Prissänkningar för AMD

Permalänk
Melding Plague

Prissänkningar för AMD

<font style="font-size: 10pt"><b>Prissänkningar för AMD</b></font> <small class="small">måndag 24 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
AMD har idag sänkt priserna på deras mobila processorer i Turion 64-serien. Prissänkningen varierar mellan 6% till 26% totalt. Tydligast märks detta på de dyraste modellerna som nu gått ner till under $300 dollar. Den dyraste modellen kostar nu $268 dollar till skillnad från $359 sedan tidigare. Priserna gäller i kvantiter om 1000.<br /><br />Även Athlon 64 X2 har blivit billigare. Prissänkningen ligger mellan 6% till 15%. Athlon 64 X2 4400 har exempelvis blivit $30 dollar billigare och flaggskeppet Athlon 64 X2 4800 har gått ner med $99 dollar. Priserna för vanliga Athlon 64 har inte ändras något, dock har AMD tagit bort Athlon 64 3000 och Athlon 64 2800 från deras prislista. AMD kommer även sluta sälja Sempron för Socket A och Socket 754.<br /><br />Läs mer hos <a href="http://www.digitimes.com/news/a20051024PR206.html" target="_blank">DigiTimes</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur länge dröjer det innan priserna ändras i Sverige? Tänkte köpa processorn idag men...

Ska man välja Athlon 64 X2 4800 eller någon av FX processorerna? Vad är bäst?

Visa signatur

[>-------------<]
If I ever meet you I will CTRL-ALT-DELETE you...

Permalänk

Jag skulle helldre tagit en 4800+ iaf, men det beror ju också lite på vad man ska använda den till.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Discokungen

Trevligt Dual core is the future ^^

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

På turion sidan har jag redan märkt det..... för typ två-tre veckor sedan kostade en Turion ML-40 nästan 3000kr, när jag kollade i förra veckan låg de på 1800kr

Permalänk
Avstängd

anus, jag som redan beställt en 4400+ X2 :(.. nja beställt å beställt, det är en hyrdator, men ändå

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Nu får de se till att sänka priserna hos db.com, ska ju snart inhandla nytt system! ;D

Permalänk
Medlem

De ska väl inte sluta sälja Sempron helt för socket 754 utan endast de modeller utan 64-bits stöd.

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Detta var ju trevligt :)!

Skall köpa ny dator inom en inte så snart framtid. Kanske blir en dual core nu när priserna går ner.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rocky
Hur länge dröjer det innan priserna ändras i Sverige? Tänkte köpa processorn idag men...

Ska man välja Athlon 64 X2 4800 eller någon av FX processorerna? Vad är bäst?

Vill du spara pengar så

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=OPT144R

eller

http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.php?artId=OPT146R

Men du får ju se till o klocka

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA