Suse problem vid installation :(

Permalänk

Suse problem vid installation :(

När jag ska installera suse på en av mina datorer så låser den sig efter att jag har bootat upp me skivan och valt install den laddar kärnan sen låser den sig.

Har testa många gånger alltid samma.

Mitt system

Moderkort: Asus P4P800
Processor: Northwood P4 2,4 @ 3Ghz
Minne: Pc3200 1024Mb 400Mhz
Hårddisk: WD 37Gb 10 000rpm

Finns det någon lika enkel dist som ja kan testa? om jag inte får detta att fungera

Kan tillägga att det är Suse 9.0 jag har

Permalänk
Medlem

Oftast rekomenderas Ubuntu. Vilket jag också gör.
Enkel dist populär dist.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Du kan ju antingen pröva en senare version av SuSe, de är uppe i 10.0 nu. Ett annat alternativ är att prova en annan lättanvänd dist. Det finns flera, tex Fedora, Mandrake och min personliga favorit Ubuntu.

Permalänk
Medlem

Testa i första hand med den senaste versionen av Suse, då det har hänt väldigt mycket från 9.0 till 10.0. Suse är en väldigt trevlig distribution och är helt klart mer användarvänlig än Ubuntu.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk
Medlem

Här kan du ladda ner senaste Suse:
http://www.opensuse.org/Download

Jag säger som madpenguin.org:

"Let me be the first to tell you that SUSE is reigning king of the desktop. Sure, all you Ubuntu zealots can have your mocha brown desktop with those bongo drummers hell bent on driving you insane, but give me a green lizard any day and I'm a happy man. SUSE has some serious style."

Visa signatur

Jag är inte vegetarian för att jag älskar djur, jag är vegetarian för att jag hatar växter.

Permalänk
Medlem

Skall testa SUSE själv nu hade jag tänkt.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Beyonder, du var snabb på att ändra

Permalänk
Medlem

Suse 9 är 4 versioner=~2år gamal har väl 2.4 kärnan om jag inte missminner mig? Säkert kan den få problem med din nya hårdvara. Ladda ner Suse 10 istället.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk

Ska testa gör så

Permalänk
Medlem

Varför envisas folk om gammla SuSe versioner hela tiden?

alla vet väll att nyare är oftast bättre.