisionen på musen när detta är igång? Jag tycker inte man får särskilt bra precision, eller jag vet inte riktigt, det är något som stör mig iallafall. Kan inte riktigt definiera vad.

Jag har ingen acceleration, och musen på min musmatta flyttar sig lika långt på skärmen som på musen. Krävs typ att dra musen 50cm för att få musen från ena sidan till andra på skärmen

Permalänk
Medlem

Kör med acceleration och blir trött när sådant inte finns.
Vem vill veva omkring som en positivhalare på skrivbordet bara för att flytta musen från hörn till hörn - bättre att snärta till lite…
Men det är väl som man är van, men man har ju samma precision så länge man rör musen långsamt…

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk

Jag kunde inte ta bort musaccelerationen med varken mx510 eller ms3.0 (medföljande drivrutiner & usboverdrive). Med mx1000 har jag dock ingen acceleration.. Så det kommer dröja länge innan jag byter mus ^^